Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg byttet for litt sida til originalpusser. Jeg hadde en billig, og ganske dårlig sag av typen som ikke er full av hengsler og sånt. Den fungerte relativt greit, men den bøyde seg ikke nok, så den tok ikke helt ute til høyre og venstre på ruta.

Den nye derimot minner meg plutselig på hvorfor jeg byttet til den andre typen for noen år sida. Når det er kaldt ute, så "stivner" den i den buen den har når pusseren ikke jobber. Ved bruk retter den seg ikke ut, og den tar derfor bare øverst og nederst på ruta, mens den på midten "svever" noen mm over glasset.

Er det noe lurt triks for å få originalpusseren til å følge ruta ordentlig?

Finnes det pussere av typen uten for mye leamikk som passer på 124, og funker?

Posted

tørk vindusviskeren og smør den med silikonspray i hengslene.

Elelrs så kan man jo montere "nye" typen vindusvisker helt uten hengsler, jeg lagde meg slik før de universale kom, funka greit, men er mere fornøyd med vanlig visker enn den.

Posted

tørk vindusviskeren og smør den med silikonspray i hengslene.

Elelrs så kan man jo montere "nye" typen vindusvisker helt uten hengsler, jeg lagde meg slik før de universale kom, funka greit, men er mere fornøyd med vanlig visker enn den.

Ja, det er altså den nye typen jeg har hatt en stund, men den bøyde seg ikke godt nok, så den greide ikke følge krummingen på ruta.

Silikonspray var ikke dumt. Skal testes med en gang.

Posted

Prøv å unngå å få det på selve viskerbladet, er noe gris på ruta.

Kunne du ikke sagt det med en gang, da? :-)

Jeg har vært ute og skvettet litt silikonspray. Tror ikke det ble noe særlig søl på selve pusserbladet. Hvis det blir litt minusgrader igjen, så kanskje jeg får testet.

Posted

Jeg pleier å ta med meg viskeren inn og tine den av og til. Den er jo enklest i verden å demontere

Eller evnt. bare å vippe den opp når jeg parkerer og det er meldt nedbør/kulde

Er ingen ting som hjelper når spora som mekanismen skal gli i er full av is, ikke engang silikon

Posted

Jeg pleier å ta med meg viskeren inn og tine den av og til. Den er jo enklest i verden å demontere

Eller evnt. bare å vippe den opp når jeg parkerer og det er meldt nedbør/kulde

Er ingen ting som hjelper når spora som mekanismen skal gli i er full av is, ikke engang silikon

Den er ikke full av is, den er bare vanskelig. Jeg prøver gjerne å bøye den en del fram og tilbake før jeg kjører, og det går greit. Problemet er at det gjerne legger seg litt snø og is ettersom man kjører. Vanskelig å ta pusseren inn for hver 100 meter. Spent på å se om det hjelper med silikon. Pusseren klemmes gsnske hardt mot ruta, så den burde ha god mulighet til å rette seg ut.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...