Jump to content

Aleksander sin nye bil , Chevrolet Suburban.

Recommended Posts

• Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Er dieselpumperas en gjenganger på disse modellene også, eller er det forbeholdt de senere modellene? Grattis med sjvææææær bil ;-)

Har selv lukta på disse enorme sakene, men da av nyere modell og med bensin :D

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19614005

Noe som dette f.eks :D

Den som har vært mest plaget er vel 6,5TD , den har hatt problemer med driver til dieselpumpe.

Denne gammle 6,2 literen med 400kasse (3trinns) Sviver uansett bare den får olje vann og litt diesel :D

Blir stadig imponert over prisene på slitedeler og servicedeler på disse bilene , koster jo ingenting :)

Bare og løpe Trond Erik , det er utrolig morro , når du først har fått smaken på dette er det ikke bare , bare med liten bil igjen :lol:

Posted

Er dieselpumperas en gjenganger på disse modellene også, eller er det forbeholdt de senere modellene?

Neste generasjon diesel (6,5 literen) fra 1995 - 1999 sliter med styreeletronikken til pumpa. Den bør flyttes fra selve pumpa og monteres på egen kjøleribbe. Bergheim drev med det og det hjalp en del. Stanadyne lager den elektronikkboksen (FSD) og de fikk aldri helt skikk på problemet. Derfor utvidet GM garantien som ga gratis bytte på biler som var inntil 11 år/193.000km. Bilene begynner å bli gamle nå, men elektronikkboksen fåes kjøpt løst for ca 4000,-

Amerikansk big block bensin V8 er gromt, og særlig den største som du linket til. Det kjipe er at de fleste er registert med totalvekt over 3500kg og da må man ha C1 førekort, EU hvert år, dobbel bompengeavgift, påbud om skikkelig kjetting i bilen om vinteren, plikt til å stoppe ved vektkontroll og maks 80 km/t uansett fartsgrense. For å toppe det hele, kan man få krav om å ettermontere fartssperre på diesel nyere enn 2001 modell og bensin fra 2005 modell. Kostnaden må man selvsagt betale selv.

Posted

Gratulerer! Jeg har hatt Chevy Caprice, det er jo riktignok bare en personbil, men tro meg, den som stasjonsvogn *ruver* på parkeringsplassen sammen med alle de vanlige bilene. Det er noe eget med følelsen av en slik bil, og jeg "frykter" nok sterkt at jeg kan bli eier av en Tahoe fra litt etter årtusenskiftet etterhvert. ;)

(Har førerkort for alle klasser, så det er ikke noe problem, men det er jo en del andre ulemper med lastebilregistrering som ØHN nevner over her..)

Posted

Gratulerer! Jeg har hatt Chevy Caprice, det er jo riktignok bare en personbil, men tro meg, den som stasjonsvogn *ruver* på parkeringsplassen sammen med alle de vanlige bilene. Det er noe eget med følelsen av en slik bil, og jeg "frykter" nok sterkt at jeg kan bli eier av en Tahoe fra litt etter årtusenskiftet etterhvert. ;)

(Har førerkort for alle klasser, så det er ikke noe problem, men det er jo en del andre ulemper med lastebilregistrering som ØHN nevner over her..)

Takk! Sett ex Capricen din på Amcarforumet ja :D

Caprice kunne jeg og tenkt meg , det er et utrolig tøft karosseri synst jeg :D

Ja det er noe eget med følelsen av stor amerikaner , tiden jeg var uten var helt forferdelig , ringte og kikket rundt over alt på nettet etter noe brukbart som jeg hadde råd til ,men nå nyter jeg bare hver kjøretur mens jeg sparer penger til og få shinet denne litt :D

Posted

Gratulerer, Aleksander! Holder du bare rusten på en armlengdes avstand her så har du bruksbil som ikke lar seg stoppe av noe i mange, mange år. Og som du selv har oppdaget; slitedeler til amerikanske biler koster ikke mer enn du til enhver tid har flytende i fotbrønnen ved baksetet i ren flaskepant. Med stram fjæring/demping og styresnekke er det heller ikke så mye jobb å "gjete" den langs veien, man blir raskt vant med kjørestilen.

Jeg var selv ute og kjørte 1976 Cadillac Eldorado convertible her om dagen, måtte flytte bilen fra en garasje til en annen. Naboene kikket litt bak gardinene da 12 kvadratmeter og 2,5 tonn lyseblå metallic kom farende gjennom landskapet på sommerdekk med bred, hvit stripe, men du verden som den tok seg frem med 8,2 liters støpejernsåtter og mesteparten av totalvekten plassert rett over drivhjulene foran. Vurderte å kjøre ned cabben også, men da hadde vel noen ringt etter ambulanse...

Amcar ER moro. Uhøytidelig moro. Kos deg!

MVH Tore

Posted

Jeg savner Capricen, men grunnet dårlig lagringsplass, ingen skrumulighet her jeg holder til for tiden og en litt for stor dose rust (dog kun kosmetisk) ble den avhendet i fjor høst. Men amcar ER moro, delene er grisebillige og naboene mine da jeg flyttet fra Lillehammer gjorde store øyne da jeg fikk hele flyttelasset fra en hybel inkl. en 120 cm bred rammemadrass, et kombi kjøle/fryseskap og en 32" widescreen-tv med på EN tur med Capricen.. ;)

Posted

Tore: Ja denne bilen satser jeg på og ha lenge , skal ta all rusten jeg finner til sommeren , sprøyte hele undersiden av bilen med owatrol også understellsmasseutenpå der igjen.

Caddilac er flotte biler , hvem skulle trodd du skulle ut og rote i snøen med noe slik ja :lol:

Eyvind: Ja det er store biler , skikkelig morro! :D Er ikke Capricen utrolig god og kjøre og?

Posted

Jo, det er en helt utrolig komfort i noe sånt. Det duver og krenger, men det synes jeg bare er godt. Det passer bilen helt supert, og sprekker i asfalten, hull på grusvei og slikt er bare moro, man kjenner det knapt. I tillegg er setene gode, styringen fjærlett og motoren drar godt fra under tomgang. Jeg synes det er herlig! :)

Posted

Grattis med ny bil, har selv hatt lyst på en slik for noen år siden.  Sånn ca forbruk er det på disse dieseldyra da?

De bilene jeg har prøvekjørt av denne typen synes jeg har utrolig dårlig lys, er det noe man kan gjøre med dette, eller må man bare fylle opp en kufanger med ekstra lamper :)

Posted

Grattis med ny bil, har selv hatt lyst på en slik for noen år siden.  Sånn ca forbruk er det på disse dieseldyra da?

De bilene jeg har prøvekjørt av denne typen synes jeg har utrolig dårlig lys, er det noe man kan gjøre med dette, eller må man bare fylle opp en kufanger med ekstra lamper :)

Bilen bruker rett over halvliteren resten er hobby 8) :lol:

Neida regner med den ligger på ca 1,2 på 2 hjulstrekk , 1,3-1,5 med 4 hjulstrekk eller  ren bykjøring.

Dårlig lys er det ja , men du kan vist få et nytt ledningsnett til lysene dette koster 600kr det vil jeg prøve ut etterhvert.

Posted

Har vært og fått lært karosseritinning nå , så jeg ser frem til sommeren , har fått plass og stå og :D

Jeg har angret endel på at jeg ikke har gjort mer enn og demontere å montere på Mercedesen så denne bilen vil jeg prøve og gjøre mest mulig på selv.

Har fått plass og stå i et stort bygg , så jeg satser på og få sanblåst / sveist rusten , gjort grunnarbeidet og sende bilen bort for lakkering  :D Har velidig lyst til og ha den 197 obsidian sort :D

Posted

Det blir sikkert bra! :)

Bare husk på at med slik halvgammel amcar er det en syltynn linje mellom stilig og harry, så ikke overdriv! :) Men en slik uten rust, hvor det blanke er blankt og lakken er sort blank, felgene er noe som er tidsriktig og ser bra ut, det funker så absolutt! :) Og om markeringslysene på bilen er tildekket/malt over, få frem de igjen og fjern blendingen på siden av baklyktene sånn at den får markeringslys igjen. De ble fjernet/blendet da bilene var nye siden det den gangen ikke var lov, men det er nå tillatt. :)

Posted

Det blir sikkert bra! :)

Bare husk på at med slik halvgammel amcar er det en syltynn linje mellom stilig og harry, så ikke overdriv! :) Men en slik uten rust, hvor det blanke er blankt og lakken er sort blank, felgene er noe som er tidsriktig og ser bra ut, det funker så absolutt! :) Og om markeringslysene på bilen er tildekket/malt over, få frem de igjen og fjern blendingen på siden av baklyktene sånn at den får markeringslys igjen. De ble fjernet/blendet da bilene var nye siden det den gangen ikke var lov, men det er nå tillatt. :)

Ja jeg vet det går en grense , men jeg liker kobinasjonen av sort og crom.

Så det som er drømmen på laaang sikt er:

Få lakkert (tror jeg skal klare det i sommer hvis jeg sparer penger , mb en er avskiltet :?)

Ganstercaps (ikke med noe jalla lysopplegg nei , mulig den droppes)

Sorte og blanke litt store hjul kanskje 20" , det er det som sikkert blir seende mest jalla ut ja , jeg er ikke helt den offroad typen som ønsker 315dekk som er så store at jeg kan kjøre på vann , men ønsker fordeom og fylle buene litt , det kommer til og ta lang tid før jeg får råd til noen felger i den størrelsen og prisleiet.

Jeg vil ikke ha noe sinnsykt bling , bling , men gjerne noen med kombinasjonen sort og crom.

Uansett så har jeg ganske pene sommerfelger i 16 med 265/75-16 dekk som egentlig passer denne bilen bra så de kommer jeg til og kjøre på til jeg engang føler at jeg faktisk sitter med så mye penger at jeg føler for og bruke 15-20k på nye hjul.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...