Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hva mener dere en 1991 300TDT Sportline kan være verdt, bornitt, med skiftede framskjermer og bakluke i annen farge, rusta hjulbuer/bakskjermer, motor går godt, er lettstarta, og relativt nyoverhalt, men bruker en del olje, kasse girer fint.

Svart sportline skinninteriør(komplett), i god stand, med slitasje på førersetet.

Air condition(tom for gass), varmeseter, 4x elvinduer.

bilen fungerer bara i daglig bruk, er veldig god å kjøre.

Bilen er ikke strøken, men ved skifte av ei dør, og reparasjon av rust i bakskjermer , samt lakking vil den nok bli ganske ok å se på, bilen har også 94-optikk utvendig, utenom interiøret, så er den helelr ikke så langt fra orginal heller.

Eksosanlegg er veldig dårlig, og jeg har hatt mine problemer med bilen, det som tærer på meg nå er vel rett og slett rusta og oljeforbruket.

Evt. hva ville denne bilen vært verd i deler, sannsynlige priser?

Regner egentlig ett slikt objekt er såpass lite verdt at jeg likegodt kan ha den, bilen er forøvrig EU-ok til januar 2011.

Posted

Dessverre tror jeg den blir vanskelig å selge som den er, hvis ikke den er veldig billig. Rust i hjulbuer bak får nok de aller fleste som ikke driver eget verksted til å lete videre. Jeg er redd en veldig stor del av de potensielle kjøperne forsvinner når det må sveises og lakkeres. At motoren bruker mye olje vil nok også skremme mange, så jeg tror ikke du får noe særlig over 20-25k som den står.

Posted

Er det jeg og tenker, er jo interiøret og fargekombinasjon som trekker opp egentlig.

Hadde noen vært villig til å gitt 30 så hadde det jo vært greit, der føler jeg smertegrensa ligger for min del, og det tror jeg aldri jeg kan få for den bilen som den står.

Tror faktisk jeg skal slite med å få 20 for den som den står.

Liker jo bilen veldig godt, men tenker litt på å bytte den ut, da det er mye å gjøre med den, jeg har lite ressurser, og vedlikeholdet henger på etterslep.

Trenger jo en bil jeg kan stole på istedet, det føler jeg ikke jeg kan med denne , uansett hvor mye jeg ønsker.

Hadde motor vært bra, og bakskjermene vært fikset hadde jeg følt meg mye tryggere på den.

Men det er vel bare å beholde den som en nr. 2 bil der jeg til daglig ikke har guttungen i.

Posted

Tror ikke den kalkulatoren henger på greip...

Ifølge den så er bilen min verdt 47.000kr(!) noe som umulig kan stemme :lol:

Posted

Er det jeg og tenker, er jo interiøret og fargekombinasjon som trekker opp egentlig.

Hadde noen vært villig til å gitt 30 så hadde det jo vært greit, der føler jeg smertegrensa ligger for min del, og det tror jeg aldri jeg kan få for den bilen som den står.

Tror faktisk jeg skal slite med å få 20 for den som den står.

Liker jo bilen veldig godt, men tenker litt på å bytte den ut, da det er mye å gjøre med den, jeg har lite ressurser, og vedlikeholdet henger på etterslep.

Trenger jo en bil jeg kan stole på istedet, det føler jeg ikke jeg kan med denne , uansett hvor mye jeg ønsker.

Hadde motor vært bra, og bakskjermene vært fikset hadde jeg følt meg mye tryggere på den.

Men det er vel bare å beholde den som en nr. 2 bil der jeg til daglig ikke har guttungen i.

Du sier jo selv at du skal slite med å få 20' for den, og jeg er enig. Jeg ser litt etter slik bil selv, og hadde engang ikke vurdert bilen din. Jeg (og sikkert de fleste som er potensielle kjøpere) er ute etter en solid bil som er i orden, og kan fungere greit som bruksbil i en periode.

Rust og høyt oljeforbruk trekker mye ned.

At det er en 300TDT hadde nok vært positivt om den var i orden. Jeg hadde heller tatt en 230 som er i orden fremfor en dårlig 300. Sportline og kosmetiske ting spiller mindre rolle, selv om bilen bør se noenlunde OK ut.

Mitt råd er å kjøre den så lenge den går, og så skrote den. Trist, men sant. Men trøst deg da med dem som kjøper ny bil og taper 50 lapper så fort de svinger ut fra forhandleren.  :)

Posted

Eller bare gjøre som jeg har lyst til, 500-look på stasjonsvogna, OM606A, store mengder senking og helelr fikse den opp når jeg får råd...

Har ikke seriøst tenkt å selge den heller, men ville luyfte det jeg tenkte om verdi, og det ser vel ut som dere er enig med meg, og da er det for meg bare å beholde den som jeg har tenkt.

Jeg er også alt for ærlig til å tjene penger på bil.

Posted

du kan jo prøve og se hva du får opp på www.dinside.no

Der har dei en link til finne ut hva bilen din er verd  :)

Tåplig påfunn egentlig. Den er ikke i nærheten av å vise riktig. Det er alt for mye som

spiller inn for hva bilen er verdt en det simple greiene der. For å sette det på spissen,

om jeg legger ut 30 123-biler samme uke på finn.no, verdisetter disse til 150.000,-

pr stk, så skal dette være en kalkulator som tilsier/beregner verdien på andres biler?

Posted

Du kan legge ut så  mange 123-biler du vil, kalkulatoren har bare fra 124 og oppover.. :)

Stemmer det, men jeg tok E-klasse og årsmodell, og da tok den eldre årganger.

Uansett, det er jo mange her i klubben med biler som er verdt mye mer enn hva

gjennomsnittet på disse sidene er, så man kan ikke regne seg ut i fra de sidene der.

Posted

Den saken der er helt på trynet for eldre biler. På nyere biler (under fem år) kan den kanskje være noenlunde innen rimelighetens grenser, men er bilen mer enn fem år er det alt for mye annet som påvirker prisen, samtidig som fratrekket for høy kjørelengde er MYE mindre på en eldre bil og i særdeleshet tyske premiumbiler som MB..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...