FrodeS Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 En liten historie til skrekk og advarsel. Heldigvis gikk det bra denne gangen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=593448
Aleks Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Det begynner vel med at folk har dårlig tid, de skal komme seg fortest mulig avgårde. Vi begynner å stresse . Da blir det slurvet en god del med pakking av bagasje , utstyr osv det er mye en skal ha med, huske på alt kanskje også noe suttring og masing. Alt dette med stress og dårlig tid har vi med oss i trafikken, da skjer desverre også trafikkulykkene.
FrodeS Posted February 20, 2010 Author Posted February 20, 2010 Det begynner vel med at folk har dårlig tid, de skal komme seg fortest mulig avgårde. Vi begynner å stresse . Da blir det slurvet en god del med pakking av bagasje , utstyr osv det er mye en skal ha med, huske på alt kanskje også noe suttring og masing. Alt dette med stress og dårlig tid har vi med oss i trafikken, da skjer desverre også trafikkulykkene. Jeg tror egentlig det har mest å gjøre med at folk ikke tenker så langt. Man velger gjerne vil utfra antallet stjerner i euro ncap eller hvor mange aribagger den har, men glemmer å tenke over at det er sånne "små" ting som fort kan ha mye mer å si. For noen år siden leste jeg om ei som hadde havnet i rullestol etter at de hadde kollidert med et sett hjul baki. Baksetet i møkkabilen hadde klappet rett sammen. Det var ikke så voldsomme kollisjonen.
Geggi Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Har tenkt litt på det der etter at jeg leste det i avisen. Hvor mye takler egentlig bakseteryggen og nettet over baksetet om en havner i frontkollisjon? Tåler biler uten nedfellbare seterygger mer enn de som har det? Forresten, de lager vel kanskje ikke biler uten nedfellbare seter lengre....?
FrodeS Posted February 22, 2010 Author Posted February 22, 2010 Har tenkt litt på det der etter at jeg leste det i avisen. Hvor mye takler egentlig bakseteryggen og nettet over baksetet om en havner i frontkollisjon? Tåler biler uten nedfellbare seterygger mer enn de som har det? Forresten, de lager vel kanskje ikke biler uten nedfellbare seter lengre....? Jeg mener S124 skal tåle 100 kg og en smell i 100 km/t. De hengslene i midten som holder seteryggen fast når sitteputa er på plass ser ikke ut som de knekker helt uten videre. Disse kommer i tillegg til de som sitter ut i dørkarmen, som vanligvis er det eneste man finner på mange andre biler.
Olav Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Løse ting i bil er en uting. For mange år siden så jeg en bil som hadde vært med i en kollisjon. (kjørte på en annen bil bakfra) Den hadde et digert hull i frontruta, forårsaket av et kamera som lå i hattehylla. Heldigvis midt i, hadde nok ikke vært noe særlig å få i bakhodet.
Tommy_W210 Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 for en stund siden hadde diskovery (sikkert MythBusters) en del om ting som låg laust i bilen. skremmende og se! Men man glemmer fort!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now