Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 2003 220 CDI Aut. 115000 km som fusker hvis turtallet slippes helt ned og så gir på igjen.Har også opplevd noen få ganger at turtallet varierer under kjøring ved kald motor.Bilen går ellers perfekt. Har hatt bilen inne hos MB-sevice på Skøyen men ingen feilkoder var registrert.Noen tips?

Guest gjesten
Posted

I de fleste tilfellene ligger det i dysene.De vippes ut og kjøres i benk under forskjellige temperaturer og belastninger.

Guest gjesten
Posted

Som stjernegris skriver har de problemer med at henger igjen,slipper,henger igjen og slipper på lock-up'en i kassa.

Det føles ikke som fusk,men som ujevn trekkraft.

Dette sjekker de lett på et verksted.

Det er bare å trykke på testeren så er lock-up koblet vekk.Kjører den pent da så er den feilen lokalisert.

Posted

Takker for tips.Hvis det er automaten som "fusker" hva må da gjøres med den? Dyrt?

Min W211 har problemer med lock-upen og har fått beskjed om at konverter, ventilplate og styringsenheten til girkassen må byttes. Til en svimlende sum av 50000,- inkl. arbeid.

Min lugger også. Ikke mye, men det merkes ved pådrag.

Guest gjesten
Posted

Jøran89.

Snakk om helgardering.

Dette høres nesten useriøst ut.Sikker på at de la det frem slik?

Posted

Takker for tips.Hvis det er automaten som "fusker" hva må da gjøres med den? Dyrt?

Min W211 har problemer med lock-upen og har fått beskjed om at konverter, ventilplate og styringsenheten til girkassen må byttes. Til en svimlende sum av 50000,- inkl. arbeid.

Lugger din hele tiden eller bare ved kald motor?

Posted

Jøran89.

Snakk om helgardering.

Dette høres nesten useriøst ut.Sikker på at de la det frem slik?

Tror du jeg driver ap her eller? Taksten på min bil ble 50000,- totalt. 38000,- i deler, resten arbeid. Det var mitt lokale MB verksted som la frem dette. :)

Kan jo være at det er noe annet som feiler trådstarter sin bil, men symptomene virket jo nokså like.

Posted

Lugger din hele tiden eller bare ved kald motor?

Den lugger hele tiden ved pådrag.

Posted

Dette er vanlige symptomer på girkasseproblemer, min bil har det samme. Jeg har hørt rykter om at Mercedes nå har kommet med en "fix-part" som skal ta hånd om problemet, men jeg vet ikke noe mer om dette.

Flushing av kassen kan hjelpe, men det er ingen garanti for dette - om det betyr at det har gått for langt eller lignende vet jeg ikke. Noen får "ny bil" etter dette, andre ender opp med å bytte konverter.

Posted

Eg hadde flushing av kassa ved 120000 km service, DD service, det hjalp det,men ikke 100%.

Min går litt ujevnt ved kald motor dvs -15 grader og lavere, da går den litt ujevnt ved lavt turtall og lav fart, elles ingen problemer. Jeg har ikke gjort noe mer med det da det ikke blir noe værre eller føler at det er noe stort problem, mulig det er dumt men opplever aldri noen problemer ved vanlig driftstempratur.

Lugger gjør den ikke.

Og den reagerer ihvertfall ved kick down og ved gasspådrag som den skal 8)

Posted

Har vært innom Berg`s automatservice og de prøvekjørte bilen og til min store lettelse var det ingenting feil med girkassa. Fikk tips om å skifte luftmengdemåleren da denne kan gjøre at motoren fusker/går ujevnt noe som igjen påvirker måten kassa oppfører seg på. :lol:/

Posted

Gear-oljen bør byttes på ca. 50-60000 km. Hvis det er byttet olje en gang tidligere (mest sannsynlig)holder det kanskje med å bytte olje igjen, men bør ikke vente med dette.

• 2 years later...
Guest mortenrn
Posted

har slitt med lugging + nødmodus. Endelig skjedde det jeg håpet på. biler har gått i nødmodus og forblir der. håper da at de finner feilen. min hadde ujevn gange i 50-60 km.  Hadde en volvo s80. der var det luftmassemåler. Håper på det samme her.

• 3 years later...
Posted

Flira godt etter å ha lest hele tråden her, nesten like mange forslag som innlegg  :lol:

Converter, lockup, luftmengdemåler, flushing, fant dere ut hva feilen egentlig var her?

Har tilsvarende problemer, akkurat byttet elplate og skiftet olje på kassa.

Problemene er som følger, kald motor i motbakke, henger skikkelig igjen, må nesten kicke for å få opp turtallet, det går over etter ca 5 min når motor er varm, så opplever jeg nøling og fusking ved lite og jevnt gasspådrag, som feks på landevei hvor man nesten ikke tocuher pedalen, da må man gi mer gass slik at turboen kobler inn, jo varmere motoren er, jo mer fusk, eller så føler jeg at det er værst etter å ha kjørt bilen en hel dag (kjører mye frem og tilbake i jobb, men stoopper 1 times tid av gangen)

Ellers når jeg gir litt mer gass, er bilen sprek og rask som en fole.

Magefølelsen min heller mot luftmassemåleren her, iom at den ikke går jevnt ujevnt, noen nye oppdaterte erfaringer her?

Vet tråden er 6 år gammel nå, men synes det er greit å fortsette samme med oppdatert kunnskap og info på dette "vanlige" problemet.

Posted

æ har litt av samme problemet,noen som har ei løysning på dette,æ har bytttet girkasse,converter,luftmassemåler,tempmåler og termostat,kamaksel sensor,innsugs manifoild, topp deksel,..m/mere

• 6 years later...
Posted
On 9/2/2022 at 11:29 AM, hans Chr. Fæste said:

Har en 320 cdi 211 2008 modell 4 matic. Bilen luggen ved kjøring, ofte ved giring opp i ca 60 km/t og ellers ved lite pedal. Lugger ikke når jeg gir på, da går den jevnt og fint. Har flusjet girkassa, hjalp ikke. 

Hadde samme symptomer, byttet lock up solenoid. Du kan sjekke med StarDiag.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...