Jump to content

Radiator Vifta

Guest W20116v

Turbo?  

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest W20116v

Radiator vifta på 190 er elektromagnetisk styrt, vil si at vifta slår inn via magnet når motoren blir ganske varm, 100 grader el no...

Denna vil ikke slå inn nå.

Først skifta jeg sikringen - det var greit fungerte en stund etter d.

Men nå vil den ikke slå inn... :shock:

Er det en termostat som må byttes?

Er ikke dette samme termostat som viser varmen på motoren inne i kupeen? -Den fungerer helt fint.

Guest CLK 230

ganske sikker på atdet er thermostaten, følgeren til vifta som må skiftes! Var i allefall det som engang sjedde da jeg hadde en Audi TT.

Det er antakelig termostaten/føleren eller.no som sitter skrudd fast oppe på motoren, litt til høyre for oljepåfyllingslokket. Den har en ledning festet til toppen av seg.

Jeg skiftet nylig denne på min 190 og det kom på rundt 300,- eller noe sånt. Aldeles ikke forskrekkende.

Husk å slippe ut trykket fra ekspansjonstanken før du skrur av den gamle hvis du gjør det på varm motor, og stram godt igjen når du monterer den nye.

Det er forøvrig 102 grader den skal slå inn på, hvis jeg ikke husker feil.