Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mener vagt å ha lest at AMG kunne tilby diff - sperre på 211. Hvordan fungerer dette sammen med ESP?

I dag kjørte jeg meg godt fast med høyre hjulpar, og da hadde nok en sperredifferensial hjulpet i stedet for ESP'n som bare drog ned kreftene til null.

• Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Det hjelper som regel å skru av ESP slik at man kun har antispinn istedet..

Prøvde det og - satt like godt, så det var bare å finne fram spaden. ASD på 124'n jeg hadde ville fått meg ut av knipa.

Posted

Prøvde det og - satt like godt, så det var bare å finne fram spaden. ASD på 124'n jeg hadde ville fått meg ut av knipa.

Sto den og spant på bare ett hjul? Antispinn ETS skal jo bruke bremsene på det hjulet som spinner.

Guest gjesten
Posted

ESP kan ikke fungere ordentlig med sperre hvis en speeder.

Posted

Vel, i motsetning til alle andre som lever i fortiden så har jeg aldri kjørt en bedre vinterbil enn 211en - de to gangene jeg har satt meg fast har den strandet på høy snø, noe alle biler med samme høyde ville ha gjort.

124 er fortsatt en knakende god bil, men det er på tide å få hodet ut av sanden og se at ting har skjedd siden 70- og 80-tallet når denne ble klekket ut.

Posted

De få gangene jeg satt meg fast med 203'n jeg hadde så spant begge hjula med ESP innkoblet, men man var avhengig av å holde litt på gassen, ikke mye men litt. Kun opplevd hjulspinn på et hjul med ESP når jeg har trått forsiktig på bremsen og stått stille, dog ganske glatt da.

Skrur du av ESP'n står som regel kun et hjul å spinner.

Guest gjesten
Posted

Vil bare legge til at det jeg mente med innlegget over var at en kan ikke montere sperre uten å bygge om ESP.Hjelper ikke å bare trykke inn ESP knappen.

Har dere prøvd en 211 hvor en av sensorene ikke virker pga leseringen er defekt? Bilen går ikke i det hele tatt nesten.

Gøy for de som er på tur å ikke vet hvordan en skal koble det vekk.

Guest gjesten
Posted

Det går vel ikke an å skru av ESP på 203 uten å gå inn i instrumentet?

Guest gjesten
Posted

Vil bare legge til at det jeg mente med innlegget over var at en kan ikke montere sperre uten å bygge om ESP

???

Det var snakk om AMG sperre.

Den kan ikke monteres rett inn uten å bygge om ESP.

Posted

Er ikkje sikker på det.. etter min oppfattning av asd på 124 må bilen ha litt fart(5+kmt) for at asd skal slå inn.. er dette rikti?

Posted

Vel, i motsetning til alle andre som lever i fortiden så har jeg aldri kjørt en bedre vinterbil enn 211en - de to gangene jeg har satt meg fast har den strandet på høy snø, noe alle biler med samme høyde ville ha gjort.

124 er fortsatt en knakende god bil, men det er på tide å få hodet ut av sanden og se at ting har skjedd siden 70- og 80-tallet når denne ble klekket ut.

Hvorfor er det på tide?

Folk liker forskjellige ting her i verden.

I det du drar hue opp av sanda, som du kaller det, følger det med masse annet, som jeg ikke setter pris på. 211 er overlegen på mange områder, men ikke på allt.

Jeg lever godt med ulempene 124 har i forhold til 211.

Jeg har kjørt mye 211, og desverre, jeg liker 124 mye bedre allt i allt.

Enkle robuste løsninger, flott design, god komfort, masse sjarm og bilglede.

E

Posted

Er ikkje sikker på det.. etter min oppfattning av asd på 124 må bilen ha litt fart(5+kmt) for at asd skal slå inn.. er dette rikti?

Det er ikke min erfaring. På mine biler har ASDen fungert fra 0km/t og oppover...

Posted

Hvorfor er det på tide?

Folk liker forskjellige ting her i verden.

I det du drar hue opp av sanda, som du kaller det, følger det med masse annet, som jeg ikke setter pris på. 211 er overlegen på mange områder, men ikke på allt.

Jeg lever godt med ulempene 124 har i forhold til 211.

Jeg har kjørt mye 211, og desverre, jeg liker 124 mye bedre allt i allt.

Enkle robuste løsninger, flott design, god komfort, masse sjarm og bilglede.

E

W124 gir en god traktorfølelse i forhold til W211en, synes jeg. Og det skulle vel bare mangle etter så mange år. Ikke det at jeg mener at w124 er som en traktor generelt, men altså iforhold til W211en.

Guest gjesten
Posted

Det kommer an på hva en sammenligner.Den sisste 124 med 320 bensin (eller 500 :-) er jo en drøm å kjøre i forhold til den første 211 270 CDI som virkelig låter som en traktor også.

Posted

Det er ikke min erfaring. På mine biler har ASDen fungert fra 0km/t og oppover...

Det irriterte meg på både første og nåverende S124.. når du virkeli trenger sperre,(bakkestart på Lillehammer) kobler den ikkje inn..

Posted

Det kommer an på hva en sammenligner.Den sisste 124 med 320 bensin (eller 500 :-) er jo en drøm å kjøre i forhold til den første 211 270 CDI som virkelig låter som en traktor også.

For eksempel å sammeligne 500 V8 bensin mot 270 CDI R5 diesel er som å sammenligne epler og pærer ;)

Guest gjesten
Posted

For eksempel å sammeligne 500 V8 bensin mot 270 CDI R5 diesel er som å sammenligne epler og pærer ;)

Er enig i det.Derfor smilet.

124 E500 er fremdeles noe av det mest fantastiske "normale" bil som er laget.E55 210 ble kalt en Lada i forhold i en test jeg leste en gang.

Den eneste klagen som gikk igjen på den bilen var at viskerene ikke holdt unna i 250 km/t :-)

Guest gjesten
Posted

Den eneste klagen som gikk igjen på den bilen var at viskerene ikke holdt unna i 250 km/t :-)

Drittbil...

Har du prøvd en? Orginal?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...