Odd Sigurd Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Etter å ha lest om clay her på forumet og hvor fantastiskt det er,så spurte jeg på tt bilpleiesenter her hva de synes om produktet.Innehaver sa da at det var bedre før fordi det var stoffer i det som idag er miljøfarlige og derfor er fjernet slik at effekten av clay ikke er samme som før.Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?
RoarB Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 er jo kun noe smøring, vann o.l og en modelleire kladd som du drar over lakken.... vet ikke helt om denne personen du snakket med vet helt hva du spørte om
Alexander Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Det er jo egentlig ikke spesielt interessant hva han mente om det, for det er fortsatt ett knallbra verktøy. Har forøvrig ikke hørt om noen endringer, men det kan jo hende han har rett.
Thomas Madsen Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Det er jo egentlig ikke spesielt interessant hva han mente om det, for det er fortsatt ett knallbra verktøy. Har forøvrig ikke hørt om noen endringer, men det kan jo hende han har rett. Helt enig, dette er ett knallbra verktøy... vask bilen din, kjør på med prikk bort og la hånden din gli over døra f.eks... Du vil kjenne masse små "nupper", dette er rester etter piggdekk og annen drit som sitter i lakken. Med clay og en god "smøring" så fjerner du dette. Pst, viktig å "brette" clay med jevne mellomrom for å få en ren flate du drar over lakken.. Jeg var også skeptisk til dette produktet.. hallo... clay lissom... leire... men skal love deg du vil kjenne forskjell på området du har clayet og det du ikke har...
Rudi Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Clay er så godt som et must før polering... Tenk deg en liten "nupp" i lakken, som du får løs med poleringspute med 2000rpm, og drar med deg videre f.eks...
Thomas Madsen Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 En annen ting er jo att clay koster jo ingenting, og hvis du tenker over hvor mye annet du som meg sikkert har kasta bort penger på opp igjennom åra så er jo dette virkelig noe å prøve
Odd Sigurd Posted February 20, 2010 Author Posted February 20, 2010 Ok,da går jeg til innkjøp av clay når den hersens vinteren slipper taket,hvis den gjør det da.Takk for svar for å oppklare om det
Alexander Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Husk at du må polere og ha på voks eller sealer etter å ha clayet da
Odd Sigurd Posted February 20, 2010 Author Posted February 20, 2010 Å yes da,det skal eg selvfølgelig gjøre,må jo bruke maskinen når jeg først har kjøpt den
ØHN Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Å yes da,det skal eg selvfølgelig gjøre,må jo bruke maskinen når jeg først har kjøpt den Maskin egner seg best til å slipe bort vaskeriper og oksidasjon i lakken. Når ripene er borte legger man på ny beskyttelse (voks/lakkforsegling) for hånd. Siden det dreier seg om å slipe bort lakk bør en øve litt først så en veit at en ikke ødelegger noe. Beskyttelse/voks/lakkforsegling legges enklest på for hånd. Bruk en mikrofiber beregnet for lakk til å ta det av igjen for hånd. Folk flest får ikke gjort stort med ripene. Det de kaller polering er egentlig å legge på beskyttelse/voks/lakkforsegling. Det er like bra for å ta vare lakken som proffpolering. Forskjellen er at bilen ikke ser så blank og fin ut fordi det er riper etc i lakken
Aleks Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Her kan man se hvordan clay brukes. (klikk på clay bar ) http://www.auto-geek.net/video/pinnacle/Pinnacle.html
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now