Jump to content

Recommended Posts

Posted

kort inn på her hadde en litt ubehagelig opplevelse i dag med s211en 270 cdien min,kom pluttseligt opp et sånt stopp skilt i displayet og det lyste rødt og det sto noe om bremsene,jeg måtte og trå ekstra hardt på pedalen for å få bremsa og stoppa,jeg stoppa så bilen og starta igjen da var alt i orden noen so har peiling??????til opplysning så har den hatt stor service og fått byttet sbc enheten på garantien samtidigt følte aldri det var noe fare men måtte jo trå skikkeligt på bremsen som sagt.

Posted

Opplevde tilsvarende på en 170 200SLK en gang. Ikke feilmeldingen, men at jeg måtte trå skikkelig hardt på bremsen for å få stoppet. Stanset motoren på en bensinstasjon og fyrte opp igjen og alt var som normalt. Feilen kom aldri tilbake senere.

Men det er omtrent 10års forskjell på den bilen og din bil så jeg vet ikke om det er mulig å trekke noen parelleller.

Ekkelt!

Posted

Jeg ville tatt en avlesing av lagrede feilkoder. Har akkurat skiftet sbc enheten på min 2003 S 211 grunnet

feilmelding i displayet. Denne forsvant også ved å skru av og på tenningen. (Var ikke med rød skrift.)

Såvidt jeg kan se er dette omtrent samme system som Ford hadde på Scorpio.

Bremsetrykket bygges opp av en pumpe istedenfor at vakuum brukes til å forsterke pedaltrykket som

på vanlige bremsesystemer. Man kan også se hva jeg tror er en akkumulator på sbc enheten. Denne holder

isåfall trykket slik at du kan bremse noen ganger hvis pumpen streiker. På Scorpio holdt denne ca.180 Bar

så det er snakk om stort trykk.

Jeg har også fått fram den røde advarselen under start i streng kulde mens jeg kjører startmotoren, men

når bilen starter er alt ok. Dette tyder vel på at den trenger mye strøm og det igjen at varselet kan komme

ved for lav volt på batteri.

Skulle noen ganger ønske at jeg hadde et vanlig bremsesystem siden sbc er dyrt å reparere.Selv om det

er litt kult med bakkestart og købremsesystemet (som jeg i praksis aldri bruker).

Noen som vet hvor lang garantitiden på sbc er?

Posted

tror sbcen har garanti i det uendelige så lenge bilen er på et mb verksted og fabrikken og de som styrer med det ser at det er en historikk på bilen,tilbake til min bil så skal den inn igjen på tirsdag til sjekk de lurer rett og slett på om det er en feil med den nye sbc modulen men ikke vet jeg er åpen for å høre fra alle som har vært litt borti dette sbc greiene. :D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...