Guest Øyvind Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 Jeg har skiftet ut de fire originale høyttalerne i min 500SEC med nye, helt OK høyttalere. Savner allikevel mer bass og lurer på om jeg skal montere inn en sub. "Problemet" er at i C126 (forsåvidt i de andre 126-bilene også) så ligger bensintanken bak bakseteryggen. Hvis jeg plasserer en sub i bagasjerommet, blir det noe effekt når det ligger opptil 90 liter med bensin mellom den og passasjerene i bilen? Noen som har erfaring med W/V/C126 her? Mulig dette ikke er noe problem, men tenkte jeg ville forhøre meg litt på forumet før jeg kjøper. Ser det finnes noen små som er ment å legge under forsetene, men der er det ikke mye plass........
vegardxf Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 er ikke noe problem og legge en subb baki en 126 får selvsagt ikke det beste resultatet, men med en god 12" skal en kunne få respektabelt med lyd framover i bilen
Jøran89 Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 Har 1stk 12" JBL sub i bagasjerommet på min w124 og det er helt elendig hvor lite bass som kommer frem i kupèen (tanken ligger mellom kupè og bagasjerom). Derimot er det noe helt annet om man åpner bagasjeluka. Det hjelper nok med 2x 12" og en skikkelig forsterker, men likevell vil jeg tro at mye av bassen blir igjen i bagasjerommet, med mindre du lager hull i hatthylla.
RoarB Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 hattehylla må åpnes for å få god lyd igjennom, ellers spiller du for hele bydga og litt for deg selv...
vegardxf Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 det beste og forsovidt det peneste blir nok og bygge en båndpasskasse, med f.eks en 4" aeroport midt på hattehyllen. blir da minimalt med skjæring i stålet i hattehylla, og resten av hattehylla går jo fint ann å erstatte en annen gang.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now