Fredrik D. Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 hei, Var å så på en bil her om dagen, bilen var veldig bra utenom lakken, spesielt på taket. Det var lakkert på lister rundtom på hele taket, det var også små nupper i lakken så fant jo fort ut at her må hele taket omlakkeres. MEN, lakkeringen som har kommet på gummi lister og annet går den ann å få vekk? Vill det se bra ut etterpå? Noen som har erfaringer med dårlig lakkering? Bilen hadde også masse vaskeriper over hele bilen, dette kan vel kanskje fikses med en lakkbehandling av en proff tenker jeg? Mye kan dette koste? Bilen er en W210 2000mod
Fredrik D. Posted February 16, 2010 Author Posted February 16, 2010 Er dårlig med bilder da det er en bil jeg vurderer å kjøpe og annonse bildene er tatt på lang avstand. Men vaskeripene er ikke grove men er mange av dem. Minner veldig om den R-klassen likbilen som ligger ut her.
Ketil Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Vaskeriper osv får du fint bort med skikkelig polering med maskin. Kan også få bort sandkort osv med våtsliping. Fjerning av lakk på gummilister burde være mulig med lakktynner. Om det ikke ødelegger listene.
Fredrik D. Posted February 16, 2010 Author Posted February 16, 2010 okei, er bare litt bekymret for at disse maskerings skillene ikke blir borte men det må vel en lakkerer kunne ordne. Er greit å vite litt om dette før jeg snakker med en lakkerer, bilen er veldig bra alt utenom lakken og den er jo ganske mye av bilen Og kan fort koste penger, er også veldig opptatt av at ting skal være bra. Hvordan er det med rustgaranti på 210, bilen er fulgt opp på BOS fra den var ny, bilen er registrert i okt 99 så da kan man vel glemme noe goodwill av BOS.
ØHN Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 okei, er bare litt bekymret for at disse maskerings skillene ikke blir borte men det må vel en lakkerer kunne ordne. Er greit å vite litt om dette før jeg snakker med en lakkerer, bilen er veldig bra alt utenom lakken og den er jo ganske mye av bilen Og kan fort koste penger, er også veldig opptatt av at ting skal være bra. Hvordan er det med rustgaranti på 210, bilen er fulgt opp på BOS fra den var ny, bilen er registrert i okt 99 så da kan man vel glemme noe goodwill av BOS. Svaret avhenger av hvem du spør, og det skader aldri å spørre ditt lokale merkeverksted. Trolig er det ingenting å hente. Er du heldig fikser de kanskje noe mot en egenandel på f. eks 50%.
Friksen Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 Hei.. Det med lakk på gymmi er kvinnfolk med negler som ordner best og tålmodighet...det er den beste erfaringa mi, men hjelper å sette inn plasten me gymmifornyer først.. Angående lakk så er det jo mye en kan gjøre selv..men kommer ann på fargen også.. Er veldig fornøyd med Autoglym sine produkter..lakkrensen funger bra men med forsiktighet med maskin vertfall... Er mange DIY rundt omkring på Polering/Lakkrens på mange forum..
ØHN Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 Angående lakk så er det jo mye en kan gjøre selv..men kommer ann på fargen også.. Er veldig fornøyd med Autoglym sine produkter..lakkrensen funger bra men med forsiktighet med maskin vertfall... Er mange DIY rundt omkring på Polering/Lakkrens på mange forum.. Hva har fargen å si for resultatet? Autoglym proffprodukter er bra saker for maskinpolering. Hvis du bruker en Dual Action maskin, er du rimelig trygg fra første forsøk. Masker alt du ikke vil at poleringsputa skal komme i kontakt med. Vaskeriper fjerner du enklest med roterende maskin, men det krever litt trening å få en fint resultat, og ikke ødelegge noe. Vanlige Autoglym forbrukerprodukter fjerner lite, de fyller igjen så det ser pent ut frem til du vasker det av. Da synes alle ripene igjen.
Friksen Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Nei fargen er sikkert ikke relevant når en er flink til rubbing og polering, men jeg har fått best resultat med sølv og andre milde farger. Mens Rød har vert vanskelig pga slitt og bleket..og Sort biler har jeg hatt 3stk av og har måttet polert disse bilene ca 4ganger om året, noe jeg synes er mye.. Men det er min erfaring bare og har masse forbedringspotensiale på dette området, men nå har vi 3 lyse/sølv fargede biler og er veldig gla for og polere dem 2ganger i året..Ergo 6ganger da .. Hadde Nupper på taket på en blå bil for noen år siden, hjalp fryktelig å vannslipe taket lett og polere opp..men dette var tett farge..
Rudi Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Ikke noe problem å få tilbake fargen på en rød bil med roterende maskin og egnede midler Se her; http://www.detailersclub.no/forum/topic/4562-audi-80-avant-1994-rudilgr-oppdatert-med-ferdigbilder/ Syns spesiellt godt på bildene av taket hvordan denne bilen var... Fotografen, altså undertegnede, er ikke veldig god på å ta bilder med riktige innstillinger, så syns ikke så godt annet enn på 50/50 bildene hva tilstand den egentlig var i , men hele bilen var egentlig "rosa"
Friksen Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Nei er helt utrolig hva folk får til.. men sånn av egen erfaring jeg snakker om.. for det ekke bare å kjøpe fancy utstyr om en ikke kan bruke det om du forstår meg rett... jeg har polert i stykker lakk på en svart bil jeg hadde..
Rudi Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 den audien er en av mine jobber utført i fjor, jeg har tatt en del biler, og har aldri skadet noe, utvise forsiktighet til man kjenner maskin og produkt hjelper fælt...
Fredrik D. Posted February 22, 2010 Author Posted February 22, 2010 Er det noen som har erfaring med firmaer som driver med slik lakkbehandling? Greit å få en pris på hva det vil koste å få ordnet dette. I oslo, akerhus eller østfold?
Rudi Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Jeg tar på meg det meste av slikt, såfremt det er poleringen du tilsikter. pris avhenger av hva tilstand det faktisk er på lakken og hvor mye jobb som skal legges i arbeidet. Holder til 10 mil fra oslo. Er dog ikke noe firma, men noe jeg gjør i helger.
Fredrik D. Posted February 23, 2010 Author Posted February 23, 2010 Jeg kan jo kontakte deg nærmere hvis det blir bilkjøp Rudi
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now