Frode Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 Delvis...hvis du bytter bakplate så passer de da noen av 201 diffene har en annen innfestning enn 124....og så må du sjekke bredden og lengden slik at akslingene passer da hele subframen til 124 er breiere enn 201..... men alt går...tar bare litt lengre tid.... Hva er planen din, hvorfor bytte..??
Guest Tor Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 Takker. Var bare det at jeg kom over en med diffsperre fra W201 2,5 16v til noe jeg tror er en meget hyggelig pris. Jeg vet riktignok ikke hva disse ligger på til vanlig. Min W124 har ikke sperre, og det er ikke brukbart. Er det ADS det kalles på MB? Hvordan fungerer dette? Er vel ikke en vanlig lamell diff dette? Kanskje det ville være bedre å finn en fra w124? For en del år siden hadde jeg en W124 230 Mosselman og har nå skaffet meg min andre W124. Jeg ikke helt kjent med disse bilene, derfor benytter jeg dette glimrende forumet til å få litt info. Det er tydelig at det finnes mye kunnskap her Får vel vurdere et medlemskap tror jeg.
Guest Tor Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 Har funnet ut at ADS er noe helt annet! hehe..
Einar Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 ASD tenker du nok på, og det er nok ikke bare å montere diffen, man trenger hydraulikk, elektronikk, speedometer og masse slikt. Om du kunne funnet en LSD-diff(lamellbrems?) fra 2.3-16 så er det noe av det letteste å ettermontere.
Guest Tor Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 Takk for svar. Da sier løsningen seg selv.
Frode Posted February 18, 2010 Posted February 18, 2010 Jeg monterer ASD på min nå, det er en elektronisk styrt diffsperr som bruker oljetrykket fra servopumpa. Det du trenger er en duo servopumpe, røropplegg, ventilen, 12Volt til ventilen, og selve sperrediffen samt akslinger....
Guest Tor Posted February 18, 2010 Posted February 18, 2010 Fungerer dette slik at det overføres mest kraft til hjulet som har best grep da eller? For mitt bruk høres det like greit ut med en vanlig LSD. De kan vel shimses også om behovet skulle være der Ser forresten meget flott ut S124'n din!
Einar Posted February 18, 2010 Posted February 18, 2010 ASD er differensialsperre, når hastighetsforskjellen mellom for og bakaksel overstiger 2.5% låser differensialen seg og de drar likt.
FrodeS Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 ASD er differensialsperre, når hastighetsforskjellen mellom for og bakaksel overstiger 2.5% låser differensialen seg og de drar likt. Og inntil det skjer, så har den en viss diffbrems, så bare det å putte i en ASD-diff uten å koble til noe vil gi en viss forbedring. Vel og merke hvis alt er som det skal, og det er det vanligvis ikke etter en del tusen mil. @Frode : Kobler du opp automatisk slik det er originalt, eller med en bryter?
Frode Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Vet ikke enda, har ledningnettet liggende, men det trengs litt dektetiv arbeid for å få det koblet opp mot datasprut eventuelt eksisterende K-jet hjerner.... så jeg går nok for letteste løsning som er en bryteren til 5`te giret på girvelgeren eller lignende....
FrodeS Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Vet ikke enda, har ledningnettet liggende, men det trengs litt dektetiv arbeid for å få det koblet opp mot datasprut eventuelt eksisterende K-jet hjerner.... så jeg går nok for letteste løsning som er en bryteren til 5`te giret på girvelgeren eller lignende.... Jeg har en bryter med snøkjettingsymbol. Koble denne til et vekslende relé, så har du en kurrant løsning med kontrollampe og greier
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now