Jens Honoré Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Noen som vet om en kunne få originalt monterte sikkerhets seler bak i en 1978 mod W123?
iNDiANER Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Ble det ikke påbudt med sikkerhetsseler i 1971? Eller var det kun foran?
Jens Honoré Posted March 7, 2010 Author Posted March 7, 2010 Ble det ikke påbudt med sikkerhetsseler i 1971? Eller var det kun foran? Tror ikke det kom noen påbud om bak før utpå 80 tallet
Sven Håkon Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Familiens gamle 1978 W116 hadde ikke seler bak når vi kjøpte den, men utsparring til beltene i C-søylene var der likefullt. Seler ble satt inn kort tid etter, men om de var originale eller uoriginale vet jeg ikke - fort gjort var det i hvertfall
Olav Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Det er ihvertfall seler bak i min. Har ikke tenkt på at de kan være ettermontert, men kan jo sjekke nøyere en dag. Den er -77 modell. Tror ikke det var seler bak i Asconaen min som også var -77 modell. Men det begynner å bli noen år siden jeg var i baksetet på den nå.
Arnt Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Fant dette etter et søk på nettet... Det har fra 1971 vært påbudt å montere bilbelter i forsetene på person- og varebiler i Norge. Fra 1985 er det påbudt å montere bilbelter i baksetene på personbiler. Det er påbudt å bruke bilbelte når dette er montert, uansett hvilket sete som benyttes og personens alder. Denne bestemmelsen ble innført i 1988. Nye person- og varebiler skal være utstyrt med trepunkts bilbelter av godkjent type på alle sitteplasser. Topunkts belter (hoftebelter) tillates bare brukt i midtsetet bak og ellers i seter der det er umulig å montere trepunkts belter. Bilbeltet skal være et automatisk rullebelte, det vil si et belte som automatisk tilpasser seg brukeren og dermed alltid er riktig justert (Fosser, Vaa og Torp 1992).
Einar Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Tror jeg har sett dette diskutert før, og at alle fester er klare i W123 for montering av belter bak mener jeg var konklusjonen, dette var sikkert på freaken eller merceforumet dette vil jeg tro. Løft opp sitteputa og kikk etter fester/gjenger til beltespennene.
Jens Honoré Posted March 8, 2010 Author Posted March 8, 2010 Takk for hjelpen, satser på at det er plug and play da...
Stian Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Her passer vel et fra 126 eller 116 tror eg hvis du ikke finner til 123.
Jens Honoré Posted March 9, 2010 Author Posted March 9, 2010 Kjøpt 123 Jens? med v8? HE HE, nei har ikke handlet noe... Det er min far som må installere seler i bilen sin før han får ta med barnebarna sine på tur
Aussie Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Jeg har ett sett som er skrudd ut av en 123 CE, vet ikke om de er make til de som står i en 4 dør`s. Mvh Shawn
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now