Svein Ha Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Har problemer med at parksensorene slår seg av. Bryteren lyser rødt under kjøring. Slår jeg de på, slår de seg av etter noen sekunder. Har vært hos BOS for testing. De fant det muligens er en feil ved kortet. Noen som vet hva det koster, eller få tak i brukt?
E220 Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 søk opp dele nummer via epc eller få noen til å finne nr til deg, så søker du på nettet feks. ebay, evt høre med speed-autoteile/stjerneservice/autotrio samt evt søker på finndel.no eller nbfbildeler.no
Svein Ha Posted February 27, 2010 Author Posted February 27, 2010 Flott, men hva er epc? er ikke helt med her.
E220 Posted February 27, 2010 Posted February 27, 2010 EPC er MB sit program for å finne/se deler/tegninger å koster ca 15 euro for et år. siden jeg er offshore å bruker en nettcafe pc hos statoil kan jeg ikke bruke copy/paste så får ikke langt inn linken til EPC her, men er sikkert noen andre som kan gjøre dette. Eller du søker via google på EPC NET. Men husk du må registrere deg før du kan bruke det.
Svein Ha Posted February 27, 2010 Author Posted February 27, 2010 Takk skal du ha. Nå har jeg reg. meg på EPC. Lære meg bruken nå, så er vi i gang.
E220 Posted February 27, 2010 Posted February 27, 2010 Skriv inn chassis nr oppe til venstre så får du opp al data om nettopp din bil samt hvilke dele nr som har blit bytta ut med nye osv. kjempe side/program spør du meg
Guest gjesten Posted February 27, 2010 Posted February 27, 2010 På 211 kan en ikke lese ut feilkoder,men lese av verdiene på en og en sensor.
E220 Posted February 27, 2010 Posted February 27, 2010 Hoved problemet med parktronic på 211 er som jeg ser det de bakre sensore, dette da de 2 ytterste får alt dritten fra bakhjula på seg, dette medføre etter hva jeg har opplevd at disse frost sprenges å en får da feilmelding(røde prikker/hyle lyd). dette skjete kort etter jeg fik min 211, jeg skiftet da de 2 som de gjalt, å som gjest sier kan en ikke lese av feil melding via diagnose, bos kunne bare fortelle meg at noe var gale, men ikke hva. Men jeg må jo si at disse sensore holder svært dårlig kvalitet i forhold til prisen en må betale for de. ene av de jeg skiftet for et år siden måtte jeg nettopp skifte igjen da denne var frost sprengt. så min mening er at hele dette systemet bak på 211 er amatør messigt å på ingen måte står i forhold til prisen samt kvaliteten en bør kunne forvente på en så dyr bil. PS om tråd starter trenger nye sensore så ikke kjøp disse hos BOS da prisen er helt hensides al fornuft, kjøp via Ebay eller Steve i holland. Mener jeg betalte ca 20£ stykket sist jeg handla disse på ebay
Guest gjesten Posted February 27, 2010 Posted February 27, 2010 upps.Det var vel 210 han hadde så feil.
Svein Ha Posted February 28, 2010 Author Posted February 28, 2010 Ja det er en 210, glemte å nemne det. Rare er at den slår seg av etter noen sekunder når jeg slår den på. Noen som har vært borte i dette før? Håpet jeg slapp å skifte kortet.
E220 Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 211 slår seg å av om der er feil på den, går vel et sted mellom 5 å 10 sek før den slår seg av. så det er sikkert noe innebygd å skal være sådan
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now