Jump to content

Koble alpine iDA-x301rr på w210 2001 e200cdi (audio 10)

Recommended Posts

Posted

Hei hei!

Sitter med ny spiller til bilen, der jeg kjøpte den fikk jeg beskjed om å bare klipse det sammen, men så enkelt var det jo ikke  :D

noen som vet hva de forskjellige fargene er på org kabelnettet?

På Alpine spilleren er:  strøm (gul) Jord (svart) og rød (tenning)

Hva er disse fargene gjemt som på mersa? hehe..

Posted

kjøp overgang som passer---

de fleste bilstereo forganldere har dette

kan hendu du kan få can buss styring og, slik at du kan bruke knappene på rattet

kan jeg med min pioneer spiller, på S210 facelift

Posted

kjøp overgang som passer---

de fleste bilstereo forganldere har dette

kan hendu du kan få can buss styring og, slik at du kan bruke knappene på rattet

kan jeg med min pioneer spiller, på S210 facelift

Overgang var det første jeg spurte om i butikken, fikk beskjed om at det trengte jeg ikke på bilen min.. typisk assa..

Noen tips til et sted jeg kan bestille dette og få riktig del?

Posted

hvis du holder til i oslo omegn, hør med bilstereo under Krogh på kaldbakken evt Autolyd i gamlebyen

Takker for tips, men jeg bor laaagt unna alt som er, så link til nettbutikk hadde vært fint =)

Posted

Du finner vel det du trenger her tipper jeg.

Men jeg trodde jo at 210 hadde iso kontakter slik at det var bare å plugge inn. Var jo det på min, men nå bestilte jo jeg uten radio.

Det er ISO kontakter på bilen, men strøm, jording sitter på feil sted i forhold til spilleren.

Så når jeg plugget i Alpine spileren i så var det dårlig med strøm.

derfor tenkte jeg bare på å koble utenom ISO, og lurte på fargene på MB, men hvis det finnes overgang så er jo dette mye enklere ;)

Posted

Er en stund siden jeg monterte spilleren i min, men hvis jeg ikke husker mye feil så mangler 210 tenningssignal. Hentet dette fra sigarett tenneren på min bil. Tror ikke det var andre modifikasjoner som måtte til.

Posted

Er en stund siden jeg monterte spilleren i min, men hvis jeg ikke husker mye feil så mangler 210 tenningssignal. Hentet dette fra sigarett tenneren på min bil. Tror ikke det var andre modifikasjoner som måtte til.

eh nei men tennigs signalet går over can buss signal istede for klemme 15 spenning

Posted

eh nei men tennigs signalet går over can buss signal istede for klemme 15 spenning

Nå datt jeg het ut her, hehe.. men uansett hva jeg gjør/kjøper så må jeg hente tenningssignal fra et annet sted?

Guest henriksen
Posted

har kjøpt ny spiller til w210jeg også, møtte samme problem. Null strøm her og.

Det er sikkert mange her som har byttet spiller på sin w210 som kan fortelle hva de gjorde  :P

det jeg lurer mest på er hva de forskjellige fargene er på mb,n

da vet jeg jo fort hvor problemet ligger ;)

Posted

har kjøpt ny spiller til w210jeg også, møtte samme problem. Null strøm her og.

Det er sikkert mange her som har byttet spiller på sin w210 som kan fortelle hva de gjorde  :P

det jeg lurer mest på er hva de forskjellige fargene er på mb,n

da vet jeg jo fort hvor problemet ligger ;)

Som de sa over så var det bare å koble til strømstyring fra et annet sted så virker alt som det skal  :D

• 1 month later...
Posted

har du bil med rattknapper, så bør du bruke canbuss styring med wired remote evt

har du pre facelift, så tar du tenningssignal over sigarett tenner

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...