Tor Håkon Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Har et lite problem med min w124 300D Turbo. turtelleren 'henger seg opp' på ca 2700 omdreininger. motoren går som normalt, men nåla stopper når den kommer til 2700, og blir der til det faktiske turtallet på motoren går under 2700 igjen. har for øvrig også hendt et par ganger at nåla henger igjen selv etter at motoren er godt under 2700, til jeg gir et lite kakk med neven i dashbordet, da detter den ned igjen. Har prøvd å bytte turteller fra delebilen min, men uten hell. (den første turtelleren jeg hadde i bilen min fungerte for øvrig normalt når jeg satt den over i delebilen) Noen som har noen tips til hva problemet kan være??
Einar Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Jeg skulle til å si at det er turtelleren som er problemet, var det på E300D`n min, monterte en fra 250D og problemet var vekk, den ville enkelte ganger ikke over ett visst turtall, og hang ofte igjen på ca 2500 og ca 1100, litt dunking gjorde alltid susen, hehe. Sikker på at du ikke har greid å sette skeivt inn eller noe. Om du vil kan du sikkert prøve både ELR-relèet og instrumentet fra TDT`n min. Det fungerer helt perfekt, bortsett fra en bråta med lamper som lyser bare pga at bilen ikke lader
Tor Håkon Posted February 22, 2010 Author Posted February 22, 2010 har vært ute med turtelleren fleire ganger, så tviler egentlig på at det er satt inn skjeivt eller noe. . kan jo hende, men litt rart siden det fungerte med ein gang da jeg satt det gamle inn i delebilen. selv om det begynte etter at jeg var ute med instrumentpanelet for å skifte lyspærene til belysninga
Einar Posted February 23, 2010 Posted February 23, 2010 Helt enig i at det er rart, men mulig ELR eller dårlige kontakter kan ha noe å si.
Tor Håkon Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 ja mulig det. fungerte normalt igjen ei beite før det begynte igjen ei beite i starten, men nå stopper den alltid på 2700. kunne jo høres litt ut som dårlig kontakt ein eller annen plass..?
Einar Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Kikk i sokkelen på ELR-relèet bak batteriet, mulig det kan være noe gørr der.
Tor Håkon Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 ok, skal prøve å få sett etter det:)
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now