Jump to content

Recommended Posts

Posted

Familiens gamle 1978 W116 hadde ikke seler bak når vi kjøpte den, men utsparring til beltene i C-søylene var der likefullt. Seler ble satt inn kort tid etter, men om de var originale eller uoriginale vet jeg ikke - fort gjort var det i hvertfall :-)

Posted

Det er ihvertfall seler bak i min. Har ikke tenkt på at de kan være ettermontert, men kan jo sjekke nøyere en dag. Den er -77 modell. Tror ikke det var seler bak i Asconaen min som også var -77 modell. Men det begynner å bli noen år siden jeg var i baksetet på den nå. :)

Posted

Fant dette etter et søk på nettet...

Det har fra 1971 vært påbudt å montere bilbelter i forsetene på person- og varebiler i Norge. Fra 1985 er det påbudt å montere bilbelter i baksetene på personbiler. Det er påbudt å bruke bilbelte når dette er montert, uansett hvilket sete som benyttes og personens alder. Denne bestemmelsen ble innført i 1988.

Nye person- og varebiler skal være utstyrt med trepunkts bilbelter av godkjent type på alle sitteplasser. Topunkts belter (hoftebelter) tillates bare brukt i midtsetet bak og ellers i seter der det er umulig å montere trepunkts belter. Bilbeltet skal være et auto­matisk rullebelte, det vil si et belte som automatisk tilpasser seg brukeren og dermed alltid er riktig justert (Fosser, Vaa og Torp 1992).

Posted

Tror jeg har sett dette diskutert før, og at alle fester er klare i W123 for montering av belter bak mener jeg var konklusjonen, dette var sikkert på freaken eller merceforumet dette vil jeg tro.

Løft opp sitteputa og kikk etter fester/gjenger til beltespennene.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...