FrodeS Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Jeg er i kjøpemodus for en handsfree som funker, og kom over denne : http://cgi.ebay.com/Mercedes-Bluetooth-MHI-Handsfree-adapter-B67875839_W0QQitemZ180466893352QQcmdZViewItemQQptZBluetooth_Wireless_Products?hash=item2a04aa4228 webservicen til stjerneservice sier 3800,- for en sånn. Er dette bare tull, og det er kun merket man betaler for, eller fungerer den ordentlig? Jeg vil ha en HF som funker ordentlig, og det gjør jo ingenting om den er stjernemerket i tillegg
Sven Håkon Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Jeg har en slik i 211en min, og den fungerer finfint den - men den er kun til biler med UHI (Universal Handy Interface), ergo kan du ikke montere den med mindre du har ettermontert dette. Slik står den i min bil;
FrodeS Posted February 10, 2010 Author Posted February 10, 2010 Jeg har en slik i 211en min, og den fungerer finfint den - men den er kun til biler med UHI (Universal Handy Interface), ergo kan du ikke montere den med mindre du har ettermontert dette. Slik står den i min bil; Aha, det er ikke noe man bare kan koble til en hvilken som helst telefon med bluetooth altså?
Sven Håkon Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Joda, enhver BT-telefon kan kobles til, men denne enheten kan ikke kobles til hvilket som helst telefonsystem..
FrodeS Posted February 11, 2010 Author Posted February 11, 2010 Joda, enhver BT-telefon kan kobles til, men denne enheten kan ikke kobles til hvilket som helst telefonsystem.. Man må altså ha noe mellom denne greia og telefonen?
Sven Håkon Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 Nei, telefonen er den dingsen du holder i hånden og som kobles sammen med denne trådløst. Telefonsystemet er det som gjør at du faktisk kan ringe ut og inn i bilen. BT-modulen som det her er snakk om er ikke noe annet enn en "telefonholder" som snakker trådløst fremfor å ha telefonen fysisk satt inn.
E220 Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 kobla du bare den originale telefon med holder fra å så denne ret i kablen som går fra telefon holderen? eller må en ha comand for at dette fungere?
Sven Håkon Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Nei, du må ha UHI-telefoni, det har ingenting med COMAND å gjøre - dersom du har en plugg slik som dette så er det bare å bytte holder: Dersom du har Nokia-telefoni som de eldste modellene har, så må systemet bygges om for å få original BT.
E220 Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 ser ut som jeg har den gamle versjon, har nokia telefon med krøllet ledning i midtkonsollen, er det mye styr å bygge om til det nye system? har begyndt å bli lei av at telefonen fusker i tide å utide skjønner du.
Sven Håkon Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Det går an å konvertere, men jeg husker ikke riktig hvor omfattende det er eller hvor kostbart det er.
Bjørn Mohn Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 ser ut som jeg har den gamle versjon, har nokia telefon med krøllet ledning i midtkonsollen, er det mye styr å bygge om til det nye system? har begyndt å bli lei av at telefonen fusker i tide å utide skjønner du. Nå har jeg Nokia Blåtannadapter på lager
Jørn Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 ser ut som jeg har den gamle versjon, har nokia telefon med krøllet ledning i midtkonsollen, er det mye styr å bygge om til det nye system? har begyndt å bli lei av at telefonen fusker i tide å utide skjønner du. Nå har jeg Nokia Blåtannadapter på lager Hei Bjørn. Kan du sende meg en PM om pris på dette?
Guest 1042 Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 ser ut som jeg har den gamle versjon, har nokia telefon med krøllet ledning i midtkonsollen, er det mye styr å bygge om til det nye system? har begyndt å bli lei av at telefonen fusker i tide å utide skjønner du. Nå har jeg Nokia Blåtannadapter på lager Nokia blåtannadapter? Vil det si en blåtanndings som settes inn i en eksisterende nokia-holder? F.eks til 6210/6310?
Jørn Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Er ett adapter som erstatter nokia telefonen. Vips så har du blåtannadapter som parer din vanlige mobil med opplegg i bilen. Funker altså som om det satt telefon i bilen, bare at du nå klarer deg med en telefon og simkort. Det ringer i bilen og du kan svare og ringe ut med knapper på rattet. Kan også samkjøre telefonliste fra enkelte telefoner. Kan også pare flere telefoner opp mot denne. Erstatter Nokia 6150/6210/6310/6310i (type 1) og 6310/6310i (type 2). Passer da rett i holdere for disse telefonene. Skal være fullintegrert med Comand /APS 50 og APS 20. Ser slik ut:
E220 Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Vil tro bjørn tenker på disse http://www.speed-autoteile.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=56&Itemid=11 ser ut som jeg har den gamle versjon, har nokia telefon med krøllet ledning i midtkonsollen, er det mye styr å bygge om til det nye system? har begyndt å bli lei av at telefonen fusker i tide å utide skjønner du. Nå har jeg Nokia Blåtannadapter på lager Nokia blåtannadapter? Vil det si en blåtanndings som settes inn i en eksisterende nokia-holder? F.eks til 6210/6310?
ØHN Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Kan bli tatt for håndholdt et par ganger for den summen der....
Sven Håkon Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 Kan bli tatt for håndholdt et par ganger for den summen der.... Det er jammen ikke mer enn to ganger heller det.. Den viktigste grunnen til å ha håndfri er dog at man da ikke er fullt så fjern som hvis man holder telefonen opp til øret.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now