Tonny Solem Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Ser det er tilbud på Leasing på Mercedes C-klasse. http://www.mercedes-benz.no/content/norway/mpc/mpc_norway_website/no/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/s204/Kampanje.html Er det noen som Leaser privat selv , eller har noen formeninger om dette er en god avtale.
Lars U. Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Fordelen er vel at man har et forutsigbart bilhold, men man blir jo aldri eier og når man leverer tilbake bilen er man på null igjen,(vel og merke dersom man har behandlet bilen pent, har jo inntrykk av at leasingselskapene finner mye riper og bulker som fort koster skjorta. og eller overkjørte km blir også dyrt. Personlig ville jeg heller kjøpt bilen fremfor å lease.
Roger H. Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Bruttern kontakta BOS for en slik kjempeavtale på en C klasse, men trakk seg fort.
Tonny Solem Posted February 20, 2010 Author Posted February 20, 2010 Ja , det blir jo ca 160.000 kr på 3 år. Det er jo digg å kjøre helt ny bil , men det koster jo også.
Lars U. Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Nå skal det jo ikke stikkes under en stol at man har verditap på å kjøpe nye biler også, men det er jo ikke noe å snakke så høyt om. ...
FrodeS Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Ja , det blir jo ca 160.000 kr på 3 år. Det er jo digg å kjøre helt ny bil , men det koster jo også. Hva er inkludert i den prisen? Må man fortsatt dekke servicer, drivstoff, forsikring, årsavgift og sånt selv? Kjøper man en ny C til 400k, så er det ikke sikkert den er verdt noe mer enn 240' etter 3 år / 45.000 km, så regnestykket er vel ikke heelt gærent. Etter å ha tapt ca. 10.000 i året på 124n, kjenner jeg det er greit å kjøre gammel bil når sånne summer kommer opp
FrodeS Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Å diskutere om det lønner seg å lease, er en rimelig bortkasta diskusjon. Hvilket firma ville tilbudt leasing hvis de tapte på saken? Jeg bare spør De tjener jo på å omsette flest mulig biler, og kanskje de kan omsette flere på denne måten.
Trond H. Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Hele bilholdet kommer i tillegg, + årsavgiften....... + moms på den og månedsleiene Også egenandel på frontfuta hvis den må skiftes... Så månedsprisen er kun for å kjøre bilen.......
E220 Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 vil tro det kun er for firma det lønner seg å lease, bedre å kjøpe via lån da trenger en ikke tenke på km samt hvor mye riper der er i bilen når den skal leveres tilbake samt at der garantert står masse moro skrevet med småt i en sådan leasing kontrakt.
Guest Tom Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Leasing er greit hvis du vil ha ny bil, og ikke har mulighet til å låne så mye. Men hvis du vil kjøpe bilen etter 3 år må du betale et gebyr til leasing selskapet pluss omreg.. Det er faktisk bedre da å låne over 10 år, eller ta lån med restverdi, for å refinansiere eller selge etter 3 år. Det var ihvertfall det selgeren på BOS sa til meg.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now