Einar Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 Dagens dumme spørsmål... Vil en dynamo fra Ford Scorpio 2.9 passe på en Mercedes-Benz 300 TD TURBO, regner med det ikke passer over, men festene ser ikke så veldig ulike ut. Evt. vil innmat fra en Bosch 90A Dynamo passe over i en annen Bosch 70A Dynamo. Grunnen til at jeg spør om dette, er at dynamoen har tatt kvelden på TDT`n, E300D`n har annen kabel, og det er ikke bare bare å bytte ledningen på TDT, samt at det hadde frista med en større dynamo og jeg har 90A Bosch på ene Granada`n min. Regner egentlig ikke med noen her har prøvd dette, men det skader da ikke å spørre, eller hva.
Sven Håkon Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 Er ikke dette bare å måle avstand på festehull samt diameter (og bredde) på løpehjul? Jeg tviler vel sterkt på at noen her inne tilfeldigvis har prøvd akkurat denne løsningen som du skisserer...
Einar Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 Det betviler jeg og, har dessverre ikke den andre dynamoen her, og reimhjulet må skiftes uansett, så jeg tror jeg driter i det, men skulle noen vite, så er det bare å svare.
FrodeS Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 Det betviler jeg og, har dessverre ikke den andre dynamoen her, og reimhjulet må skiftes uansett, så jeg tror jeg driter i det, men skulle noen vite, så er det bare å svare. Det er vel god sjanse for at bosch har levert begge deler, og at det derfor bør passe over. Sikker på at det ikke bare er å bytte børster i den du har?
Einar Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 Gjort det, og bilen lada, hele 300 meter, er nok utslitte sleperinger på ankeret. Men nå havna det plutselig en hvit E250 Diesel ut tunet her, og vekk med ein Bornitt 190E 1.8
Einar Posted February 16, 2010 Author Posted February 16, 2010 Han stend på utsia å gjeng nå.... :D Nei, den gjer nok ikkje det...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now