CHARLIE Posted February 27, 2010 Posted February 27, 2010 Da har jeg anskaffet meg ny lavbudskjett arbeids- og vinterbil 1989 Mercedes Benz 230 TE (S124) Hadde egentlig ikke planer om å anskaffe meg ny arbeids- og vinterbil, men et eller annet gjorde at jeg falt for denne bilen som plutselig dukket opp likevel. Bilen ser veldig hel og pen ut, i tillegg til at den er helt original. At den er nærmest rustfri er jo heller ikke et minus. Bilen er kjørt ca 260.000. Alle servicer frem til 250.000 kilometer er tatt, og i løpet av de siste 15.000 kilometerene som bilen har rullet så har tidligere eier hatt oljeskift selv. Tidligere eier, som nå er blitt medlem i klubben, har hatt denne bilen i 8 år. I følge ham har den vært en trofast kamerat som alltid har startet og gått uten store problemer.
CHARLIE Posted February 28, 2010 Author Posted February 28, 2010 Her er det litt mere bilder. Har ikke fått tatt noen bilder selv enda, så jeg legger ut noen bilder som tidligere eier har tatt.
CHARLIE Posted March 4, 2010 Author Posted March 4, 2010 Da har tydeligvis Charlie fått seg nytt interiør... Svart skinn? Stemmer nok som du sier Einar. Jeg driver på med en aldri så liten oppgradering, har fått hjem dette Sportline interiøret som skal monteres inn; http://www.finn.no/finn/myprofile/linktonextadinlist?finnkode=19235997&
CHARLIE Posted March 6, 2010 Author Posted March 6, 2010 Takker for hyggelige tilbakemeldinger Her er vi godt igang med demontere det originale interiøret; Det jeg fryktet mest var hjulbrønnene baki, men der så det tørt og fint ut. Ikke var det noe særlig rust heller. Her er reservehjulsbrønnen; ...og her er hjulbrønnen på den andre siden; Her er setene ute, og vi har begynt på arbeidet med å fjerne selve teppet; Her er teppet også ute av bilen. Bilen var heldigvis knusktørr og rustfri i gulvet;
Odd Sigurd Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Er beundringsverdigt for en energi du legger for dagen når det gjelder stjernene dine,skulle ønske det var en diett du kunne henvist til slik at jeg kunne spist meg opp i noe lignende,;)Og som alltid så ser det ut for at sluttresultatet blir strålende,as always.Like kjekt hver gang og se framgangen på prosjektene dine også.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Energisk fyr ja Moro å følge med. Det er ett bra puslespill det der, mye deler som skal på plass
CHARLIE Posted March 6, 2010 Author Posted March 6, 2010 Hehe!! Alltid gøy å ha litt prosjekter på gang, ja Fant ut at det ikke ville bli fint med sort interiør kombinert med grått i nedre del av dashbord og grått midtkonsoll. Derfor fikk jeg fatt i et sort komplett dashbord og midtkonsoll også . Her er det gamle dashbordet demontert. Tok visst litt av dette prosjektet :lol:
Jøran89 Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Som du ordner og styrer! Jeg blir helt matt! Syns det er ille nok å ha ute setene og gulvet i bilen. Hva blir det neste?
RuneT Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Du er ikke sann, Charlie. Husk en blomst til kona. Ho må være blant verdens snilleste....eller er ho med å skrur kanskje? Du har sikkert glemt ho.....
CHARLIE Posted March 7, 2010 Author Posted March 7, 2010 Som du ordner og styrer! Jeg blir helt matt! Blir litt matt selv også :lol:
CHARLIE Posted March 7, 2010 Author Posted March 7, 2010 Her kom Arnt (Stuestøl) å leverte Sportline interiøret jeg hadde kjøpt av Morten (Stuestøl). Vi var akkurat ferdige å demontere bilen innvendig da han kom rullende inn på tomten.
CHARLIE Posted March 10, 2010 Author Posted March 10, 2010 Da begynner det endelig å ligne noe etterhvert Her er bagasjerommet ferdig. Mangler bare å sette på dobbel-rolloen; Her er baksetet også på plass. Jeg mangler dessverre den miderste nakkeputen i baksetet. Hvis noen har liggende en slik til overs, så er jeg veldig interessert i å kjøpe den. Ta kontakt! Er ikke så mye som gjenstår foran heller før bilen er ferdig. Jeg har oppgradert utstyrspakken med varme i setene foran, samt elektriske vinduer foran. I tillegg har jeg oppgradert ytterligere med å bytte til nøttetre i dashbord og midtkonsoll. Er på jakt etter nøttetre konsollboks til å ha under midtarmlenet. Om noen skulle ha liggende en girknob i nøtte-tre eller et nøttertre-ratt som er likt det originale som jeg har, så er jeg veldig interessert i å kjøpe det også. Ta kontakt.
bska Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 Hekkan, så kort tid du har hatt denne bilen så er det Charlie look på gang allerede ....og når det gjelder breie felger foran så husker du sikkert hva Brøl sa på mandag
Thor-Egil Andersen Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 Dette er morro Charlie, må si jeg er imponert over det du får til på kort tid Ekte Entusiast er vel et understatement
Roger H. Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 Mannen burde vært under behandling, ingen tvil :lol: :lol: Meeen, det ser meget bra ut :P :P Fikk jo nesten lyst å begynne på noe slikt selv..
CHARLIE Posted March 10, 2010 Author Posted March 10, 2010 Hehe!! Det tar litt av iblandt ja. Blir nok ikke så billig denne bilen som jeg først antok, men jeg satser på å beholde bilen i mange år som bruksbil. Idag har jeg hatt bilen på EU-kontroll, og nå er den EU godkjent også
Thor-Egil Andersen Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 Utrolig deilig med godkjent bil ja. Morro å følge med her, og på de andre trådene dine
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 Artig med tråder det skjer litt i. Ser veldig flott ut dette Charlie!
CHARLIE Posted March 15, 2010 Author Posted March 15, 2010 Jeg fikk dessverre 2 leie bulker med på kjøpet da jeg kjøpte denne bilen. Kjente at de irriterte meg mer og mer for hver dag, så til slutt måtte jeg bare ringe til Cato Åsheim i Caropractor*1 (småbulk spesialisten) for å få han til å komme å fikse bulkene. Vi som er medlemmer i MB Entusiastklubb og/eller MBKN har jo fått en hyggelig rabattavtale med denne magiske mannen som tidligere jobbet i Nor Teknikk. Her er den ene bulken; Og her er den andre; Disse bulkene var midt i knekken på dørsiden, så jeg fikk beskjed om at dette aldri ville bli helt 100%. Men han mente at det skulle bli MYE bedre ihvertfall. Her er Cato i gang med tryllepinnene sine Da han omsider var ferdig, så hadde han tatt en liten på førerdøra også i samme slengen. Resultatet er jeg kjempefornøyd med, og har ingen problemer med å anbefale Cato videre til andre
CHARLIE Posted March 16, 2010 Author Posted March 16, 2010 Hva med bilder av resultatet da? Tøysegutten! Kan ikke ta bilde av en bulk som ikke er der lenger :lol: Kjøpte forresten nye høytalere til å felle ned i di originale høytalerhullene i dashbordet; Noen som har erfaringer med disse??
Hufsa Posted March 16, 2010 Posted March 16, 2010 Er kurrant de pioneer høytalerne ja, har noen av eldre årgang i 123n min, å de syns jeg spiller bra, både passe høyt og klart, så med at de dere er både nyere og dyrere, så blir det knall!
Recommended Posts