Jump to content

ang. bagasjelokk W208 coupe 2000mod

Recommended Posts

Posted

Startet med at bagasjeromsknappen lyser konstant inne i kupeen,og i dag ville heller ikkje lokket opne seg verken frå kupeen eller frå den elektroniske nøkkelen. blinklysa blinker heller ikkje når eg låser bilen, kun når eg låser opp.Noken Tips?

Posted

Virker ikkje sånn. lyset bak i der lyste heller ikkje då eg skulle sjekke koffer lyset i knappen lyste konstant. men nå går det altso ikkje opp heller

Posted

Lokket må være i åpen stilling før at lyset i bagasjerommet skal være tent. Er en egen bryter for dette på selve lokket. Denne bryteren kan være frosset eller defekt.

Vist det er kaldt der bilen står, så har også jeg tro på at lokket kan være frosset. Hadde problemer med dette på w211 min, da gradestokken viste opp mot -32c. Lokket gikk både opp og igjen, men knappen inni bilen indikerte at lokket ikke var igjen.

Posted

Les første innlegg. startet med at eg såg lyset i knappen lyste sjøl om lokket var igjenn, men det gikk fortsatt opp men idag ville altso ikkje lokket låse seg opp..

Posted

Lokket fungerte nomalt sjøl om bryteren indikerte at det var åpent, men eg la merke til at lyset ikkje fungerte i bagasjerommet sjekket lysbrytern på lokket og den virket ok, men idag er altso alt dødt. Merklig d med blinklyset også  som ikkje blinker når eg låser bilen. må ver en sammenheng? Ingenting er fryst fast :)

Posted

En kollega jeg jobbet sammen hadde nesten det samme problem,lokket virket på nøkkel og innvendig åpning.

Men problemet var at blinklyset ikke virket ved låsing av bil før det hadde gått ca. 10 sekunder.

Man kunne se det ved at lyset i åpner knappen(titte gjenom vindu) på midt konsollen lyste i ca 10 sek og da dette slukket virket blinklys

indikasjon.(før 10 sek virket ikke blinklys)Lyset i lokket hans lyste heller ikke.Ikke var det fryst på noen måte heller.

Husker ikke hva han gjorde eller ble gjort men skal prøve og spore det opp.Mener også at kupe lyset bak ikke virket heller.

Dette var en 202

Posted

Takker for gode tips:) Trur kanskje det må ver et kabelbrudd i lokket? siden verken lys lås eller blunking fungerer? prøvde å stikke i nøkkelen i låset for å låse opp, men den var ikkje så villig nei

Posted

Har prøvd å trykke.. Skal den gi noe særlig etter når en trykker? har aldrig brukt den før.

Posted

samme her, kupe lyset bak lyser ikke..

Posted

Har nå klart å komme meg inn i bagasjerommet på bilen, via skiposen klarte eg å løyse ut låsemekanismen på seteryggene. fant to brente sikkringer, så nå fungerer bakluka heldigvis men den andre sikkringen holder ikke, den går tydligvis på  alarmen da den ikkje fungerer, bare blinker ingen uling. Fins der en bryter inne i sjølve låsemekanismen i bakluka som kan ver defekt?

• 3 weeks later...
Posted

En kollega jeg jobbet sammen hadde nesten det samme problem,lokket virket på nøkkel og innvendig åpning.

Men problemet var at blinklyset ikke virket ved låsing av bil før det hadde gått ca. 10 sekunder.

Man kunne se det ved at lyset i åpner knappen(titte gjenom vindu) på midt konsollen lyste i ca 10 sek og da dette slukket virket blinklys

indikasjon.(før 10 sek virket ikke blinklys)Lyset i lokket hans lyste heller ikke.Ikke var det fryst på noen måte heller.

Husker ikke hva han gjorde eller ble gjort men skal prøve og spore det opp.Mener også at kupe lyset bak ikke virket heller.

Dette var en 202

Hjalp kollegaen i dag med feil søking av nevnte problem,ingen lys bak i kupe,ingen lys i bagasje rom,tidsforsinket blink ved bruk av ir nøkkel.

Fant feil på tak lampe bak da denne har metal broer som lett kan kortsluttes ved at man trykker for hardt(f.eks ved pære skift).

Nå er alt på stell.I dette tilfelle var sikring nr.6 røket,i bagasje lokk unit.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...