Øyvind B Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Hvordan får jeg ut instrumenthuset i 124-bil?
Øyvind B Posted February 21, 2010 Author Posted February 21, 2010 Mulig jeg er dum, men skjønner virkelig ikke hvordan man skal komme til. Har hørt man skal løsne gasswiren først, men hvordan i huleste skal man komme til den??
Guest 1042 Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Må ikke det, men den må løsnes når man har fått instrumentene så langt ut at man får hånda mellom. For der stopper det om man ikke tar av vaieren. Originalverktøyet for å ta ut huset med er rett og slett to "strenger" med krok i ene enden. Man stikker de inn på sidene av huset, vrir en kvart omdreining slik at kroken tar tak i kanten på huset, og så drar man hele skiten ut. Man kan jo lage dette selv av f.eks en kleshenger i metall.
Tor Håkon Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Som Eivind S sier, bare å få hekta noe i kanten på sidene og dra det ut sitter litt godt hvis det ikke har vært tatt ut før så kan hende du må ta litt i. Når du har fått det såpass langt ut at du får handa innafor skrur du ut speedometervaieren og drar den lenger ut så du får løsna alle ledningene:) burde løste det runde flerstikket på venstre side først, da den har kortest ledninger.
SigurdB Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Er en bra guide her: http://www.peachparts.com/Wikka/W124InstCluster. Jeg klippet til en gammel kleshenger i stål.
Fubb Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Er det ikke samme prinsippet på w202? Må ha ut min...
SigurdB Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Er samme prinsippet på 202, men der har du ikke noen speedometer kabler å passe på, noe som fører til mindre knot. Litt usikker på om rattet står i veien på 202, men det finnr du ut
Einar Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Husker første gangen jeg skulle ha ut instrument på en MB, en w201, ødela jo ting i min søken på skruene som holdt sulamitten, hehe, men koble av speedometret fikk jeg til da.
Glenn Sørvik Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Er samme prinsippet på 202, men der har du ikke noen speedometer kabler å passe på, noe som fører til mindre knot. Litt usikker på om rattet står i veien på 202, men det finnr du ut Er litt trangt ved rattet, men du får det ut.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now