Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Skal se på en s210 2000 modell 280 bensin i morgen, og lurer på hvordan jeg kan kontrollere at webastoen på den

virker som den skal. Tror det er en parkeringsvarmer da den har klokke på displayet.

Har null peiling på disse, men vil være sikker på om den virker eller ikke før jeg eventuelt handler.

-Lars

Posted

Hei!

Skal se på en s210 2000 modell 280 bensin i morgen, og lurer på hvordan jeg kan kontrollere at webastoen på den

virker som den skal. Tror det er en parkeringsvarmer da den har klokke på displayet.

Har null peiling på disse, men vil være sikker på om den virker eller ikke før jeg eventuelt handler.

-Lars

Trykk på flammeknappen. Bensinmodellene har ikke kjørevarmer, så en 280 bensin har i tilfelle parkeringsvarmer.

Posted

Og da skal det bli bråvarmt? Så f.eks på kald motor, skal det fort varmt i kupeen? Eller kjøre den med motor av for å se og høre at den går?

Posted

Og da skal det bli bråvarmt? Så f.eks på kald motor, skal det fort varmt i kupeen? Eller kjøre den med motor av for å se og høre at den går?

Kommer an på temperatur ute. Etter 10-15 min bør du se økning i motortempen. Når den når ca 40C skal dn begyne å varme kupéen i tillegg.

Posted

OK, så det er altså ingen kjapp måte å sjekke at den virker på?

Har skjønt at brenneren er bak venstre skjerm, så da burde man høre den gå hvis motor ikke går.

Pøser den eksosen ut på samme sted, så man kan "lukte seg frem " ?

Posted

Har skjønt at brenneren er bak venstre skjerm, så da burde man høre den gå hvis motor ikke går.

Den står i HØYRE skjerm, foran hjulet. Du hører den når den fyrer opp.

Bare husk å la den kjøre en stund så du vet ting funker - hos meg stoppet den etter noen minutter da sirkulasjonspumpa var defekt.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...