Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noe er alvorlig galt når det blir slikt som dette.

Greit med nytt fengsel, men det finnes mye billig og slitesterkt som kunne vært ordnet i stede for å velge materialer fra en hylle høyt oppe. Kunst og dyre tv'er faller på egen urimelighet spør du meg.

Posted

Noe er alvorlig galt når det blir slikt som dette.

Greit med nytt fengsel, men det finnes mye billig og slitesterkt som kunne vært ordnet i stede for å velge materialer fra en hylle høyt oppe. Kunst og dyre tv'er faller på egen urimelighet spør du meg.

Jeg tror dette er blåst litt opp. Fliser på badet er kanskje unødvendig, der kan man antakeilg komme billigere unna. At de skal ha tv på rommet er i grunn fornuftig nok, og det står ikke noe annet enn "flatskjerm". Det begynner vel å bli en del år siden flatskjerm nødvendigvis var noen luksus? Skal det kjøpes tv, så er det ikke noe poeng å kjøpe noe annet.

Men når det er sagt, så er jeg helt enig i at fanger ikke bør prioriteres høyerer enn syke/eldre. Eldreomsorgen i Norge er en skam.

Posted

En kan ikke ta det med lokalpolitikerne når disse ikke får penger av staten til å modernisere gamlehjem/sykehjhem. Norge er en skamplett når det gjelder dette. Men Nordmenn er jo så pas blåste i toppen at de fortsat stemmer på de samme idioter om å om igjen sjøl om de lyver folk ret opp i tryna. Så ola dunk har kun segt sjøl å takke for dette. For min del kan folk som ender i fengsel sove på gulvet, så kanskje folk ville holt seg i skinnet om fengslet var av typen kongo/thailand++ å ikke rene hotel oppholdet.

Posted

Enig med Øystein. Dette er nok et eksempel på en sak som blåses opp av mediene og kommenteres av folk som ikke har satt seg inn i saken.

At eldreomsorgen er på et lavmål mange steder i landet er jeg helt enig i. Men det finnes også kommuner med god eldreomsorg og nye/moderne institusjoner.

Når et nytt fengsel bygges må man nødvendigvis bygge etter dagens standard.

Posted

å det er straf å sitte i et fengsel som er utstyrt som et vanlig Thon hotel????? en skjønner jo godt alle disse østeropæer som smiler hvergang de bliver idømt fengsels straff i norge, hotel opphold med lønn i tilleg. Nei fengsel kan de for meg bygge på svalbard eller annet øde sted å så la de innsatte jobber i gruve drift med 0 i lønn. Glemte å si at fotlenke skal være obligatorisk. Type ala Dalton brødrene hehe

Posted

å det er straf å sitte i et fengsel som er utstyrt som et vanlig Thon hotel????? en skjønner jo godt alle disse østeropæer som smiler hvergang de bliver idømt fengsels straff i norge, hotel opphold med lønn i tilleg. Nei fengsel kan de for meg bygge på svalbard eller annet øde sted å så la de innsatte jobber i gruve drift med 0 i lønn. Glemte å si at fotlenke skal være obligatorisk. Type ala Dalton brødrene hehe

Hehe..Er enig med deg om utlenningene og dem ler av oss og vårt system og utnytter det mer enn hjerne..

At dette blir blåst opp i media forstår jeg jævli godt!

Når jeg blir gammal og har betalt mange mill i skatt,moms og avgifter opp i mellom så mener jeg det minste jeg kan få på mine eldre dager er privatliv og hjelp som er bedre en di som snylter på samfunnet vårt!

Dem som har jobba og betalt for seg og eventuelt må inn kan få sånne rom som vist fra Halden! 

Posted

En ting er jeg helt sikker på, siden jeg kjenner flere som har prøvd: Å sitte på Ullersmo er langt i fra noen dans på roser. Ikke noen Thon tendenser der i hvertfall...

Posted

Det gode gamle spørsmålet er jo:

Er det grunn til å tro at jo dårligere fengselsforholdene er, jo bedre fungerer straffen, som lærepenge og rehabilitering?

Det å sette sårbare grupper opp mot hverandre er fint for media og populistiske politikere, men som belysning av samfunnsforhold funker det dårlig.

E

Posted

Et motiv for rehabilitering, er at det er mer fristende å holde seg utenfor fengsel enn i fengsel.

De som tar det valget å ikke holde seg unna kriminalitet kan gjerne bli i fengsel til de er gamle og grå for min del. Hvis de da fortsatt ikke lengter ut til gamlehjemmet, og har det bedre i fengsel, bruker vi pengene feil.

Posted

Nei, men de som ikke er i stand til å gjøre enkle overveide valg hadde havnet i kasjotten enten det var et fangehull på brød og vann, eller det var en luksussuite. Hvis alternativet var det førstnevnte hadde de kanskje tenkt seg om en gang til.

DE har tross alt et valg. Ofre som blir utsatt for dritten, sorgen og kvalmen de lager, har ofte ikke noe valg.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...