Jump to content

Deler i Tyskland - litt av en forskjell!

Recommended Posts

Posted

Er akkurat nå en tur i Tyskland og skulle bruke sjansen til å kjøpe de dieselrørene i motorrommet på bilen samt noen pakninger. Har ikke plass til noe mer siden jeg reiser med fly og kun håndbagasje. Positiv overraskelse - alt på lager, prisen var mindre for et helt rør med O-ringer enn bare O-ringene til samme rør hos BOS, og om noe måtte bestilles hadde de det til 07 dagen etter. I tillegg var vedkommende i deledisken hyggelig og imøtekommende, og det er jo i Norge noe som absolutt hører til unntakene..

Posted

Er akkurat nå en tur i Tyskland og skulle bruke sjansen til å kjøpe de dieselrørene i motorrommet på bilen samt noen pakninger. Har ikke plass til noe mer siden jeg reiser med fly og kun håndbagasje. Positiv overraskelse - alt på lager, prisen var mindre for et helt rør med O-ringer enn bare O-ringene til samme rør hos BOS, og om noe måtte bestilles hadde de det til 07 dagen etter. I tillegg var vedkommende i deledisken hyggelig og imøtekommende, og det er jo i Norge noe som absolutt hører til unntakene..

Jeg syns du svartmaler litt... Jeg opplever alltid god service når jeg tar kontakt for å få deler hos BOS.

Posted

Jeg syns du svartmaler litt... Jeg opplever alltid god service når jeg tar kontakt for å få deler hos BOS.

Jeg synes ES har mye rett i det han skriver. Jeg har også til overs å møte et smil på en imøtekommende person hos BOS / Motor trade her oppe hos oss.

Delepriser har vel utspring i mange forskjellige faktorer som kan diskuteres mye og lenge, men service - det burde være på plass.

Posted

Jeg synes ES har mye rett i det han skriver. Jeg har også til overs å møte et smil på en imøtekommende person hos BOS / Motor trade her oppe hos oss.

Delepriser har vel utspring i mange forskjellige faktorer som kan diskuteres mye og lenge, men service - det burde være på plass.

Har vært innom par BOS nå, Ski, Autostern og Jessheim... KAn ikke annet enn å si att servicen jeg har fått har ihvertfall vært knallbra så langt...

Men selvsagt kan ting være anderledes på andre BOS.. Ville jo nesten vært rart om alle var like snille og søte  :-)

Posted

Jeg må også si at jeg stadig opplever veldig god service hos den lokale Mercedes-forhandleren jeg besøker. Har møtt på en vriompeis der, men heldigvis er han ikke kundemottaker. Ellers blir man møtt med smil og hjelpsomhet.  :lol: Prisnivået i Norge er en ting, men det er jo flere grunner til at det er slik.

Posted

jeg må si jeg er ganske fornøyd med BOS. skaffer delene jeg trenger fort og får ganske grei service, sier alltid goddag med ett smil når jeg kommer :)

de var til og med så hyggelige for ett par uker siden de tok umiddelbart bilen til mormi på bukk og sjekket hva som var skjeivt etter jeg kræsja den og de tok ikke betaling engang.

Posted

jeg må si jeg er ganske fornøyd med BOS. skaffer delene jeg trenger fort og får ganske grei service, sier alltid goddag med ett smil når jeg kommer :)

de var til og med så hyggelige for ett par uker siden de tok umiddelbart bilen til mormi på bukk og sjekket hva som var skjeivt etter jeg kræsja den og de tok ikke betaling engang.

Jeg har også fått hjelp til feilsøking i forbindelse med nivåreguleringen på min S124, hadde bilen på bukk, og kyndig ekspertise uten å betale ei eneste krone. Har faktisk også opplevd å slippe å betale for etterkontroll  8)

Posted

Fant de nivåreg-feilen?

e

De fant ut at man skulle bytte en del midt under bilen som delvis hadde kilt seg fast. Men etter å ha beveget den med litt muskelkraft ble det faktisk så bra at jeg ikke har tatt meg bryet med å bytte fra delebilen ennå. Problemet var i utgangspunktet at bilen var altfor hard bak, virket som man ikke hadde demping i det hele tatt.

Posted

Har veldig god erfaring med BOS Hundalen (Gjøvik). For en tid tilbake hadde jeg en irriterende lyd i forstillingen. Svingte tilfeldig innom da jeg skulle ha noe annet. Spurte dem om lyden og om de visste hva det var. Han hadde en meget god anelse om hva det var og sa at de kunne ta inn bilen og ta en kjapp titt :shock: Ikke noe timebestilling i neste uke... De fant feilen, men hadde dessverre ikke delen på lager, men det var lagervare og de ventet delen inn i løpet av en time. Fikk låne bil så jeg slapp og sitte og glo i veggen. Ble imponert over servicen og mekanikeren viste meg etterpå nøyaktig hva han hadde byttet og viste meg "synderen" han hadde byttet ut. Men, og det er jo alltid et men :lol: De vet å ta seg betalt da :lol: Og hver gang jeg har hatt bilen hos Autostern så har jeg alltid fått snakke med mekanikeren etter endt arbeid. Og det er noe jeg setter svært høy pris på :-)

Posted

Ble imponert over servicen og mekanikeren viste meg etterpå nøyaktig hva han hadde byttet og viste meg "synderen" han hadde byttet ut. Men, og det er jo alltid et men :lol: De vet å ta seg betalt da :lol: Og hver gang jeg har hatt bilen hos Autostern så har jeg alltid fått snakke med mekanikeren etter endt arbeid. Og det er noe jeg setter svært høy pris på :-)

Solskinnshistorie dette her. Gjør ikke så mye om det koster en del, hvis de finner feilen så kjapt og yter slik service.

Jeg betaler gjerne for god mekanikerkompetanse. Jeg er mer skeptisk til skyhøye delepriser.

Et påslag grunnet rask tilgjengelighet og stort utvalg er greit, så lenge det dekker merkostnaden. Men noen ganger vinner nok grådigheten over fornuften når priser blir satt.

Posted

Har veldig god erfaring med BOS Hundalen (Gjøvik). For en tid tilbake hadde jeg en irriterende lyd i forstillingen. Svingte tilfeldig innom da jeg skulle ha noe annet. Spurte dem om lyden og om de visste hva det var. Han hadde en meget god anelse om hva det var og sa at de kunne ta inn bilen og ta en kjapp titt :shock: Ikke noe timebestilling i neste uke... De fant feilen, men hadde dessverre ikke delen på lager, men det var lagervare og de ventet delen inn i løpet av en time. Fikk låne bil så jeg slapp og sitte og glo i veggen. Ble imponert over servicen og mekanikeren viste meg etterpå nøyaktig hva han hadde byttet og viste meg "synderen" han hadde byttet ut. Men, og det er jo alltid et men :lol: De vet å ta seg betalt da :lol: Og hver gang jeg har hatt bilen hos Autostern så har jeg alltid fått snakke med mekanikeren etter endt arbeid. Og det er noe jeg setter svært høy pris på :-)

Nå ble jeg litt nysgjerrig: Hva var den delen som ble byttet?  :lol:

Posted

Håpet i det lengste at ikke noen skulle spørre om det. Husker ikke :oops: Men alt av ledd i forstillingen er byttet :lol:

Posted

Jada, jeg har også fått god service noen ganger, men etter å ha vært en del ganger innom forskjellige forhandlere av flere merker har jeg konstatert at det hører til de absolutte unntakene å treffe noen som gidder å løfte en finger mer enn strengt nødvendig, spesielt hvis bilen er mer enn fem år.. Vil dra frem MB-forhandleren på Lillehammer som et positivt eksempel - god service og god rabatt. Sist på Motor-Trade traff jeg også en yngre fyr som faktisk var interessert i å hjelpe med det jeg lurte på.

Det dårligste jeg har opplevd er i Elverum, hvor fyren ikke engang gadd å svare normalt, men bare mumlet "nei", gikk og ble borte rett foran nesa på meg når jeg spurte om det var mulig å bestille nye nøkler til hengerfestet uten at jeg hadde nøkkel/låsnummeret..

Forresten har jeg jo kjøpt de delene her - blant annet et par av de O-ringene som kostet 45,-/stk i Norge. Her i Tyskland kostet de € 1,80, altså rundt 13-14 kroner.. ;)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...