Jinx1 Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 Det er noe jeg ikke helt forstår, men som noen kanskje kan forklare meg. Hva er greia med kunstskinn i Mercedes??Dette er vel bare en videreutvikling av M-Tex som man fikk i 123/124 som Taxi. Men man kan jo kalle det hva man vil. Men det er plast. Det jeg ikke skjønner er at noen bestiller en ny, f.eks 211 i Elegance utgave betaler ekstra, og får bilen trekt i plast?For ikke å snakke om alle de som skal selge disse bilene videre og reklamerer med fullt skinninterør, og så oser det plast lang vei??Slik jeg ser det, er at hvis man ikke har råd til skinn eller av en eller annen grunn ikke kan ha ekte skinn. Må vel stoff seter være MYE bedre enn plast?? Det er lunere og det ser MYE bedre ut, etter min mening.Og "delskinn" i avantgarden er vel strengt tatt ikke skinn det heller???Om man kjører Taxi kan jeg forstå det, men ikke til privatbil, der detter jeg av lasset.Noen som har en god forklaring??
Sven Håkon Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 MB-Tex/Skin Twin/ARTICO varer "evig", og for mange så er dette like godt som skinn merkelig nok...
Henning Larsen Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 Kunstskinn kan være så mangt. ikke bare "skai" den grusomme klamme plastikken fra taxi og trikke setene. F.eks Alcantara - som er laget av polyester og polyuretan som mange tror at er et ekte skinnprodukt. ser ut som og føles som semsket skinn, og finnes ikke klamt eller plastikk aktig. Så sjekk ut hva det er før du dømmer det nord og ned.
Jinx1 Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 Helt enig! At Alcantara både ser og føles bra ut. Men jeg synes ikke kunstskinnet i f.eks 211 verken ser eller føles bra. Og med tanke på at man bruker ekte tre i dachbord, flotte matter på golvet++ så står liksom ikke plasten i stil med resten. Et stoff i god kvalitet passer liksom bedre inn.
Jinx1 Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 Dette interiøret er i kunstskinn. Du ser det på at det ikke er "rynker" i dørene.
Alexander Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Ser ikke problemet jeg. Fortsatt 100 ganger finere enn stoff
Stian Stormyr Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Så hvis du ikke har "rynker" i dørene, så er det bare dritt?
Jinx1 Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 Dritt er det vel ikke, kunstskinnet varer vel mye lengere enn da andre materialene?Jeg synes bare det ser litt "billigt" ut, det mangler liksom stilen som Mercedes har? Det minner sterkt om taxidrift. Å så mangler den gode skinn lukten.
Stian Stormyr Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Har ikke dette i dørene mine. Må nok kjøpe meg ny bil da..
Einar Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 enda bra 124`n har rynkete dørtrekk, bare å beholde den...
Jinx1 Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 enda bra 124`n har rynkete dørtrekk, bare å beholde den... 124 meget elegant med skinn i, spesielt de siste modellene. Det var vel heller ikke så vanlig med skinn i 124?? Jeg har inntrykk av at det er flere 210/211 som er levert med skinn? 124 fikk man også levert i mange forskjellige farger inni. I dag må du vel spesial bestille om du vil han den f.eks grønn inni. På 124 var det en av standard fargene.
Stian Stormyr Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Har ikke dette i dørene mine. Må nok kjøpe meg ny bil da.. Sikkert en gammal taxi du har da :lol: Hahaha.. Garantert!
Einar Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Har en sånn følelse av at det var mere fornuftige folk som hadde satt seg av penger til en mercedes som handlet MB før, og folk som kjørte mye, nå kjøper mange det for status, og da må de jo proppe med synlig utstyr. Folk handler ikke statusbil for å kjøre på trekrakker liksom. I min er det jo svart sportline-skinn(90->), og det er vel det peneste i manges øyne, selv om lyst skinn er vel så pent. Før var vel individuelle biler mer vanlige både hos MB og flere, nå handler importører og forretninger inn biler med greit utstyr, som folk flest er fornøyd med, så får de levert biler fortere.
Alexander Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Er mye mer å velge i nå, men mange synes nok designopakkene blir for dyre. Takk og lov at grønt og blått skinn er borte.
Alexander Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Okseblod får man. Det ser knallbra ut i 212 spør du meg, men er nok ikke for alle
Jøran89 Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Njaaa, hadde en 93 modell w124 med grått skinn, men kan ikke skryte av at det var så veldig godt å sitte i. Som regel var det iskaldt på vinteren og glohett på sommeren. Syns stoff er mye bedre å sitte i, men skal være enig i det at skinninteriør i w124 ser veldig bra ut.
Jinx1 Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 Har ikke dette i dørene mine. Må nok kjøpe meg ny bil da.. Sikkert en gammal taxi du har da :lol: Hahaha.. Garantert! Det er vel bare E-klassen som er levert med kunstskinn??Bortsett fra div varebiler?
E_S Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 En fordel med sort skinninteriør er at det ofte holder seg pent i mange, mange år. Et lyst skinninteriør som ikke blir renset ellerr pleiet forfaller ofte og ser rimelig stygt ut etter en del år, mens det sorte interiøret holder seg mye bedre.. Ellers er jeg forsåvidt enig i at stoffseter er minst like bra å sitte i, men blant annet dørsidene til 124 med nøttetre og sort skinn er så usannsynlig mye penere enn de vanlige med stoff..
Jinx1 Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 Okseblod får man. Det ser knallbra ut i 212 spør du meg, men er nok ikke for alle Oskeblod røde seter i MB synes jeg også er flott. Det jeg synes var bra med MB tidligere, var at man fikk hele interiøret i samme farge. Var bilen rød inni så var alt rødt. Belter,tepper,dørpaneler osv.. I dag er det ofte bare setene som er røde ikke resten.
Jinx1 Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 Er mye mer å velge i nå, men mange synes nok designopakkene blir for dyre. Takk og lov at grønt og blått skinn er borte. Blått og grønt skinn var stiligt fordi det var skikkelig gjennomført. Og så var det jo valgfritt... Man måtte jo ikke.
Einar Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Er vel kun beige som hadde samme farge på taktrekket i 124?
ØHN Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Hva folk mener er fornuftige utstyrsvalg før og nå veit jeg ikke, men en ting er sikkert; det ga mye høyere sosial status å kjøre Mercedes-Benz for 25 år siden, enn det gjør i dag.
TEH Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Tror noen her bør få opp øya sine og studere og sjekke fakta før man brøler ut her på forumet. På twin leather så er faktisk sitte/ryggputa i ekte skinn og av samme utførelse (sømmer og slikt) som full skinn. Så de som hevder at det er forferdelig og sitte på og synes det ser grusomt ut, så... ja... jeg må vel egentlig bare le
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now