Jump to content

Recommended Posts

Posted

Å så kommer mit geniale spørsmål, HVOR I NORGE MÅ/ER DET FORSVARLIGT Å KJØRE MER ENN 250????????? Er ikke 100km /t max i norge???

Posted

Å så kommer mit geniale spørsmål, HVOR I NORGE MÅ/ER DET FORSVARLIGT Å KJØRE MER ENN 250????????? Er ikke 100km /t max i norge???

Så kommer mitt mindre geniale svar , Autobahn! :D Ikke i Norge , men jeg er ganske sikker på at Terje tenker seg nedover :D
Posted

Forsikring dekker vel ikke stort om de mener at kjøringa er uforsvarlig, å det kan vel Norske forsikringer gjøre uansett om hastigheten er 200 vil jeg tro.

Posted
Hvis du krasjer i mer enn 250km/h så er jeg 100% sikker på at du ikke trenger å bekymre deg for forsikring.

glimrende svar Svenni.... :lol:

Og siden vi er inne på saken...... hva tåler dekka dine Terje.....?? 8)

Posted

Hvis du krasjer i mer enn 250km/h så er jeg 100% sikker på at du ikke trenger å bekymre deg for forsikring.

glimrende svar Svenni.... :lol:

Og siden vi er inne på saken...... hva tåler dekka dine Terje.....?? 8)

300 kmt 8) 8) 8)

Posted

Hva er vitsen? Tror ikke man merker forskjell på 250 eller 270 kmt.

Det er kanskje morsomt å være storkar ved å ha kjørt bilen sin

i sånne hastigheter, men for meg blir det bare dumt. Sorry!

En annen ting man skal være obs på er at selv en tur på autobahn

i 150-200 kmt. kan ødelegge en motor som er vant til å lunke

rundt i norske hastighetsbegrensninger, noe som blir dyrt.

Dette kommer vistnok av oljeavleiringer og diverse som løsner

og kan blokkere oljekanaler (har jeg hørt).

Posted

Derfor man ikke skal daukjøre bilen, kjør hardt, kjør stil, kjør stjernebil....

Seriøst, alle motorer har godt av å bli blåst skikkelig ut en gang inniblandt, med noen få unntak, men da igjen er det motorer man ikke kan stole på.

Så om bilen faktisk får trøbbel for man kjører den hardt i f. eks. tyskland på tur, så kan man nok som oftest klage på seg selv med mindre det er en faktisk feil.

Og kjører man Diesel er det jo enda større grunn til å blåse ut skikkelig inniblandt(og med inniblandt mener jeg ikke 2 ganger i året).

Posted

Ja, hva er vitsen.?

Hva er vitsen med å kjøpe en bil med mer enn 50 hk i et land der vi max kan kjøre 90 km/t.?

Hva er vitsen i å dra til Våler eller lignende å kjøre på bane.?

Hva er vitsen i å trimme/chippe en bil.?

Hva er vitsen i å kjøre MB i det hele tatt når en kan få en kia til 1/3 av prisen..?

Hvorfor kan ikke alle kjøpe seg en sykkel heller....?... :lol:

Hvis dere ikke ser den, og ikke får "kicket/gleden" når en gjør noe på "grensen" så synes jeg faktisk litt synd på dere..... :lol:

Og det at bilen ikke tåler det er bare tull..... vi kjører ikke 1980 Ford Capri heller.......Mercedes Benz er laget for Auto Bahn og cruise i 200km/t +++ ...den er bare hjemme igjen med en gang en kjører av ferja i Damnark.... 8)

Posted

Tror ikke det er noe poeng å fjerne sperren på denne bilen, hvis man da ikke har tenkt å trimme seriøst.

Vanlig chipping av disse bilene gir nesten ikke økt effekt så høyt på turtall som du har i denne farten. Denne bilen har vel en reel topphastighet på ca 250 km/t..?

Sjekket dette når jeg hadde R'en, og på den ble det reklamert med ca 5 km/t høyere topphastighet fra en av firmaene som utførte slikt.

http://www.chiptuning.com/car-config-view-product-no0.html?manufacturer=Mercedes&model=E-Klasse&motor=E%20320%20CDI%20224%20PS%20&no_cache=1

Posted

Tror det blir hardt å toppe 250kmt med de hjula og kun 30hk ekstra. Blir ikke mye over i så fall.

For et kjedelig liv du må leve. Og jo, det er stor forskjell på 250 til 270kmt. I disse hastighetene merker man små økninger meget lett.

Posted

Tror det blir hardt å toppe 250kmt med de hjula og kun 30hk ekstra. Blir ikke mye over i så fall.

For et kjedelig liv du må leve. Og jo, det er stor forskjell på 250 til 270kmt. I disse hastighetene merker man små økninger meget lett.

Synes det er enorm forskjell på å ligge i 70 kontra 50 og jeg da..  :lol: :lol:

Posted

Regnet med at noen følte seg tråkket på tærne ja. :) Jeg personlig trives best i normale hastigheter, men vi mennesker

er forskjellige. Spenningen får jeg på andre måter.

Posted

Jeg må bare innrømme at jeg kjørte Granada stv. med trimmet 2.8 liter, høyglanspolerte toppdeksler og dynamo

+ masse annet stæsj på 80-tallet så jeg har vært der jeg også. Jeg har bare aldri vært en fartselsker. Hvis andre

er det så er det ok bare de ikke utsetter uskyldige for fare, enten det er passasjerer eller andre bilister.

Trodde bare ikke det var så stor forskjell på 250 og 270 kmt. Nå vet jeg det! :)

Jeg ville forøvrig aldri kjøpe Kia!!!!!! Ikke Japansk heller for den saks skyld.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...