Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei,

I jakten på ny bil har jeg kommet borti en E240 2,6 01mod S210 med 150k på tellern, bilen er egentlig veldig bra bortsett fra at motorlampe lyser. Man hører også er merkelig eksos lyd under bilen forran på passasjerside. Bilen virker ikke like frisk å kjøre som de andre 2,6L jeg har prøvd og ved litt kickdown så begyner bilen plutselig å gå på maks 4sylyndre høres det ut som, veldig mye risting og går da veldig dårlig. Så hvis man stopper motor og starter igjen så er alt i orden. Motorlampa lyser hele tiden altså før og etter bilen begyner å "fuske".

Jeg får inntryk av at jeg hører mettaliske lyder ala eksosanlegg og tenker at det kan være noe feil med katten, er det forresten 1 eller 2 på denne? Kan det da være at lambasonden som gjør at bilen får feil verdier å gå ut ifra? Kanskje luft/mengde-masse måler? Plugger er skiftet på 100 000km, det er tatt diagnose men det har gitt lite resultater.

Posted

At det skramler tyder på at innmaten i katalysatoren har falt fra hverandre. Tetter sikkert eksosen delvis, og da skjer det mye rart. Hadde en gang en Audi S4 4.2 som hadde tette katalysatorer og da ble frakjørt av samme type bil med 150 hk.. Skiftet, og det var "ekstrem forvandling"..

Posted

At det skramler tyder på at innmaten i katalysatoren har falt fra hverandre. Tetter sikkert eksosen delvis, og da skjer det mye rart. Hadde en gang en Audi S4 4.2 som hadde tette katalysatorer og da ble frakjørt av samme type bil med 150 hk.. Skiftet, og det var "ekstrem forvandling"..

Enig med at det kan være katalysatoren var borti en w210 230 med samme problem.

Posted

Men er det bare en på denne bilen? Nåværende eier hadde sjekket pris og det var snakk om 11000kr + jobb. Det må være mulig å finne et sted hvor dette er billgere? Skal sjekke litt rundt med noen av våre samarbeidspartnere på mandag.

Men synes forsatt det er rart at den plutselig ikke går på alle sylindre?

Posted

Jeg har doble katter på min, og har problemer med 1 av dem og dermed også motorvarsellampa som lyser.

Vistnok klarer dem ikke å lese ut hvilken det er og det koster DRIITMYE, så bos forelso en tyslandstur...

Det er billigere å få Torbjørn i lokallag Trondheim til å håndlage rustfritt hele veien istedefor å levere inn til BOS for å si det slik...

Guest gjesten
Posted

Det er et kjent problem på denne bilen. Problemet er at de pleier å gå i stykker ganske så likt. Det vil si 22000kr.

Prøv å få tak i brukte. Begge to.

Det er 4styk katter,men 2 på hvert rør. Har tatt di ut på noen,men da låter de som en gammel Skoda. 

Kan de se sveisene på en EU test kan du være uheldig å få mangel. Da har en gjerne ikke lange tiden på å få tak i billige deler.

Da kan det fort bli dyrt.

Posted

Så det er 2stk som henger sammen da eller? Siden man får pris på "en" pr side?

Men er det noe vits å få tak i brukt hvis dette er et problem på disse bilene? Hvorfor skjer dette egentlig?

Har hørt at det er fort å få ulyder i eksosen på mercedes med universal katalysator, dette var dog på en C124 230, men de nevnte generelt mercedes med katalysator. Svensen eksos det her. Racing katalysator er det greit når resten er orginal mercedes?

Posted

Sjekket sånn kjapt pris hos en leverandør i Norge ( Ikke BOS) og der ligger det på 12.730kr pr side  :-)

Dette er da for kat delen. Dette er ett langt stykke fra grenrøret og ett lite stykke bakover...

Guest gjesten
Posted

Når jeg sier problem på de så mener jeg ikke at alle ryker etter 100000km.Bare at det er en kjent feil på de.

Kjøper du brukt med lav kilometer til en lav pris hadde jeg byttet.

Hvis ikke er det jo prisen som nevnt.

Posted

okei, takk for det, skal sjekkes i morra, er jo betydelig billigere dette RoarB

Hvis jeg ikke kjøper denne bilen så har jeg i hvertfall hjulpet eier litt på vei med problemet, han har visst sliti med dette i 1 år nesten, men nå har han ikke lakt hele sjela i det siden han har kjøpt seg en 08 S211 280 CDI som er spekka med utstyr, men han gir nok ikke bort den gammle bilen sin forde :P

Posted

det med att bilen blir rar etter kickdown og slik ville eg nok tru kan ha ein sammenheng med att luftmassemåleren er defekt, hadde akkurat samme symtoma på c-klassa mi

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...