Jump to content

Vann som forsvinner M111

Recommended Posts

Posted

Etter den lille fine kuldeperioden rett etter nyttår så begynte 220E'n å bruke vann.

har til nå etterfylt ca 3 liter ferdigblandet siden nyttår. (kjører rundt 60 mil i uka med den).

Har sett på olje, den er fin og ren. Sett på plugger, de er fine og "skitne", ergo går jeg ut fra at vannet forsvinner på utsiden av motor.

Kan ikke se noen åpenbare lekkasjepunkter. Duoventilene (med sirkulasjonspumpe) ser ut til å være tørr og fin, kan ikke se noe tegn til lekkasjer fra ekspansjonstanken, slanger til og fra radiator har inget hvitt "pulver" som kan antyde lekkasje. Termostat er tørr utvendig. Har heller ingen lukt av kjølevæske inni bilen, ei heller problem med kondens i kupeen.

Noen forslag?

Har en teori, men vil holde den litt for meg selv for å se om flere er inne på samme tanke.

Posted

stikk fingern inn i vannpumpa og sjekk baksiden av reimhjulet..

har vært borti at dem lekker langs akselen mens det er så lite at det ikke setter flekker

Posted

stikk fingern inn i vannpumpa og sjekk baksiden av reimhjulet..

har vært borti at dem lekker langs akselen mens det er så lite at det ikke setter flekker

Tenkte også på vannpumpen....

Posted

For hva det er verdt, så er det mange som hevder at vannpumpa på M111 på 124 ryker med et smell - uten forvarsel.

Det gjorde også min. Jeg hadde ingen vannlekkasje i forkant av når pumpa tok kvelden. Heldigvis fikk jeg stoppa bilen tvert etter at den gikk, så jeg unngikk skader..

:) Lars

Posted

Ser ut som mine mistanker bekreftes.

Er vel ikke noe annet å gjøre enn å bestille ny vannpumpe.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...