Guest 3230cdi Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 Hei, har en 2001 mod 320 cdi som plutselig i dag beynnte å gå dårlig,den trekker dårlig og får den ikke opp i mer en hundre km/t. hvis jeg setter den i nøytral og gir gass så nøler den litt først og så går den opp til 3000 omdr men ikke forbi. Ingen varsel lys eller feil meldinger på kjørecomp... noen som har en ide hva det kan være..
Guest 3230 cdi Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 Nei, ingen svart røyk, starter lett..... Må vel få tatt en diagnosetest, er det noe de flest verksteder kan eller bør BOS ta det??
RoarB Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 den går i nød.....få lest av feilkoder tipper det enten er vakumsystem for undertrykk eller en turboslange som det er hull i verst tenkelig så er motoren/mekanikken til innsuget defekt....= nytt innsug komplett
Johnny Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 den går i nød.....få lest av feilkoder tipper det enten er vakumsystem for undertrykk eller en turboslange som det er hull i verst tenkelig så er motoren/mekanikken til innsuget defekt....= nytt innsug komplett Spjeldmotoren på 320en er løs del så den er faktisk billigere på 320 en på 270/220! Byttet denne på 320en eg hadde, er nok garantert i nødmodus men burde ikke hvære noe problem og finne feilen så lenge den er der hele tiden. Siden du ikke får opp noen feilmeldinger så er det mest sansynligt feil med komponenter til motorstyring.
Guest 3230cdi Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 Hmmm.. kjørte til verksted i dag for å fikse time, da var den i nødmodus.... Etter jeg hadde bestilt time til i morgen og satte meg i bilen så gikk den som ett skudd igjen og ikke gått i nødmodus siden...
ole i Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 ja er ikke det typisk er som om bilen sitter der å flirer og ler av oss når det er noe tull,og med en gang vi bestiller time for å sjekke ting og tang så er det i orden har selv opplevd det flere ganger. får håpe det ikke er noe veldigt alvorligt galt med bilen din og at det heller ikke koster skjorta lykke til og hold oss oppdatert.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now