Gujoni Posted February 7, 2010 Posted February 7, 2010 Har et problem som jeg ikke skjønner noe av på bilen til kona. Når jeg starter bilen virker spyleren foran noen ganger, men kutter etterhvert ut. Hvis jeg da stopper motoren,lar den være av ca.1 minutt, virker den litt for så å være helt død igjen. Den spyler med litt varierende trykk også, virker det som. På koblings- skjemaet i Haynes manualen kan det se ut som om spylemotoren får jord via ledningen til oppvarming av slangen til spyledysene. Har noen et hint til hva dette kan være? Det er ikke rette årstiden til å ha dette problemet. Ser ikke ut som om strømmen går via noe relè. Bilen er en 2003 C 200 cdi uten lyktespyler.
RoarB Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 hører du at pumpe går når det ikke spyler ? sjekket at væska ikke har fryst ?
Gujoni Posted February 9, 2010 Author Posted February 9, 2010 Det er det som er så rart. Det kan være varmt eller kaldt ute. Den kan virke i minus 15 og ikke i pluss 20. Har vel en mistanke til multibryteren, men den er vel svindyr, tenker jeg.
Stjerneglis Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 Mistenker at spylevæska har fryst jeg. Selvom det står -12 på kanna, så har jeg opplevd det samme ned mot -8 ... Hvis dette under småkjøring, så har ikke kjølevannet ikke fått så høy temperatur at spylevæsketanken er oppvarmet.
RoarB Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 Det er det som er så rart. Det kan være varmt eller kaldt ute. Den kan virke i minus 15 og ikke i pluss 20. Har vel en mistanke til multibryteren, men den er vel svindyr, tenker jeg. nei da den er ikke så dyr, tror ca 2000 med ledninger men er ikke sikker men hadde vel heller sett på spylermotoren da evt
Gujoni Posted February 10, 2010 Author Posted February 10, 2010 Takker for god respons og mange kloke svar . Jeg visste ikke at det var en slags overbelastningsbeskyttelse på motoren. Prøver ny spylemotor og kommer tilbake med resultatet.
Gujoni Posted March 2, 2010 Author Posted March 2, 2010 Kjøpte ny spylermotor på Auto Trio og skiftet den for ca en uke siden uten at det ble noen forandring. Spyler virket fint med en gang men etternoen minutters kjøring kuttet den ut. Det var da -12 ute. Etter å skrudd av tenning ett minutt, virket den en gang før det var slutt igjen. Så kommer det jeg ikke skjønner: bilen ble satt inn på B o S Ensjø, de skiftet pumpen og så virket den. (Ihvertfall foreløpig.) Det som var irriterende var at selv om kona opplyste at det satt ny pumpe i tanken, fikk vi den ikke tilbake med bilen. Var ikke der selv under hentingen desverre.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now