Jump to content

Recommended Posts

Posted

Var ute og kjørte en tur i går kveld, og plutselig kom det en øredøvende skrikelyd fra speedometeret. Alt fungerte som normalt allikevel, men lyden var helt skrekkelig. Skiftet noe frekvens med bilens hastighet, og når jeg bremset ned til ca. 40 forsvant den, speedometernålen gjorde et par hopp og alt var som vanlig igjen. På neste kjøretur skjedde det samme en gang til.

Noen som har vært borti dette og har noen anelse om hva det kan skyldes? Er det selve speedometeret eller wiren?

Posted

var borti dette selv på 260'n min

lyden var som du sier helt forferdelig, og trodde jeg skulle kjøre av veien første gangen...

Jeg tror det er vaieren som er problemet.

Jeg fikk bare denne lyden når det var skikkelig kaldt ute, og det ble mye bedre om jeg smurte opp spidometervaieren bak spidometeret :)

Posted

Ja, jeg mistenker at selv om bilen min ikke er så gammel til å være 124 har ting snurret en del ganger etter 575000 km.. :) Hvordan og med hva smurte du speedometerwiren? :)

(og ja, jeg skvatt skikkelig når lyden kom og trodde vel omtrent at ting var på nippet til å eksplodere.. :P)

Posted

Har hatt samme problemet på 230'n min, endre med at jeg skifta speedometeret. Prøvde å smøre opp igjen tannhjulene inni uten at det hjalp.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...