Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen her som har litt interesse av dette ???

Prøver selv å lære meg litt rundt dette men kan vel ikke si jeg har kommet alt for langt..

Driver litt også med video og har nuh kjøpt meg nytt videokamera  :-)

På fotofronten har jeg ett Canon EOS 40D som jeg er veldig fornøyd med.

Canon_40D_front.jpg

Video så har jeg 2 stk digitale snart..

dcr-pc100.jpg

Dette Sony DCR-PC100 som kosta skjorta og en halv bukse når jeg kjøpte det for 11 år siden sånn ca...

Gol 2008 hvor jeg filmet en god del som også det ble brent en DVD fra (gudene vet hva som skjedde med den) ble filmet med dette.

Ett godt cam. men batteriene døde her for meg og varer nå i noen min av gangen...

Nuh har jeg da gjort det igjen da og skaffet meg ett HD cam :-)

HF_S20_586x225.jpg

Det har 32GB internminee og 2 kortplasser til SD brikker.

Mer info her...

Håper på å filme litt med dette fremover og spesielt på GOL :-D

Posted

Driver litt med fotografering, bruker Nikon D40X, er ikke noe proffkamera, men mer enn bra nok for meg som hobbyfotograf..

Bare å si ifra hvis det er intr å se noen a mine bilder..

Posted

Prøver å ta bilder så sant eg har sjansen til det. Går stort sett i bil/mc/akvarie

Bruker et Canon EOS 450D med en gammel Vivitar 2800 blitz når det trengs :)

Kan alltids dele et lite høyhastighetsbilde. Aner ikke hvor raskt han kjørte, men tipper langt over 100. Rettstrekka på Våler :)

IMG_2243.jpg

Posted

Hei.

Video har jeg ikke veldig mye peiling på, annet enn at jeg lærte grunnprinsippene for å filme og redigere på Journalisthøgskolen en gang i tiden, og synes det er fryktelig moro å "fool around" med det av og til. Har kun ett semi-seriøst filmprosjekt å vise til, en form for dokumentar fra da en kompisgjeng av oss kjøpte, restaurerte og ga bort en gammel Manta som 40-årspresang for noen år tilbake. DVDen gikk om ikke annet sin "seiersgang" i Opel-klubben, men noen Oscar ble det aldri...  :lol:

Når det gjelder foto så tar jeg så mye bilder i jobb-sammenheng at det er sjelden jeg tar bilder for ren hobby. Egentlig litt synd, for det er jo like gøy nå som da jeg begynte med det da jeg kjøpte min første speilrefleks som 13-åring. Bruker i jobbsammenheng en Nikon D2X som jeg ikke kan få fullrost, har alltid hatt Nikon, og det store Nikon/Canon-spørsmålet er vel bare en sånn Mercedes/BMW-greie: Begge er helt OK, det kommer an på hva du selv liker. Har også en samling med gamle analoge kameraer, og en sjelden gang lader jeg den gamle Nikon F3HP´en min med sorthvitt-film som jeg fremkaller og kopierer selv. DET er moro, det!

Tips: Det er mye å lære og mye artig å følge med på i nyhetsbrevene og forumet på www.foto.no. Meld deg inn der hvis du ikke allerede har gjort det!

MVH Tore

Posted

Legger ut noen bilder jeg er ganske fornøyd med.. Ikke skyt meg pga bilder av Ford.. :D hehe

Men er stort sett bare mine egne biler jeg ahr tatt bilder av..

DSC_0393.jpg

DSC_0394.jpg

DSC_0327.jpg

DSC_0264.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0145.jpg

DSC_0162.jpg

DSC_1262.jpg

Kom gjerne med kommentarer.. dårlige eller bra..:)

Posted

Ikke værst! Virkelig flotte bilder selv om det er feil merke ;)

Tenkte eg kunne slenge inn "dagens" bilde. Tok det litt tidligere idag og ble ganske fornøyd. Ble seff bedre i fullformat bilde enn photobucket opplastingen :lol:

1232010035.jpg

• 1 month later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...