Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har lyst på LED i blinklysene mine, for å slippe "eggeplomme". Jeg kjøpte noen som jeg har testet, men de lyste så flaut at de likner mer på parklys enn 21w blinklys. Dessuten trekker de så lite strøm at jeg får turboblinklys. Strømtrekket er bare 0,16A (1,92W).

Hva med DISSE?. De er oppgitt til 24W  :shock: .

Har noen testet disse, eller andre LED blinklys som lyser ordentlig?

Posted

Jeg har lyst på LED i blinklysene mine, for å slippe "eggeplomme". Jeg kjøpte noen som jeg har testet, men de lyste så flaut at de likner mer på parklys enn 21w blinklys. Dessuten trekker de så lite strøm at jeg får turboblinklys. Strømtrekket er bare 0,16A (1,92W).

Jeg kjøpte for et par år siden noen LED blinklyspærer (lik de på linken over). De lyser opp halve nabolaget, så det er ingen tvil om at de fungerer. Men du kommer til å få turboblink uansett :-P

Posted

Jeg kjøpte for et par år siden noen LED blinklyspærer (lik de på linken over). De lyser opp halve nabolaget, så det er ingen tvil om at de fungerer. Men du kommer til å få turboblink uansett :-P

Hvis de trekker 24W, så burde det vel ikke gi turboblink?

Diadem er i grunn helt greit det, men det er litt kult med LED også hvis bare man finner noe bra.

Posted

Finnes jo noen gule med motstand tilsvarende 21w...

Passende motstand koster 6,- hos elfa, så det er ikke noe problem. Trenger noe som lyser godt.

Tenkte jeg skulle prøve å skremme liv i de jeg kjøpte ved å gi litt høyere spenning, men allerede ved 20v begynte de å lukte svidd  8)

Posted

Pleier bare å gi de oransje pærene ett kjapt spray med svart lakk jeg, blir det litt soting, og ikke noe eggegult inni lyktene, andre farger funker det og, bare ikke legge på tjukt.

Så er det mye billigere enn diadem og sølvpærer, kunsten er å ikke legge på for mye.

Posted

Pleier bare å gi de oransje pærene ett kjapt spray med svart lakk jeg, blir det litt soting, og ikke noe eggegult inni lyktene, andre farger funker det og, bare ikke legge på tjukt.

Så er det mye billigere enn diadem og sølvpærer, kunsten er å ikke legge på for mye.

Funker sikkert det, men jeg har lyst på LED, og jeg vet det finnes masse bra... og dessverre masse dårlig.

Dette her f.eks. lyser så man omtrent blir sveiseblind. Splittet den i 2 og satt inn i de to lampene bakerst. En tilsvarende (halvparten) har jeg også foran, og når har jeg nesten dagslys inni bilen. De buker "ikkno" strøm, rundt 1w hver, og lyser veldig mye mer enn 10w som satt foran tidligere.

Posted

er sikkert rar jeg da...

Definitivt :-)

Hver sin smak. Det ordentlig hvite lyset syns jeg gjør seg bra i interiøret, i motsetning til det gulaktige som man får med vanlige glødepærer.

Posted

er sikkert rar jeg da...

Definitivt :-)

Hver sin smak. Det ordentlig hvite lyset syns jeg gjør seg bra i interiøret, i motsetning til det gulaktige som man får med vanlige glødepærer.

Enig med hvitt led lys i interiøret, har det selv på min. Mye finere enn glødegult.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...