Jump to content

ABS lyset lyser, w124

Recommended Posts

Guest Anders5316
Posted

Hallo. Har problem med ABS lyset / bremsene på bilen min, Mercedes-Benz E200 1994 mod.

Tatt opp sensorene fremme og dei ser fine ut, samme med 'tannhjula' nedi der.

Andre som har hatt lignende problem? Ser det er slike rèle som sitter i ledningen til sensorene (?), er det normalt at disse ?

Skulle ha fiksa dette, EU kontroll-fristen er utgått for ei uke siden  :lol:

Takker for svar

-Anders

Posted

Relè i ledningene til sensorer???

Sjekk sikringer på OVP, spesielt om bilen har litt høy tomgang/tungstartet, men sjekk uansett.

Guest Anders5316
Posted

Blei gjerne litt feil det der, men det ser iallefall ut som ledningen fra sensoren går innom ein boks med et par-tre rèle i.

Kan sjekke, men det siste der er litt feil. Bilen stopper på tomgang når den er kald, går på rundt 1000 omdreininger ved første oppstart, og kan være tungstartet ja.

Posted

Har brent meg litt på de symptomene der, ja. OVP var løsningen for meg også.

Var innom en tur på verksted å fikk han til å granske sensorene mine og blåse de skikkelig reine, og godt var det, men lyset lyste likevel.

Da kom teorien om en liten dubbeditt(OVP) som var gåen.

Posted

Har brent meg litt på de symptomene der, ja. OVP var løsningen for meg også.

Var innom en tur på verksted å fikk han til å granske sensorene mine og blåse de skikkelig reine, og godt var det, men lyset lyste likevel.

Da kom teorien om en liten dubbeditt(OVP) som var gåen.

OVP er roten til mye vondt. Det er et ganske simpelt relé, men det går mye strøm gjennom, og det gjør gjerne maskinloddingene litt ustabile. Ta ut, åpne reléet og gå over alle loddinger med en loddebolt og gjerne litt ferskt loddetinn.

Guest Anders5316
Posted

Kan jo sjekke dette med OVP rele, men det er bare at... Kor sitter dette?  :?

Forresten, får ikkje dratt den meir en ca +- 4500 omdreininger, kva kan dette være da? 'Hoster' ein del akkuratt i det den kommer opp i  rundt 4500 tusen, men den går ikkje over. Visst noen her forstod kva eg meiner her  :lol:

Posted

OVP-relèet sitter bak batteriet, skal vel være det eneste relèet med sikring der.

Når det gjelder motorproblemet ditt så er nok feilkodeavlesning noe, men kan hende det har sammenheng med ABS-feilen.

La først nå merke til at du hadde en `94 E200, det vil si M111 med elektronisk innsprøytning, det er mulig den kan sperre på det turtallet pga. ABS-feilen, ABS-Feilen kan være en sikring eller defekt OVP, eller det kan være en sensor.

Guest Anders5316
Posted

Har sjekka det nå, sikringen var ok den  :? Prøvde også å starte den uten OVP, da var den akkuratt lik, bare at SRS lyset var det også lys i, men det forsvant. Prøvde med det samme uten sikring, var akkuratt likt som uten OVP.

Da er det vel muligens hele rele-et som er gåent. Med det samme, når ABS en begynte å lyse, lyste det bare av og til, si en kjøretur, så sløkna det gjerne i nogen dager fremover. Akkuratt som dårlig kontakt (noge det ikkje såg ut til å være). Så nå lyser det alltid....

Er disse OVP rele ene like som på diesel?  Har muligens tilgang på et rèle på ein -88 250D

Takk for hjelpa forresten.

Guest gjesten
Posted

Dette er et gammelt system.Når det gjelder feil på sensorer så slukker lampen når en starter,men begynner å lyse først når en kommer opp i 18 km/t.

Posted

abs lampe som kommer og går kan tyde på dårlige loddinger i ovp. ABS lyser om det er vakkel i ovp, da vil lyset komme og gå, noen ganger tuller innsprøytning og litt i fbm dette. ABS lyser og om det er veldig dårlig med strøm på batteriet... (dette er de feilene jeg vet får abs til å lyse, lyser vel og ved feil på abs vil jeg tro :P )

Guest Anders5316
Posted

Hmm, dårlig med strøm er det av og til, men har ladet det opp og det lyser fremdeles. Det lyser på heltid for å si det slik.

Kva koster ein ny OVP da montro?

Posted

hmmmm... akkurat det er jeg usikker på, men jeg vet at el.balrutetråder osv skal kutte ved 11,5v... OVP til min forrige w201 kostet 1400,- på glåmdal bilsenter (BOS) i 06... får fra hogger for 2-300. Jeg har forsåvidt et par tre stykker liggende... men er avhengig av delenummer for å se om de er samme som du trenger...

Guest gjesten
Posted

Er man noen gang i tvil om OVP releet er dårlig er det bare å ta ledning mellom batteri (eller 30 i holderen) og alle 87 stikkene.Gjort på få min.

Posted

Er man noen gang i tvil om OVP releet er dårlig er det bare å ta ledning mellom batteri (eller 30 i holderen) og alle 87 stikkene.Gjort på få min.

Det er forskjellige utgaver av OVP avhengig av utstyr. Noen har 2 sikringer, noen har 1 sikring. Jeg tror også det finnes biler helt uten OVP, men der er jeg litt usikker.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...