Jump to content

Fotballidioti, overbetalte, bortskjemte smågutter i shorts..

Recommended Posts

Posted

På banen løper de rundt, de overbetalte, bortskjemte smågutta i shorts. Jukser og driver. Kaster seg ned. Hva er det som får en mann som til alt overmål kaller seg voksen og tjener 400000 i uka til å filme seg til straffespark for å vinne en fotballkamp? Attpå til nærmest lyser de av aggresjon og bannskap så fort de får en dommeravgjørelse mot seg. Da nærmest spytter de skjellsorda opp i ansiktet på dommeren, og oppviser en oppførsel som ville ført til straff alle andre plasser i samfunnet. Ikke blir det bedre av at trenere og managere ikke løfter en finger for å få dem til å oppføre seg. Samtidig som mange voksne sutrer over ungdomsgenerasjoner som ikke kan å oppføre seg, applauderes altså disse overbetalte, bortskjemte ungutta i shorts for sin oppførsel.

22 slike pluss diverse oppblåste egoer av noen trenere skal altså mannen i svart holde styr på ved hjelp av to assistenter med flagg. Det blir vel omtrent som å ha ei klasse med 25 hyperaktive gutter samtidig det. Jeg vil dog foretrekke de hyperaktive gutta.

Personlig har jeg elska fotball siden jeg var liten, og det er ei stund siden. Husker engelsk fotball fra den gangen filming var noe man drev med i Italia og deromkring. Det var fotball i et land der fair play betydde noe. Nå betyr det intet. Etikken føyk ut da de store penga kom inn. Akkurat som på alle andre felter i samfunnet. De som har mye penger tror nok at de ikke er underlagt de samme regler som oss andre.

Nå har halvapene altså tatt rotta på Anders Frisk, i alle fall som dommer. Det er trist. Ikke det at dette er noen vurdering av svensken som dommer, det er en fordømmelse av de som fikk ham til å slutte. Dette er en fordømmelse av alt og alle som har bragt vold, hat og juks og fanteri inn i fotballen. Jeg synes faktisk ikke det er det minste moro å sitte på en fotballtribune og høre sju-åringer skrike "DOMMERJÆVEL, DOMMERJÆVEL" mens mora sitter og bifaller ved siden av.

Nå er det gått så langt at jeg vurderer å fjerne fotball fra mitt interessefelt. Idrett i det hele tatt kanskje. Det blir for mye juks og fanteri. Per Inge Torkildsen sa en gang at man skulle gi unga ei flaske brennevin før idretten tok dem, og fikk mye kjeft for det. Men med den etikken som gjelder i moderne idrett ser jeg nå at han, sjøl om det var spissformulert, hadde et poeng. Når hovedmålet med idretten er å bli rik og berømt er det så mye rart mange gjør for å bli gode. Stapper i seg merkelige substanser og sånt.

Jeg får fundrere litt til. Men at fotballen skal dra med seg så mange negative elementer er så trist at jeg nesten griner. Fotball er i utgangspunktet et genialt spill i all sin enkelhet. En slags forenkla sjakk med levende brikker, sa danske Knud Lundberg en gang. Mitt problem er vel at jeg og mine holdninger til skikk og bruk er gått ut på dato, og da kan en stor, internasjonal fotballkamp bli et problem. Mange av de derre kan jo ikke oppføre seg.

Hilsen vepsespisende fotballhater og Mercedes entusiast

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Sondre B. Bjelland
Posted

Det er fordi fotballbanen er en eneste stor lekegrind avgrenset fra samfunnet. Et fristed hvor man kan gi sine primatinstinkter fritt utløp.

Hvorfor er det slik? Fordi det selger. Og det er underholdende å se på. Man blir engasjert, sint, glad, irritert og glad igjen av å se på en fotballkamp hvor det skjer masse (les: Dommerkjeft, straffespark, skader osv, osv...) Det er sirkus og fryktelig stor underholdningsfaktor.

Dessuten. Gutta flest oppfører seg jo utenfor banen i de aller fleste tilfeller.

Posted

:lol: :lol: :lol: Haha, tror jeg dauer Kenneth! :lol: :lol: :lol:

HVOR fant du dette innlegget som du saksa ut og limte her?

Jeg kjenner deg for godt, Kenneth! (eller er du rett og slett en liten engasjert herremann som brenner for fair play). :shock: :lol: :roll:

Posted

Nå blir det bare fotball her. Jeg er glad i idretten, ikke fullt så glad i mange tvilsomme sider ved den. Kommer nok innom alt det her, men først og fremst blir det om Ogna IL. Det er klubben i mitt hjerte.

Nå har fotballtilhengere en tendens til å bruke uttrykk som å hate andre klubber og slik. Det gidder ikke jeg. Hat er en alt for sterk følelse å kaste bort på fotball. Dessuten kan jeg ikke komme på noen jeg hater. Hat er for primitvt. Jeg er glad i min egen klubb. De andre misliker jeg ikke, jeg vil bare at vi skal slå dem.

Ogna IL kom godt i gang med 3-1 mot Kåsen. Det første av i alt 26 trinn på veg opp en divisjon. Jeg kunne ikke reise dit, men skal forsøke å komme meg på flest mulig kamper i år. Jeg vil forsøke å formidle en fotballtilhengers gleder og frustrasjoner. La oss ønske hverandre lykke til.

Hilsen vepsespiseren fra Ogna

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Fotball er en sport for personer med homofile tendenser!

Hvilke andre sporter finner man gutter som kler av seg og koser, kysser og klenger på hverandre?

:shock: :? 8) :lol:

Guest GammelGul
Posted

Hvilke andre sporter finner man gutter som kler av seg og koser' date=' kysser og klenger på hverandre?

:shock: :? 8) :lol:[/quote']

Sumobryting?

Det er en sport som i mine øyne ligger godt på nivå med fotball.

Posted

Det kalles ekte glede, Eivind!

Fotball er for MENN! :lol:

Hva i all verden er det med MB-folket her på forumet???

Mannfolk flest elsker jo sporten, og da er det jo litt betenkelig at denne klubben ikke har så mange tilhengere. Jeg har registrert flere interesserte men urovekkende mange som hater fotball..... :shock: :shock: :shock:

Noen av dere fotballhatere som kjenner dere igjen?? :lol: :lol: :lol:

http://web3.aftenbladet.no/magasin/helse/article50489.ece

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Jeg er mann, jeg misliker fotball! OG jeg er stolt av det!

ALTFOR MYE FOTBALL HER I VERDEN! Spesielt på norsk tv...

Visste dere at volleyball har flere utøvere på verdensbasis enn fotball?

Samt at damevolleyball er mer interressant å se på! (Spesielt brasilianske og italienske damene)

Guest Eivind Soltvedt
Posted
Det kalles ekte glede' date=' Eivind!

[/quote']

De fleste menn jeg kjenner kan vise ekte glede uten å gå rundt å kose, klemme og kysse på kompisene sine! ;)

Posted

Så ufølsom du er da, Eivind! :cry: :lol:

Apropos sandvolleydamer: Ta en tur til Stavanger i juli hvert år når vi har verdensturneringen her :lol: :lol: :lol:

Guest Thomas Kaarud
Posted

Jeg bor i Stavanger, elsker fotball og ser selvsagt på beach-volley hvert år. Damene er fine.....

Men.. jeg kommer ikke fra Stavanger så mitt lag er FK Tønsberg, men allikevel.... jeg er på de fleste hjemme-kampene til Viking, jeg har tross alt en forballgal 4-åring som er 100% stavangergutt og heier av sin hals på Viking.

Å si at fotball er en sport for homser er litt drøyt, da kategoriserer man over 50% av den mannlige befolkningen i landet som homser. Jeg vil heller våge meg til å si at om dette forumet og denne tråden er representativt for befolkningen så er den jevne MB-eier homse.

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Å si at fotball er en sport for homser er litt drøyt' date=' da kategoriserer man over 50% av den mannlige befolkningen i landet som homser. Jeg vil heller våge meg til å si at om dette forumet og denne tråden er representativt for befolkningen så er den jevne MB-eier homse.[/quote']

Er ikke sport for homser, men tendenser! ;) Tenker nå mest på utøverne da.. 8) :lol:

Posted

Seriøst, Eivind? Mener du at 2 mannfolk som i ekte gledesrus holder rundt hverandre eller klatrer på ryggen osv (som de pleier etter scoringer) har homsetendenser? :lol:

Guest Eivind Soltvedt
Posted
Seriøst' date=' Eivind? Mener du at 2 mannfolk som i ekte gledesrus holder rundt hverandre eller klatrer på ryggen osv har homsetendenser? :lol:[/quote']

Når de i tillegg kler av seg og kysser på hverandre..Så ja.. :lol:

Guest LadyBenz_
Posted

Må bare få sagt at jeg elsker fotball...,har sjøl spilt i åtte år og det er bare

best..!! :D

Men måtte slutte pga det var itte no lag med min aldersgruppe her :cry:

Laget er jo seff ODD da.... 8) :wink:

Kjedelig at jeg itte er i byn når du kommer til Skien Geggi.. :wink:

Posted

:lol: :lol: :lol:

Hva med en mann som klemmer/kysser sine barn....?

(Var kanskje å dra det litt langt men er i utgangspunktet det samme).

:wink:

Guest Eivind Soltvedt
Posted
:lol: :lol: :lol:

Hva med en mann som klemmer/kysser sine barn....?

(Var kanskje å dra det litt langt men er i utgangspunktet det samme).

:wink:

That's family man! Samt at man kler ikke av seg før man begynner på kyssinga og klemminga

Helt greit når italienske mafiabossen kysser arbeiderne sine på panna også! For da veit du at det er en bad guy mindre i verden om en dag eller 10! ;)

Guest LadyBenz_
Posted
Seriøst' date=' Eivind? Mener du at 2 mannfolk som i ekte gledesrus holder rundt hverandre eller klatrer på ryggen osv har homsetendenser? :lol:[/quote']

Om ei jente gjør det...,er a lissom lesbisk da el..?? :wink: :roll:

Guest Steinar Lindberg
Posted

Hehe... kul diskusjon, gutter...

Vi får ta med Eivind i en skikkelig bamseklem imellom oss på Gol neste år, Geggi.. :lol:

Hehe... :lol: :lol:

(Å, nei.... jeg er ikke homo... :lol: )

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Om ei jente gjør det...,er a lissom lesbisk da el..?? :wink: :roll:

Om ei jente gjør det på en annen gutt, så er det helt vanlig! Eller? ;)

Jeg hadde iallefall likt det! :lol:

Hehe... kul diskusjon, gutter...

Vi får ta med Eivind i en skikkelig bamseklem imellom oss på Gol neste år, Geggi..

Joda, går greit det, men har liten lyst til at dere river av dere klærne først og susser og sånt! ;)

Bamseklem er noe helt annet enn det som skjer i fotball!

Guest LadyBenz_
Posted

Men hva om det er to jenter.....,er a lissom lesbisk da...???

Er jo jenter som klemmer hverandre i fotball Eivind :wink:

Da sier du jo at de er lesbiske å da....

Posted

Hold deg laaaangt borte fra fotballen, Eivind! Du kan bli merket for livet etter all den kosinga :lol: :lol: :lol:

Guest Eivind Soltvedt
Posted
Men hva om det er to jenter.....' date='er a lissom lesbisk da...???

Er jo jenter som klemmer hverandre i fotball Eivind :wink:[/quote']

Hvor mange av jentene på det norske damelandslaget er hetero?

Guest Steinar Lindberg
Posted

Vi får se hva bruset fra elva der oppe og et par Smirnoff gjør med oss da vet du, Eivind... :wink:

Utrolig hva litt rus, pølser og sommervær kan utrette vet du... :lol: :lol: