Robert Posted February 18, 2010 Posted February 18, 2010 I levanger er det en C- Klasse som har vert ute for en bråstopp. Ser litt på filmen, og begynner og lure når jeg ser inn i bilen, airbag på passasjer siden er løst ut, men hva er det slags ola bil ratt som er montert her? Hva tenker folk som river av et orginal ratt med viktig sikkerhets utstyr og monterer et ratt som kanpt kan være brukende på en Olabil? Det kan sikkert være en god grunn til det, men jeg syns fortsatt det er rart. Saken med film her http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1446691.ece
Einar Posted February 18, 2010 Posted February 18, 2010 Ser ut som ett luisi-ratt. Det er jo faktisk gjort ordentlig når airbagger og beltestrammere funker eller, ikke bare nappa ut SRS-pæra.
FrodeS Posted February 18, 2010 Posted February 18, 2010 Ser ut som ett luisi-ratt. Det er jo faktisk gjort ordentlig når airbagger og beltestrammere funker eller, ikke bare nappa ut SRS-pæra. det er bare å plugge i en motstand. Dette er vel hva man kaller darwinisme i praksis.Greit nok at det originale rattet kanskje ikke er kjempespennende, men å rive ut rattet med puta og sette i noe uten blir bare for dumt.
RoarB Posted February 18, 2010 Posted February 18, 2010 Hvorfor er det dumt? Når medlemmer legger ut bilder av biler som passasjerairbaggen er erstattet med skjermer til stereoanlegget, er det ingen som sier noe? thumbs up
Einar Posted February 18, 2010 Posted February 18, 2010 det er bare å plugge i en motstand. Det er faktisk ganske få som gjør det av de som skifter ratt til slikt, de fleste syns det er mange ganger enklere å ta ut SRS-pæra. Selv så trives jeg godt med Sportline-skinnrattet, selv om jeg syns de kunne sydd det skikkelig, bilen er bare 19 år og gått 427000 km, så er det raknet i sømmen
FrodeS Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Hvorfor er det dumt? Hvorfor det er dumt å bytte ut det originale airbagrattet med et uten airbag? Trenger du svar på det? Når medlemmer legger ut bilder av biler som passasjerairbaggen er erstattet med skjermer til stereoanlegget, er det ingen som sier noe? Det kan ikke jeg huske å ha sett, men det høres ikke spesielt smart ut det heller.
Alexander Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Når medlemmer legger ut bilder av biler som passasjerairbaggen er erstattet med skjermer til stereoanlegget, er det ingen som sier noe? Tenker du på FrodeS sin husker du feil:
Alexander Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Det er vel en utstillingsbil regnet jeg med, og håper jeg...
repvik Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Vet ikke om du leste siste innlegg i den tråden.......? At den ble kjørt til utstilling? Passasjerairbaggen er på passasjersiden, ikke førersiden...
Jøran89 Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Skal ikke alt av airbag byttes ut etter 10år eller har jeg drømt (igjen) ?
FrodeS Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Skal ikke alt av airbag byttes ut etter 10år eller har jeg drømt (igjen) ? Både og. Fra og med 1993-1994 eller noe sånt gir de livstidsgaranti. Når det gjelder CLKen, så er jeg ganske enig med Tommern. En showbil skal jo vise løsninger man kan bruke i andre biler, og å fjerne airbagger burde ikke vises fram som en løsning.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now