Guest Omikron Posted March 4, 2010 Posted March 4, 2010 Har 2x Orginal nøkkler til W210 som fungerer på sentralås men ikke i tenningen. Har byttet batterier i begge to, fortsatt ingen endring. Vet at orginal servicenøkkel fungerer i tenningslåsen, ifølge den lokale mb forhandleren skal orginal nøkkelen fungere i tenningslåsen uten batterier. Er det noe alternativ oppimot å kjøpe nye nøkler, hvor dette koster en god slant.
Sven Håkon Posted March 4, 2010 Posted March 4, 2010 Dersom nøklene virker når du skal låse opp bilen, men ikke når du skal starte bilen så er det vel rimelig å anta at det er tenningslåsen som er defekt? Jeg mener å huske at disse tenningslåsene ofte ryker. Jeg vet ikke om en brukt tenningslås kan omprogrammeres eller om du må kjøpe en ny, men det er mulig at www.mbenznl.com kan hjelpe deg i alle tilfeller.
Guest Omikron Posted March 4, 2010 Posted March 4, 2010 Men når den orginale servicenøkkelen fungerer i tenningslåsen, kan den vel ikke være defekt? Eller finnes det en annen metode for å feilsøke etter om det er nøkkelen eller noe annet som er problemet.
ØHN Posted March 4, 2010 Posted March 4, 2010 Virker InfraRød senderen i nøkkelen, kan det være mottakeren i tenningslåsen som ikke funker. Hvis du har samme nøkkel som på min 210, er det både fm-sender og IR sender i nøkkelen. Da får du låst opp bilen med fm-senderen, men ikke startet fordi det krever IR. Du kan sjekke om IR sender er ok i nøkkel/fjernkontroll til TV etc ved å se etter signal gjennom kameraet på mobiltelefonen.
Guest Dale Posted May 10, 2010 Posted May 10, 2010 Har akkurat hatt en slik opplevelse i helgen med en 2002 mod. Sentrallås ok, null reaksjon i tenningslåsen. Ingen rattlåslyd og ikke mulig å vri nøkkelen, men alarmdioden i radioen sluttet å blinke. Full inntauing, men ga ikke opp og ned på verksted om kvelden og demonterte deksel og dro og vred litt på kontakten med ledninger bak tenningslåsen med nøkkelen i. Plutselig summet det til og etter det har den fungert. Håper bare den fortsetter med det og ikke dør på ei ferje eller noe i den dur.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now