Jump to content

Sub i C126

Recommended Posts

Guest Øyvind
Posted

Jeg har skiftet ut de fire originale høyttalerne i min 500SEC med nye, helt OK høyttalere. Savner allikevel mer bass og lurer på om jeg skal montere inn en sub. "Problemet" er at i C126 (forsåvidt i de andre 126-bilene også) så ligger bensintanken bak bakseteryggen. Hvis jeg plasserer en sub i bagasjerommet, blir det noe effekt når det ligger opptil 90 liter med bensin mellom den og passasjerene i bilen? Noen som har erfaring med W/V/C126 her?

Mulig dette ikke er noe problem, men tenkte jeg ville forhøre meg litt på forumet før jeg kjøper. Ser det finnes noen små som er ment å legge under forsetene, men der er det ikke mye plass........

Posted

er ikke noe problem og legge en subb baki en 126 :) får selvsagt ikke det beste resultatet, men med en god 12" skal en kunne få respektabelt med lyd framover i bilen

Posted

Har 1stk 12" JBL sub i bagasjerommet på min w124 og det er helt elendig hvor lite bass som kommer frem i kupèen (tanken ligger mellom kupè og bagasjerom). Derimot er det noe helt annet om man åpner bagasjeluka. :lol: Det hjelper nok med 2x 12" og en skikkelig forsterker, men likevell vil jeg tro at mye av bassen blir igjen i bagasjerommet, med mindre du lager hull i hatthylla. :?

Posted

det beste og forsovidt det peneste blir nok og bygge en båndpasskasse, med f.eks en 4" aeroport midt på hattehyllen. blir da minimalt med skjæring i stålet i hattehylla, og resten av hattehylla går jo fint ann å erstatte en annen gang.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...