FrodeS Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 Denne tråden er skilt ut fra Charlies 116-tråd : http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=16826.msg230276#msg230276 Vet du hva den røde guffa er, Charlie?
CHARLIE Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 Vet du hva den røde guffa er, Charlie? Nei, men kanskje noen andre her kan svare?? Er vel grunningen som ser slik ut??
Tor Håkon Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 Er hvertfall samme farge som Rustbeskyttelsesgrunder fra Berner, som jeg har brukt litt sjøl, men veit ikke om det er det det er her da. .
FrodeS Posted February 11, 2010 Author Posted February 11, 2010 Er hvertfall samme farge som Rustbeskyttelsesgrunder fra Berner, som jeg har brukt litt sjøl, men veit ikke om det er det det er her da. . Det er også samme farge som trinn 3 av noe rustbeskyttelsesgreier jeg bruker fra Ferromax. Hadde du giddi å spørre, Charlie? Det er alltid artig å få litt råd fra proffene. Gjerne også om de sandblåser det HELT rent, så hver eneste mikroskopiske antydning til svartrust forsvinner, eller om det holder å ta "det værste" og så pensle på med denne gugga. Hyggelig å se at også det som ikke nødvendigvis syns så godt tas godt vare på Jeg skulle nok vært en snartur under min og tatt noen sånne flekker der også før greiene får for godt tak. Det er ikke så mye, men greit å få tatt.
Tor Olav Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 etter hva eg har hørt så har tectylen ein tedens til å sprekke opp når den blir litt gammel, slik att saltvannet og driten legger seg i ei lomme innafor tectylen mens det fortsatt ser "bra" ut på behandlinga, dette skjer vist pga att tectylen tørker jo, og blir ei hinne... eg fekk i hvertfall beskjed om att da var det ganske så lurt å oljesprøyte bilen i ettertid både for sin egen effekt men også for att olja holder tectylen "fuktig" slik att den ikkje sprekker opp, den blir med andre ord "myk" bare for å ha nemnt på det
ØHN Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 Mercasol tørker ikke opp eller sprekker. Av den grunn har jeg valgt Mercasol på to biler tidligere. Jeg var derfor skeptisk til at nybilen vår ville bli behandlet med Tectyl fra forhandler. Jeg spurte spesifikt om det var fare for at det sprakk opp og samlet fukt og dritt. Det gjør ikke moderne Tectyl i følge Tectylgutta vi brukte ved Drammen havn nå sist. Corroless er et gammelt merke innen antirustgrunning. Funker sikkert bra den dag i dag, siden det trolig er utviklet til et bedre mer moderne produkt med årene.
Stjerneglis Posted April 9, 2010 Posted April 9, 2010 I følge "mitt" antirustverksted gikk Tectyl over til voksbaserte produkter for mange år siden, og etter at de hadde bruklt Tuff-Cote-Dinol i flere årtier, gikk de over til Tectyl og har siden vært veldiig fornøyde med produktene.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now