Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det begynner vel med at folk har dårlig tid, de skal komme seg fortest mulig avgårde. Vi begynner å stresse .

Da blir det slurvet en god del med pakking av bagasje , utstyr  osv det er mye en skal ha med, huske på alt  kanskje også noe suttring og  masing.

Alt dette med stress og dårlig tid har vi med oss i trafikken, da skjer desverre også trafikkulykkene.

Posted

Det begynner vel med at folk har dårlig tid, de skal komme seg fortest mulig avgårde. Vi begynner å stresse .

Da blir det slurvet en god del med pakking av bagasje , utstyr  osv det er mye en skal ha med, huske på alt  kanskje også noe suttring og  masing.

Alt dette med stress og dårlig tid har vi med oss i trafikken, da skjer desverre også trafikkulykkene.

Jeg tror egentlig det har mest å gjøre med at folk ikke tenker så langt. Man velger gjerne vil utfra antallet stjerner i euro ncap eller hvor mange aribagger den har, men glemmer å tenke over at det er sånne "små" ting som fort kan ha mye mer å si.

For noen år siden leste jeg om ei som hadde havnet i rullestol etter at de hadde kollidert med et sett hjul baki. Baksetet i møkkabilen hadde klappet rett sammen. Det var ikke så voldsomme kollisjonen.

Posted

Har tenkt litt på det der etter at jeg leste det i avisen. Hvor mye takler egentlig bakseteryggen og nettet over baksetet om en havner i frontkollisjon?

Tåler biler uten nedfellbare seterygger mer enn de som har det? Forresten, de lager vel kanskje ikke biler uten nedfellbare seter lengre....?

Posted

Har tenkt litt på det der etter at jeg leste det i avisen. Hvor mye takler egentlig bakseteryggen og nettet over baksetet om en havner i frontkollisjon?

Tåler biler uten nedfellbare seterygger mer enn de som har det? Forresten, de lager vel kanskje ikke biler uten nedfellbare seter lengre....?

Jeg mener S124 skal tåle 100 kg og en smell i 100 km/t.

De hengslene i midten som holder seteryggen fast når sitteputa er på plass ser ikke ut som de knekker helt uten videre. Disse kommer i tillegg til de som sitter ut i dørkarmen, som vanligvis er det eneste man finner på mange andre biler.

Posted

Løse ting i bil er en uting. For mange år siden så jeg en bil som hadde vært med i en kollisjon. (kjørte på en annen bil bakfra) Den hadde et digert hull i frontruta, forårsaket av et kamera som lå i hattehylla. Heldigvis midt i, hadde nok ikke vært noe særlig å få i bakhodet.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...