Ole André Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Siden jeg har veldig god hjelp og gode svar her tidligere, har jeg ett til: Merka idag, att tip tronicen min ikke virker... Får ikke gira opp ell ned, bilen girer helt fint sjøl, like fint og silkemykt som den alltid har gjort... Er dette noe jeg kan fikse sjøl, eller er det noe som kommer til å koste både skjorter og sokker hos BOS? Kjøpte bilen hos forhandler (autosilver på kongsberg 26\8-09) er dette noe jeg kan håpe på att dem vil være med å dekke, eller er det best å la bilen stå til jeg har penger til å betale sjøl? Skal også sies att B service`n skulle vært tatt for 4,5 mil siden... Håper på svar fra kyndige mercedes mennesker =)
Tommy_W210 Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 hallo. hadde det samme problemet med min. måtte ta ut nøkkelen og starte igjen. så kom den. det høres kanskje løye ut, men i mitt tilfelle var det luftmengde måleren som var gåen. etter eg fikk byttet den så var problemet vekke. eg fikk en brukt luftmengde måler for 900 kr. men du kan jo ta en diagnose på den da.
Ole André Posted February 22, 2010 Author Posted February 22, 2010 hallo. hadde det samme problemet med min. måtte ta ut nøkkelen og starte igjen. så kom den. det høres kanskje løye ut, men i mitt tilfelle var det luftmengde måleren som var gåen. etter eg fikk byttet den så var problemet vekke. eg fikk en brukt luftmengde måler for 900 kr. men du kan jo ta en diagnose på den da. hmmm..... jeg får reise ned på mercedes idag.... Men hvis det er luftmengdemåler`n, ville ikke bilen gått litt rart, eller er jeg helt på jordet her?
Tommy_W210 Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 nei du har på ein måte rett. Eg hadde problemet at det skjedde oftere og oftere. så leverte eg bilen til chipìng.. da var det han som sa at det mest sansynlig var luftmengde måleren. bilen hadde ingen feil koder eller noe inne. så fikk han tak i ein brukt luftmengde måler før han chipet den. Den kom seg veldig med en chip må eg si vet ikke om hvor langt bilen din er gått ??? men min er gått 194 000 og på den så ble det byttet olje og filter på automatkassen i mars i fjor. da ble den mye bedre og.
Ole André Posted February 24, 2010 Author Posted February 24, 2010 Hmm... Er detta noe som er et kjent problem på mercedes girkassene? Bilen min er 2000 mod, gått 254tusen, blei tatt service på bilen rett før jeg kjøpte den i august i fjor. Fikk time til diagnose fredag 5 mars..... så da får vi se.....
Tommy_W210 Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 Hallo... Vet ikke hva det er egentlig. Det er veldig forskjellige svar vist du ringer til bedrifter og spør. Håper du får svar på porblemet. Hvem skal du levere bilen til da?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now