Beachwood Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 Hjelp! Plutselig på søndag da jeg skulle starte bilen, merket jeg at vindusviskere ikke virket.. Trodde først det var en sikring, men da jeg skulle dra fram sikringsoversikten kom jeg borti hendelen og klikket den over slik at egentlig blinklyset skulle startet. Men også her var det også dødt. Etter litt grundigere undersøkelser viser det seg at alle funksjoner på hendel (blinklys, viskere, spylervæske) og knapper på rattet er døde.. etter 2 minutters kjøring, dukket "service intervall telleren" opp, den kommer jo vanligvis rett etter at bilen er startet. Nå detter funksjonene inn og ut, rett som det er (samtidig som serviceintervall alarmen kommer opp hver gang). Dette kan være alt mulig rart som for eksempel "vakkel"-kontakt, jordfeil, fukt, et rele som er gåent eller en "hjerne"feil.... lurte på om noen har vært borti samme problemet, eller om noen har en anelse om hva dette kan være for noe? På forhånd takk for svar Mvh Morten
Einar Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 Ville gått over sikringer likevel jeg, kan være en dårlig kontakt eller ett delvis brudd.
TEH Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 Er vel canbus på denne. Høres ut som om en SAM-modul som er gåen. Eller kabelbrudd i eller rundt rattstammen.
Beachwood Posted February 10, 2010 Author Posted February 10, 2010 Takker for rask respons! Har gått over alle koblinger og sjekket absolutt alle sikringer (bare for å være på den sikre siden), uten resultat. Skal se om jeg greier å finne ut av om det er en felles plugg på "baksiden" av ratt. Om det ikke går veien, får jeg heller bare bite i det og ta turen til Autoteam eller MB Service for en diagnose/feilsøking. Går liksom ikke an å kjøre med det slik det er nå, føler meg som en fare i trafikken:P uten horn, lyshorn, blinklys eller noen tingen.. Har nå hatt av det meste av deksler osv, men fortsatt uten resultat. Jeg må innrømme at jeg ikke tør å gå for hardt til verks, da jeg er redd for å gjøre vondt verre.. Begynner mer og mer å lure på om det er svitsjen som er gåen.. Før gikk cd-spilleren av og på med svitsjen, men nå må jeg trykke den på og av.. Kan dette være en mulighet?
Guest Askugge Posted June 7, 2011 Posted June 7, 2011 Hei!! fikk stor interesse for emnet ditt da jeg også har fått det samme nå, ser det er lenge siden du la ut dette men blir sykt glad hvis jeg får noe svar på dette.. jeg har nettop hatt ute innsugning-manifolden og gjort den sjikkelig rein da den var full av sot, etter jeg satt den tilbake fikk jeg nøaktig samme feilfunksjon på lys og vindusvisker som du beskriver.. fant du noen løsning eller ?? har gått over alle sikringer i motorrom(oppe i v-hjørne) og deksel ved døra pluss baki trunken men uten hell.. takker for svar mercedes 220 cdi w203 2001 mod
Guest mrBeachwood Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 hei, har vært inaktiv lenge.. men her er enden på visa: måtte ha ny switch-modul.. var den som var roten til alt vondt.. fikk egentlig aldri noe skikkelig svar på hvorfor, men nå virker nå alt som det skal og reperasjonen på hele 15000,- er for lengst glemt
Guest Gjesten Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 Switsh module er det mye som kan kalles på den bilen. Går ut i fra det var central gate way de skiftet da det er den som styrer alt dette. På de første modellene lå den innebygd bak på tenningslåsen,men ble senere separert til egen modul.
Guest Henning Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 Jeg hadde lignende problemer med min 2002 200K W203. Diverse funksjoner og feilmeldinger dukket noen uker etter at jeg hadde kjøpt bilen brukt, blant annet utfall (og innfall) av alt fra blinklys, viskere, girgifte! (semi-automat som ikke tok imot kommandoer jeg ga med stikka(+-)), speedometer som viste null osv, multidisplay-feil osv. Heldigvis varte disse problemene bare i noen sekunder hver gang det skjedde, men jeg kunne aldri stole helt på bilen.. Selvfølgelig antok jeg en løs kontakt et eller annet sted, så jeg sjekket alle sikringer (hjalp lite). I tillegg prøvde jeg å komme til bak multidisplayet(speedometeret) med alle ledningene som gikk dit. Jeg kom riktignok ikke helt til, men etter at jeg rykket og dyttet på alle kabelbunter jeg kom over i "rattseksjonen" har jeg ikke hatt slike problemer siden(etter 3 mnd). Krysser fingrene, og håper på en ok EU-kontroll om noen måneder..
fishshah Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Hei, Sliter litt med det samme problemet. Har en clk 2004 modell. Alle lysene fungerer utenom blinklysene foran. Hørte med verksted, de ba meg bytte ut hele sam modulen foran. Hvis hele modulen var gåen, så burde vel de andre lysene heller ikke virket?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now