3742 Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Jeg har en.97 mod.230e avantgard kjørt ca.240`.Når bilen er kald er der en litt kraftig rumlelyd som jeg mener kommer fra katalysatoren, som oftes minker lyden når bilen blir varm. Har noen ide`òm hva det kan være,og hva jeg bør gjøre. Dette er 3. MB og har aldri vært borte i det før. 3742 Brigt Drangedal
Friksen Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Hei.. Om det er Catalysatoren så kan du enten fjerne den å legge rør i mellom midlertidig.. Ellers er ikke Exsosmestern i skien så dyr eller Svendsen eksos..koster shorta på BOS.. tror jeg betalte 1700 på Svendsen for en C180 for noen år siden..
Einar Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Hei Brigt. Det er godt mulig katalysatoren din kan ha noe med det å gjøre, men det blir litt feil å si bytt ditt, bytt datt over ett forum, det skjønner du sikkert uansett men nevner det. Det er mulig at ett varmeskjøld som ligger rundt katalysatoren er litt løst, og kommer litt i spenn når bilen blir varm, isåfall holder det ofte å punktsveise det fast, eller det kan være så enkelt at det er noen litt signe eksosoppheng, som gjør at eksosen skrangler borti noe, og når den blir varm, så blir eksosanlegget litt lengre og det kommer i spenn igjen. Så det greieste du kan gjøre, er å få noen til å sjekke det opp, enten en som er litt hendig, eller ett verksted/eksosverksted, men da må du kanskje prøve å levere bilen kvelden før, så de hører lyden, og vet hva de skal lete etter. Det finnes også noen varmeskjold som sitter skrudd i bilen over eksosanlegget som kan skrangle en del, men de gir seg normalt ikke når bilen blir varm.
3742 Posted February 16, 2010 Author Posted February 16, 2010 Tusen takk for svarene, her kan en få svar på det meste ser det ut for. Ha en fin dag.
Einar Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Vi prøver så godt vi kan her, bedre er litt vrient å få til bra Ha en fin dag selv...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now