Arnt Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Har visst blitt eier av enda en 190. Denne gang en diesel i rimelig grei stand. Noe teknisk er det å ordne opp i, bl.a gløding og noe ledningsnett. Slenger ut noen bilder. Har kun vasket den utvendig. Så bildene taler vel for at det trengs en oppvask inni Spec: VIN WDB2011221F757680 Model 190 D Chassis 2011221F757680 Engine 601911 10 341361 Transmission 717415 01 630337 Order 0 1 209 70050 Delivery date 12.07.90 Dealer Kiel branch (209) Interior cloth grey (068) Paint 900 deep blue Options 240 outside temperature indicator 254 Becker radio Europa Kurier cassette 412 electric sliding roof with tilting device 428 manual five-speed transmission 466 central locking system 876 rear door contaCTS and lamp above rear window
HolgersEN Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Nå må det vel snart væra fullt i Lyngdal? Der blir da aldri fullt
bska Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Ser ut til å være en flott Egersund basert årgangsbil dette Arnt. Jeg synes du er på god vei til å ha samme strategi som Tempo moped entusiast som din bror og Viper var med å besøkte på Vikeså. Hva med å samle til du har alle w201 modellene i alle fargekominasjoner med original lakk ? Stå på !
Sven Håkon Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Endelig en skikkelig kul bil her på forumet!
Arnt Posted February 5, 2010 Author Posted February 5, 2010 Nå må det vel snart væra fullt i Lyngdal? Der blir da aldri fullt Vel, det er igrunn fullt nå som det er så mye snø her Mulig jeg klarer å klemme inn en til bare snøen går Jeg synes du er på god vei til å ha samme strategi som Tempo moped entusiast som din bror og Viper var med å besøkte på Vikeså. Hva med å samle til du har alle w201 modellene i alle fargekominasjoner med original lakk ? Tanken har slått meg, men da må jeg få lokale til det først. Endelig en skikkelig kul bil her på forumet! Ja ikke sant Minner mistenksomt om en annen gammel gjenganger og traver her i klubben.
Arnt Posted February 8, 2010 Author Posted February 8, 2010 Neida, men må være mottakelig for begge deler
Arnt Posted February 21, 2010 Author Posted February 21, 2010 Har fått rotet fram et annet gløderelé fra en pre-facelift. Kontakten til glødepluggene er lik siden det kommer fra en OM601. Men det andre tilkoblingspunktet har en mindre stikke. På det som satt i bilen var det en stikke som var merket med T. Denne mangler på den "nye" reléet. Noen som vet om det har noe betydning? De øvrige stikkene heter 50, 15, 31 og LA. Disse finnes også på reléet jeg har montert.
Einar Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 50: Starters styrestrøm 15: Tenningspluss 31: Gods, jord, minusforbindelse LA: Lampe? T: Temperaturføler, lading, ett eller annet i forbindelse med etterglødinga? tror ikke det skal ha ha noen større betydning. Det skal være en ledning som er lilla eller fiolett eller noe slikt, om man kutter denne, så får man ettergløding i evigheta visstnok.
Arnt Posted February 22, 2010 Author Posted February 22, 2010 Takker for svar. Får ta en sjekk på det. Blir det for ille, så får jeg skaffe et annet relé.
Arnt Posted February 27, 2010 Author Posted February 27, 2010 Har fått prøvd med et annet relé her nå. Som beskrevet fra en eldre modell, med en manglende stikke kontra det som satt der tidligere. Har enda ikke satt meg så mye inn i hva den siste stikka er til... Men; bilen gløder og den startet jaggu igår. Har prøvd å starte noen dager jeg har hatt anledning, men bilen har ikke ville fyre før igår. Jeg har en liten mistanke om at det enten har vært en liten frostperle i dieselsystemet, eller at det har vært så lite på tanken at den ikke har klart å få fram noe til motoren pga hellinga der bilen sto parkert. Det har vært noe kortslutning i det elektriske fram til glødereléet, så dette må jeg gå over og få isolert på nytt. Ellers lyser ikke nærlysene, så skal bytte kombihendel ettersom den ikke fungerer på fjernlys før man dytter den videre framover fra fjernlys posisjonen. (nestenfør den knekker ) Belysningen i midtkonsollen var også helt borte, og der hadde alle pærene tatt kvelden. Fikk byttet de to på innsiden av konsollen igår, så nå gjenstår det å få kjøpt tre nye pærer til vriknottene for varme- og spjeldregulering. Ting tar tid, men det går da framover
Einar Posted February 27, 2010 Posted February 27, 2010 Det er nok en sånn tapp som kobibryteren er hengslet på som har knukket, da vil de virke sånn, bare å bytte, har dog reparert en slik defekt før, men det er lettere og mere lønnsomt å skifte spaken.
Arnt Posted May 9, 2010 Author Posted May 9, 2010 Pga tidsmangel ble denne solgt idag. Heldigvis kom den i hendene på en som setter den i stand igjen til sin søster så bilen får nok flere år på veien!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now