Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som mange vet har jeg kjøpt meg A124 (94)

Denne har vert demontert innvendi i vinter. Nå er den satt sammen igjen, men har fått en feil på airbagen.

Når jeg skrur på tenninga lyser SRS lampa som normalt, så sløkker den for så å tenne igjen etter ca 1 sek. fortsetter å lyse..

Det har vert montert eit anna ratt i bilen for i bilen pga flytting av bilen. dette er et airbag ratt fra en 93/94 sedan.

Noen som har vert borti dette?

Posted

Som mange vet har jeg kjøpt meg A124 (94)

Denne har vert demontert innvendi i vinter. Nå er den satt sammen igjen, men har fått en feil på airbagen.

Når jeg skrur på tenninga lyser SRS lampa som normalt, så sløkker den for så å tenne igjen etter ca 1 sek. fortsetter å lyse..

Det har vert montert eit anna ratt i bilen for i bilen pga flytting av bilen. dette er et airbag ratt fra en 93/94 sedan.

Noen som har vert borti dette?

Ikke vært borti pluggen til noen beltespenner? Sikker på at pluggen til rattputa sitter ordentlig i?

Posted

Det kan jo være mange grunner til at SRS lampa lyser, men....

Det rattet du brukte for å flytte bilen... Var det et airbagratt? Jeg gjorde nemlig en kjempetabbe på 280E`n jeg hadde. Dreiv å byttet ratt på den (var orginal med airbag), men imellomtiden måtte bilen flyttes. Jeg brukte da et ratt uten airbag og det hadde ikke disse kobber-ringene bak på rattet, så da brakk jeg to av disse kobber pinnene, du ser på bilde (4stk). Da lyste SRS lampa hele tiden.

04082008364.jpg

Byttet bare den plata som du ser på bilde, så var alt iorden igjen. :)

Posted

@ FrodeS:

Har hatt ut seta, så den har jeg vert borti, men den er satt inn slik den skal. ellers hadde ikkje mekanismen sim skyver ut belte fungert. Tok opp airbag puta for å sjekke, den er skikkeli i.. hører knepp i koblinga.

@Jøran:

Er ikkje slik kontakt i bilen min.. er bare en "rull" med 4 ledere og kontakt til airbag.. ingen kobber pinner..

Er airbag ratt begge deler.. 94-

@Einar

Trur jeg prøver den først.. skal på e-u kontroll i morgen.. er kansje ikkje bra at srs lampa lyser rødt i dasjen da :lol:

Posted

er det nød går det jo ann å ta ut åæra til lampa mens bilen er på godkjenning og fikse det etterpå så du slipper og få det på mangellappen ;)

Posted

Tok ut pæra for nå, men blir satt i at fort.. må få sjekka hva som er gale..

Ble forresten godkjent med null hull :D

Udugelig kontrollør altså.

Lampa skal lyse og så slukke, da er det greit. Hvis den lyser konstant er det også greit, men hvis den ikke lyser i det hele tatt, da skal det være feil :-)

Posted

når du frode sier det på den måten får det meg til og tenke på at RS lampa i bilen min var plukket ut nå på PKK uten at noen la merke til det der. er vel ett punkt som blir glemt dette kan de se ut som ;)

Posted

Det blir lett glemt, da ikke alle er vant med at det er airbag på så gamle biler, men lysende SRS-lampe maksimalt skal gi en melding til eier, fungerende ingenting, mens manglende skal gi feil, 2 om jeg ikke tar feil også, og muligens visning til SVV.

Det er feil om sikkerhetsutstyret ikke funker og ikke gir feilmelding.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...