Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei og velkommen!

Tenkte det var på tide å lage en liten prosjekt-tråd angående "vraket" mitt. Historien bak denne er egentlig ganske heldig for eg hadde igrunn bare planer om å ha meg en vinterbil med bakhjulstrekk og siden suget etter en ny mercedes kom snikende (savnet w124'en) så endte det hele opp med at eg bestemte meg for at det skulle bli en mercedes.

Prisklassen skulle også være rimelig lav siden eg bare hadde 20.000kr å bruke til bil på det tidspunktet. Mange biler ble funnet på nettet, men følte aldri at noen av de passet til meg. Eller så var de rett og slett rustet ihjel eller hadde noen veldig tvilsomme elementer.

Etter mye leting og skuffelse dukket det plutselig opp en ny annonse! Og etter noen minutter med intens gloing på bildene bestemte eg meg for at dette var bilen! Hadde vel å merke aldri hatt eller prøvd en c-klasse siden eg alltid har elsket e-klasse. Men følte for å prøve noe nytt til en forandring. Ringte så å sa at eg tar bilen, som var helt greit for eieren. Hadde igrunn ikke sjekket hvor bilen stod så da eg spurte fikk eg litt sjokk. Joda, den stod i utkanten av Stavanger en plass (husker ikke navnet på plassen, var vertfall real bygdaland!) Men han kunne møte meg i Stavanger sentrum uten ekstra kostnader. Konge tenkte eg!

Så dagen etterpå gikk ferden sørover mot Stavanger (bor i Austevoll så ble jo litt reising) Fikk heldigvis med meg en kompis nedover mot at han skulle få en kebab på veien hjem når vi passerte Stord  (beste kebaben!)

Kom plutselig på hvor utrolig kjedelig det er å ta buss. Var faktisk første bussturen min på over 3år! Endelig framme så klarte vi jo selvfølgelig å gå oss ville siden ingen av oss har vært noe særlig i Stavanger. Egentlig ganske rart at vi fant veien UT av byen med bilen etterpå!

Endelig framme ved ferjekaien står gliset å venter på oss. Rød å jævli men med mye karisma (har aldri likt røde biler, men siden det bare skulle være en vinterbil så lot eg det gå...)

Etter mye diskusjon så klarte eg å prute bilen ned hele 500kr! Aldri stresset så mye med å prute ned noe så lite før  :shock:

Endte med at eg fikk bilen for 15.500kr MED 19" felger! (som eg vel å merke solgte senere til en kompis for 6000kr...  :lol: ) Så kan vel si at det ble en billig vinterbil!

Det så ut til å bli en kjempefin tur hjemover helt til vi fant ut at radio'en ikke funket! Syns det var litt rart med tanke på at det var 2(!) antenner på bilen. Etter mye banning og slikt som er normalt når man blir frustrert så toppet det hele seg med at ikke engang cd-spilleren funket! Konge! Endte med at vi kjørte helt fra Stavanger og til Haugesund uten noe som helst form for musikk. Heldigvis var det jo litt godlyd fra Remus anlegget på bilen så vi kjedet oss ikke helt ihjel ;) Tror faktisk aldri det har vært så deilig med musikk i bilen før!

Vel hjemme etter mange timer med buss og bilkjøring så gikk eg å la meg. End of story! :P Hehe... Kan vel si det slik at bilen gav mersmak og endte opp som prosjektbil. Jobber for tiden med å få den EU-godkjent. Så får eg se hva som skjer videre :)

Litt info om den:

Karosseri: w202

Type: c180 espirit (demperene er vel å merke mykere enn en 50år gammel mazda sine...)

Km. Stand: 189.000km

Farge: Falmet rød / begynner å bli rosa

Førstegangsregistrert i norge desember 2000

Ferjekaien på Sandvikvåg. Snart hjemme!

06122009036.jpg

Dagen etterpå sammen med taxien (feil merke... vet!)

07122009038.jpg

08122009042.jpg

Spilleren vi kjøpt på veien hjem (som har blitt byttet ut i senere tid)

18022009106.jpg

Dukker opp oppdateringer iblant når eg finner kamerakabelen :) Tar GJERNE imot tips om hva eg kan forbedre og eventuelt gjøre med den.

Og ja, den er blitt vasket og polert ;)

Liten smugtitt på "reservebilen" selv om den er feil merke ;)

004.jpg

Posted

Var ute på en liten luftetur igår. Bilen ble jo seff like skitten som alltid siden de holder på med å utvide veiene. Ser ut som rene krigssonen bortover her nå til dags :(

Heldigvis var været fint 8)

14210003.jpg

14210004.jpg

Bulken på lokket bak er min egen feil. Har vært litt for bortskjemt med ryggesensoren på bmw'en litt for lenge og vips så glemmer man seg :P

14210005.jpg

En fin detalj som forrige eier hadde ordnet til

14210006.jpg

Minste motoren... Med VELDIG slitte motorfester!

14210007.jpg

Beklager for rotet i bilen, holdt på å hente litt ting i en annen garasje

14210009.jpg

14210010.jpg

14210011.jpg

14210008.jpg

Og slikt skjer når man har det _LITT_ for gøy! Endte med at vi stod å gravde den frem i hele 3timer! Og bare med hjelp av varseltrekanten :P

14210001.jpg

Planen denne uken er å få byttet ut bakre bremseskiver, bremseslangene bak samt bærekulene fremme slik at eg får den eu-godkjent :)

Posted

Flott bilpark det der..men i signaturen din står det E60...du har E61..så vet du det... :)

S2000 ekke feil..har en kammerat me samme bil og farge me Coilover og masse stasj.. råå biler ;)

Får håpe c klassen overlever vinteren :)

Posted

Flott bilpark det der..men i signaturen din står det E60...du har E61..så vet du det... :)

S2000 ekke feil..har en kammerat me samme bil og farge me Coilover og masse stasj.. råå biler ;)

Får håpe c klassen overlever vinteren :)

Fullt klar over saken, bare litt for lat til å gå inn å endre det ;)

C'en ser nesten alt for snill ut med hjulkapslene på! Blir heldigvis kjøp av nye felger til våren. Må bare finne ut hva eg vil ha :) Skal nok ikke være noe problem at den overlever vinteren. Den står nemlig godt parkert inni garasjen for tiden, og den skal den få stå til snø, salt og alt annet faenskap forsvinner fra veiene :)

Posted

Relativt lite mekking for tiden, men var på biltema idag for å hente siste rest av deler som eg trenger for å få den godkjent neste uke. Vet biltema ikke er den beste plassen å handle deler, men er som sagt bare for å få den godkjent på minst mulig budsjett ;)

Og der traff eg tilfeldigvis på en likesinnet! C'en min føltes ganske så liten ut i forskjell til E'en  :lol:

16022010108.jpg

Samt noen småjævler på 17-18år som hadde prøvd noe jallahjemmelakking på mercedesen sin! Virkelig trist syn :(

16022010109.jpg

Og nei, den var ikke nettopp blitt klargjort for lakkering... Den ble slik ETTER!  :shock:

Jaja... Uansett så handlet eg meg følgende ting idag:

• Bremseskiver bak
  • Bremseslanger bak
  • Bærekuler fremme

Posted

Var på klubbmøte igår og da fikk eg låne bukken. Planen var å bytte ut nedre bærekuler, bremseskiver bak samt bremseslanger bak. Men pga ingen hadde bærekuler til meg så ble dette utsatt midlertidig.

Gikk greit å bytte ut skivene. Så faktisk ganske bra ut! Glemte å ta bilder mens eg byttet pga mye dritt. Men fikk tatt noen som eg legger ut senere ;)

Posted

En liten bildeupdate fra igår.

Vi fant forsåvidt INGEN rust under bilen. Var noen flekker rundt på karosseriet, men ikke noe av betydning sett bort fra et hull i venstre kanal som burde være barnemat å fikse. Motoren lekker olje, MYE slark i motorfestene + en del småknask. Så har heldigvis litt å gjøre på fremover (går arbeidsledig atm...)

Bilen er kjempeskitten pga ekstremt med veiarbeid her hjemme.

Enjoy

18210001.jpg

18210002.jpg

18210003.jpg

18210004.jpg

Kat'en var knekt i BEGGE ender! Kjekt med frieksos...

18210005.jpg

Samt hjemmemekka eksosanlegg fra forrige eier.

18210006.jpg

18210007.jpg

Posted

Yes... Nok en lørdag hvor eg IKKE husker hvor eg har parkert kjerra... Alltid like flaut å kjøre rundt i kommunen for å lete etter bilen sin  :shock:

Posted

Kjørte ikke i fylla bare det er sagt :? Kompis som kjørte meg til en fest med bilen min etter å ha hentet meg fra et eller annet vorspiel (han var edru vel å merke! får da være måte på :shock: )

Og siden han tullingen ikke bor her ute og reiste hjem igjen dagen etterpå UTEN å gi beskjed hvor bilen stod parkert så var det jo lettere sagt enn gjort å finne bilen. Men etter en time leting så fant eg den godt parkert i en varm garasje i nabohuset til min onkel  :D

Kan jo alltids dra igang en liten update på morgenkvisten idag når eg først skriver! Har nemlig planer om å hente meg en delebil i Bergen på Tirsdag vist alt går etter planen (vel å merke en godt fungerende C200 med gåen startmotor)

Og da har eg endelig noe å gjøre på. Nemlig å sette over ny motor :)

Posted

Idag har eg gjort følgende ting:

-Sett ut av vinduet og hoppet tilbake under dynen. Forkjølet som bare det...

Ser ut til at mora mi har luftet bilen min! Hu turde tydeligvis ikke å kjøre mazdaen idag :lol:

IMG_2845.jpg

Posted

Idag er igrunn den mest tristeste dagen eg har vært borti så lenge eg har hatt bil. Må nemlig levere inn skiltene pga manglende eu-godkjenning og har ikke råd til årsavgiften(!) :?

Typisk nok så er eg arbeidsledig for tiden og har derfor ikke råd til å få den godkjent, har dog fikset så og si alt som var galt. Mangler bare å bytte bremseslangene og få en hjulstillingskontroll på den slik at den går beint igjen.

Håper VIRKELIG MYE at eg får en jobb snart slik at eg får skiltene tilbake! Prosjektet legges forsåvidt ikke dødt, men ting tar gjerne litt lengre tid enn normalt ;)

Posted

Husk at årsavgiften må betales allikevel, ellers blir det purregebyr for hundrevis av kroner og til slutt tvangsinndrivelse via Statens Innkrevingssentral. Det er mange år siden manglende årsavgift bare ble ved bilen som en heftelse, nå går det på eier..

Posted

Jobbet litt sånn smått igår med bilen. Sku bytte bærekulene og hadde jo seff ikke verktøy til jobben! Så da går ferden til Bergen i helgen for å handle litt verktøy :)

Tok også å ribbet bilen litt mere etter min store jakt etter rust! Tok ut plastikkveggene i bagasjerommet og så til min store skrekk at i venstresiden av bagasjerommet så var det 30(!)cm is! Tydeligvis lekt rett gjennom antennehullet og rett nedi "gropa" der. Høyre siden så ganske bra ut, men skal det virkelig være et stort rundt dreneringshull der? :shock:

Glemte å ta bilder, men skal ordne det senere. Så blir det kanskje litt enklere å vise og forklare :)

• 2 weeks later...
Posted

Lite som skjer for tiden. Bilen står fremdeles ute, men har endelig fått ræva i gir med å rydde garasjen slik at den får det litt varmere!

Andre ting som skjer for tiden er at "vinterbilen" (min mor sin) ble kondemnert idag. Igrunn ganske trist, men samtidig ganske tilfredstillende å se den gå i pressa :lol: Hadde eg fått valget mellom å bli påkjørt mens eg kjørte den eller å bli påkjørt når eg kjører motorsykkel så hadde eg faktisk valgt motorsykkel... Mazda 121 er og forblir makrellboks!  :lol:

Skal vi nå se... Har anskaffet meg sandblåser (fra biltema seff...) i håp om å få fjernet det som er av rust i krinkelkrokene eg ikke kommer til med noe annet. Var også å så litt på felger idag. Ser ut til at det blir 18" siden 19" IKKE funker med veiene her ute.

Valget falt litt på Vertini Sicilian Black Mahine Face

sicilian1.jpg

Tror de hadde passet ganske bra, men tar gjerne imot innspill angående felg. Så noen andre forslag? :)

Finner fremdeles ikke kabelen til kameraet mitt så blir ikke bilder denne gangen heller :(

Peace!

Posted

Det var vel ikke no problem med subbing på 19" ? Sant at over 18" ikke egner seg på norske veier.

Men... Jo større, jo fetere :P

Det går fint med 19", hadde det tidligere før eg bytta til vinterdekk. Men med min kjøring og standarden på veiene her på vestlandet så går eg heller ned et hakk. Dessuten er prisen litt avgjørende også. Hehehe :)

Klarte å grave opp det eneste bildet av min første stjerne idag!

03122007397.jpg

Posted

Liten update siden eg fant kabelen til kameraet idag! Tok likegreit nye bilder istedenfor ;)

Dedikerer også denne updaten til min kjære lille gocart som ble kondemnert igår. Nemlig min mor sin Mazda 121! Hadde det ikke vært for denne lille rare skapningen så hadde eg aldri fått meg mercedes i utgangspunktet :lol: Kommer (ikke) til å savne deg! :(

04082006005.jpg

Litt rust:

1232010019.jpg

1232010020.jpg

1232010021.jpg

1232010023.jpg

Værste rustproblemet på hele bilen

1232010024.jpg

Noen flotte bulker i bagasjelokket. Den ene var min feil og den andre rent hærverk fra noen sadister

1232010022.jpg

Litt mere rust

1232010025.jpg

1232010026.jpg

1232010027.jpg

1232010034.jpg

Riper i lakken må en jo ha!

1232010028.jpg

Samt kondens i blinklyset er jo alltid en slager

1232010029.jpg

Dårlig soting

1232010033.jpg

Samt fine riper i ruta

1232010032.jpg

Nye bærekuler

1232010018.jpg

Kjempeflott dashbord!

1232010017.jpg

Baksete er byttet ut med masse rot. Bilen er for tiden blitt omgjort til en bod? :?

1232010015.jpg

Flunka nytt batteri er handlet inn da det gamle tok kvelden

1232010012.jpg

Litt mere rot finner man i bagasjerommet!

1232010011.jpg

Vått å jævli pga lekasje fra antennehullet. SKAL sveises igjen ved første anledning! Er det vanlig med 2antenner btw? Er en på andre siden også  :shock:

1232010008.jpg

Mens andre siden er tørr å fin :)

1232010010.jpg

Ribbet bagasjerom på leting etter kondens og annet faenskap :)

1232010014.jpg

8)

1232010013.jpg

Helt utrolig hva man finner under gulvtepper etc. Fant et sett med skilter! Er de som ligger i bagasjerommet. Hører vist til en Yaris  :shock: Så må nok innom en tur til biltilsynet på Mandag for å sjekke de ut  :lol:

Posted

Vertini Sicilian Black Mahine Face hadde jo blitt bra da  :P Vertini skal vel også være et bra merke?

Likte best den første stjerna di eg, men. Med litt sandblåsing og lakk blir jo denne i grei stand da.

Gikk denne på Jørpeland før? Visst ikkje, er det ein så å si prikk lik som går her inne... 8)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...