Jøran89 Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 Det uler noe helt forferdelig fra speedometeret på min 1984 w123 280E. Lyden kommer fra 60km/t og oppover. Er det speedometer kabelen som bør byttes eller trenger den smøring av noe slag? Lyden er så høy at det er bare å glemme å høre på radio.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 Det har jeg opplevd ved ett par anledninger, og det har vært at festet til vaieren inni strømpa enten har hoppet ut av sporet sitt, eller har vært for slitt sånn at jeg har mått byttet vaier. Ta ut selve instrumentpanelet, skru ut vaieren å skru den på igjen. Det er en tapp som skal inn i ett spor. Det samme er på kassa di i andre enden. Der har jeg opplevd at disse vaierene har to forskjellige tykkelser på sporet på M110, ett bredt og ett smalt. Vaier med den smale passer på den brede, men det går ikke uten modifikasjoner omvendt igjen. Du forstår dette bedre da du har tatt det opp å sett.
Jøran89 Posted February 24, 2010 Author Posted February 24, 2010 Takker! Ikke umulig at den har hoppet ut av sporet nei. Skal se etter i morgen.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now