Jump to content

Rødt og grønt lys i speilet... blått interiørlys ... krom!?

Blått interiørlys er:  

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest amorino
Posted

I min bil har jeg fjernstyrt sentrallås. Når jeg låser blinker det rødt i et lys i bakspeilet, når jeg åpner er det grønt som blinker.

Men av og til så blinker det BÅDE rødt og grønt - enten det er låse eller åpne jeg gjør? Hva i huleste?

Jeg har en idè, men vil ikke si noe om det før jeg har fått svar her. Du vet - det kan påvirke svarene hos de som bare gjetter eller tror, he-he!

Ellers har jeg et artig eksperiment på gang; jeg skal bytte all interiørbelysning (instrumentpanel, midtkonsoll, dører, tak, bag.rom m.m.) med blå pærer! I utgangspunktet dyrt - om man skal handle hos Hellanor eller andre mer eller mindre profilerte forhandlere. Men HER fant jeg billige pærer; http://www.ljudia.no - søk på lys og bla deg bakover til du finner pærer av diverse sorter! Spent på hvordan dette blir!!

Kanskje noen som har prøvd dette tidligere?

Og helt til slutt (tar alt i en tråd, så slipper jeg å lage så mange tråder); har noen krom til forlyktene OG baklyktene på w210 til salgs? PS! Trenger ingen linker til nettsteder - tenker på privatpersoner som måtte ha / kunne skaffe dette rimelig!!??

Posted

Men av og til så blinker det BÅDE rødt og grønt - enten det er låse eller åpne jeg gjør? Hva i huleste?

Jeg har en idè' date=' men vil ikke si noe om det før jeg har fått svar her. Du vet - det kan påvirke svarene hos de som bare gjetter eller tror, he-he!

[/quote']

Hvorfor gjette når man kan søke:

http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?t=6565&highlight=fjernstyrt+sentrall%E5s

Guest amorino
Posted

Har lest denne - men den løsningen passer ikke hos meg! Jeg har gjort det... Tror nok disse lampene kan bety noe annet?

Posted

Jeg måtte bare svare på denne også...

Og helt til slutt (tar alt i en tråd, så slipper jeg å lage så mange tråder); har noen krom til forlyktene OG baklyktene på w210 til salgs? PS! Trenger ingen linker til nettsteder - tenker på privatpersoner som måtte ha / kunne skaffe dette rimelig!!??

Jeg HATER krom på fremlyktene, og krom på baklyktene hater jeg ENDA MER! Men synes du det er fint så kjør på. :P

Posted

Mysteriet med røde og grønne lys i speglet er som følgende:

Rød lampe blinker: Låsing og aktivering av startsperre ok.

Grønn lampe blinker: Opplåsing og deaktivering av startsperre ok.

Grønn og rød lampe blinker vekselvis: Startsperre feil.

Grønn og rød lampe blinker samtidig: Bytt batteri i håndsender.

Blått lys i instrumenter får meg til å tenke med skrekk og gru på WV :lol:

Guest amorino
Posted

Jeg synes krom blir helt feil på front og bak om det er vanlige lykter og en annen farge enn sølv. Men når du ser kromlistingen på Elegance eller Avantgarden så blir det fint. Ikke minst på w210 sine frontlykter - som uten krom ser litt "overdimensjonert" ut. Med krom ser de mer sofistikerte ut - SYNES JEG!

Bak er krom en fin kontrast til sorte eller hvite baklykter. Derimot blir krom og rødt feil, og lexus-lys på denne bilen er helt vilt - SYNES JEG!

Subjektivt om lykter og krom - selv synes jeg det hever bilens totalopptreden. Men nok om det - ingen synspunkter om blått interiørlys. Merk; vi snakker ikke om såkalt blacklight eller neonlys her. Dus blå - som i VW (er det ikke)?

Forøvrig - takk for info om nøkkel! Jeg får sjekke startsperren!!

Guest PoorLeno
Posted

Blått lys i instrumenter får meg til å tenke med skrekk og gru på WV :lol:

Så de fleste nyere MB, samt S-klasse m/ "slektninger" er VW stil? :wink: Blått lys i instrumentklokkene i alle sammen, fra fabrikk. Samme med min C-klasse. :P

...men knappene har oransje lys som før. Ser bra ut syns jeg da.

Guest amorino
Posted

Thanks - PoorLeno! Støtte kan aldri undervurderes!!

Posted

Bytt batteriene, Amorino (vedr. rødt/grønt blink)

Blått int.lys :shock: grøsssss.... But if it makes you happy... :wink:

Guest amorino
Posted

Begge dere har vel blått lys i instrumenthuset deres?!

Guest Johan Stub
Posted

Min mening er at skal det være blått lys på/i bilen skal det enten sitte på taket eller i grillen.

Da er det gøy - det har jeg prøvd...

Posted
Begge dere har vel blått lys i instrumenthuset deres?!
Hvis du tenker på min 211 så er det hvitt lys....eller dvs hvite "selvlysende" tall/bokstaver. :wink:
Guest Johan Stub
Posted

Tenk deg din 211 med blått interiørlys. Nesten værre enn rødt det.

Guest Johan Stub
Posted

he he - litt feminine kanskje? Ser for meg Ingrid Bjørnov når du sier det - vet ikke helt hvorfor.

Posted

Dette skjedde med min w210 etter en grundig motorvask, men

det forsvant etter et par dager. Dette skjedde også på naboen's

w210 i forrige uke etter en motorvask, så det kan lønne seg og

dekke godt til elkomponentene før motorvask.