Tor H Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Hei! Jeg er en gutt på 27 fra Toten og ny i klubben. Har nå en 91 W124 230E som jeg har overtatt etter min far. Bilen ble for en ca en måned siden påkjørt da min far var på vei hjem fra jobb, og med en skade taksert til 50000kr hang livet for denne W124'n i en tynn tråd. Det var altså etter denne episoden bilen havnet hos meg. VIN WDB1240231B567849 Model 230 E Chassis 1240231B567849 Engine 102982 12 212911 Transmission 722408 03 089908 Order 0 1 297 02139 Lights HELLA Wiper SWF Cab 19636 Delivery date 02.07.91 Dealer company employees / MBAG (297) Interior fabric plaid black (371) Paint 481 bornite (blackberry) metallic (с 01.01.1990 по 31.12.1996) Disse bildene er tatt for rundt 7 år siden, og den hvite var min. Dette var en 86 230E Mosselman Turbo. Den andre tilhørte på den tiden min far, og er altså den jeg har nå. Bilen har nå en sideskade bak, og oppretting starter i morgen. Bilder av skaden og rettingen kommer! Ellers er 8,5x19 og 9,5x19 RH "AMG" samt H&R dempere og fjører innkjøpt. + litt til. Har forsåvidt litt mer planer for denne bilen, men vi får se hva det blir til.
Roger H. Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Velkommen, bilen ser fin ut den og vi gleder oss til å følge med på resten. Less på med bilder.
CHARLIE Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Bare å lø på med mer bilder og info Tor H!! Velkommen i klubben forresten
Tore Robert Klerud Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Gratulerer med eierskap og medlemskap til og i henholdsvis verdens beste bil og verdens beste bilklubb! MVH Tore
Tor H Posted March 9, 2010 Author Posted March 9, 2010 Takk takk alle sammen Et par bilder av skaden tatt av takstmann. Kommer mer senere....
Einar Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Du kan iallefall bestille deg ett nytt "camberstag" til bakstillinga di ser jeg Men reparerbart burde det være.
Tor H Posted March 9, 2010 Author Posted March 9, 2010 Har juksa litt, så det er allerede skifta! Skaden tilsier egentlig bakskjermskift, men har kjøpt hjulbue fra veng, og skal skifte den litt langt opp. Det går nok helt fint. Skal i samme slengen frisere hjulbuene litt, så det blir mer plass til hjul.
Jøran89 Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Velkommen hit! Flott bil du har! Blir å følge med her jeg også.
Tor H Posted March 9, 2010 Author Posted March 9, 2010 Takker så mye! Noen som kan si meg om høyre speil fra høyrestyrt bil passer på min høyre dør?
Sven Håkon Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Jepp, speilene passer overens, men eventuelle plugger er forskjellige. Forøvrig vil du ikke klare å justere speilet langt nok inn med et førerspeil fra en RHD-bil. Dersom du bytter ut ditt førerspeil med et passasjerspeil (lite) fra en RHD-bil så kan du i det minste bruke speilet. Test dette ved å sitte i passasjersetet og prøve å justere førerspeilet ditt til riktig posisjon.
Tor H Posted March 9, 2010 Author Posted March 9, 2010 Takk. Bør være mulig å endre litt på speilt så det lar seg justere? Men, jeg dropper det inntil videre. Retting av skaden ble påbegynt i dag. Siden jeg ikke er noen oppretter tar en kolega seg av dette, mens jeg gjør en jobb for han. Her er bilen satt i bokken. Bilder av skaden. Buen er skjært ut, og det er blitt rettet litt på skjermen. Prøvemontering av ny bue. Den nye bua er sveist på Sveisen er slipt og litt valsing må nok til for å få på sommerhjula. Valset så mye vi synes vi kan gjøre uten at det ser stygt ut. Ser ikke så stor forskjell.. Prøvemontering av sommerhjul. Ser ut til at dette blir litt for trangt. Legger på litt tape for å se hva som skal til. Vel, da er det bare å kappe i den nysveiste skjermbua! Litt bearbeiding må til. Bilder av resultatet med sommerhjulet får dere ikke se da det har skjedd en feil med bildefilene, men det ble altså plass! Her er foreløbig resultat med vinterhjul. Det var alt vi rakk i dag!
Tor H Posted March 11, 2010 Author Posted March 11, 2010 Det ble gjort litt i går også, men det ble ikke tatt like mange bilder. Må få plass til hjulet på andre siden også, så her kappes det for å legge i litt mer plate. Prøvemontering av hjul. Bua har blitt sveist og slipt, og bygger nå ca 1cm lenger ut en originalt. Her har det blitt grovsparklet og sprøytet på et lag grunning for å kunne se formen på bua. Antennehullet er sveiset igjen. Det ble også litt ekstra arbeid som jeg ikke hadde regnet med. Under sveising på skjermen tok det fyr i bagasjerommet, og trekket, noen ledninger og en vakumslange brant opp. Det brant ganske kraftig, så godt det ikke skjedde mer.
Tor H Posted March 11, 2010 Author Posted March 11, 2010 Blir ikke værst tror jeg. Du har samme navn som meg foresten.
CHARLIE Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Blir ikke værst tror jeg. Du har samme navn som meg foresten. Sikker på at dere ikke er den samme da?? :lol:
FrodeS Posted March 12, 2010 Posted March 12, 2010 Jepp, speilene passer overens, men eventuelle plugger er forskjellige. Forøvrig vil du ikke klare å justere speilet langt nok inn med et førerspeil fra en RHD-bil. Dersom du bytter ut ditt førerspeil med et passasjerspeil (lite) fra en RHD-bil så kan du i det minste bruke speilet. Test dette ved å sitte i passasjersetet og prøve å justere førerspeilet ditt til riktig posisjon. Det er medlemmer som har "jukset" det til litt, ved å legge mellom noe så speilet vipper litt lenger innover, for så å forlenge kappen til speilet litt for å dekke mellomrommet som oppstår. Blir seende helt ålreit ut
Tor H Posted March 13, 2010 Author Posted March 13, 2010 H&R Cup Kit er montert. Bildene er tatt med mobil, så kvaliteten er ikke så bra... Ser ut til at det kan bli litt jobb foran også... Bildene er tatt med mobil her også...
Tor H Posted March 17, 2010 Author Posted March 17, 2010 Har ikke blitt gjort noe de siste dagene siden jeg har vært syk, men i dag har formen kommet seg litt. Fikk montert AMG skjermbreddekit og valset framskjermene. La også på et par skiver i tillegg til AMG klossene slik at skjermene kom enda litt lenger ut. Kan trygt si det ble mer plass! Da er det vel litt sparkel som må til, og så sendes den til lakk!
Tor H Posted March 19, 2010 Author Posted March 19, 2010 Vi får se hvordan den blir når jeg får den tilbake, for i dag ble den sendt til lakk. Bare snøen forsvinner nå....
caaatooo Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 Du bygger 124'en jeg bestandig har hatt lyst på... lav, brei og feite hjul Lykke til videre med prosjektet!
Tor H Posted March 23, 2010 Author Posted March 23, 2010 Takker så mye for det! Får tilbake bilen fra lakk i morgen, så da blir det litt montering. Kommer vel noen bilder vil jeg tro. Bare synd det fortsatt er hvitt ute på veien, så sommerhjul blir det ikke enda...
Tor H Posted March 24, 2010 Author Posted March 24, 2010 Begynner å ligne noe nå? Mangler den blanke lista på sacco panelet på v. bakdør, derfor er ikke det montert enda. Sikkert noen som reagerer på de gule blinklysene, men jeg synes det ser flott ut! Ellers så skal den litt mer ned ved å montere tynnere gummiputer.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now