E_S Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Sjekket litt pris på forsikring på E250'en nå. Jeg skjønner nesten ikke hvordan det kan være så enorme forskjeller fra selskap til selskap. Bil: Mercedes E250TD, 95-modell. Bonus: 70% 4. år Kjørelengde: 12000 km/år Eier/bruker: 28 år, ingen yngre brukere Folkeregistrert postnummer: 2340 Dekning: Delkasko Gjensidige: 2126,-/år IF: 4510,-/år Sparebank1: 3216,-/år Postbanken: 4606,-/år Hva i all verden gjør f.eks. at IF og Postbanken er dobbelt så dyre som Gjensidige? At IF er vanvittige dyre er forsåvidt ingen nyhet, men allikevel.. TrygVesta-nettsidene virker ikke, og jeg vet ikke om flere
laffus Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 jeg bytta BORT fra gjensidige og fikk forsikring til halve prisen...
Jostein N Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 If garanterte at de skulle gi meg tilbudpå alle mine forsikringer UNDER de jeg har hos Gjensidige, det gikk ikke gitt...
Martin B. Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Jeg synes det er fantastisk gøy når det ringer folk og skal spare penger for meg på f.eks. forsikring. Det er det ingen som har klart enda. Jeg bruker Frende.
LuckyDuck Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Store sprik her, ja. Har opplevd det samme, men med litt mindre forskjell i prisene. Jeg bruker Gjenstridige, med delkasko og 16k km, med YS-rabatt. Jobben har avtale med Storebrand forsikring(og forskjellig ditt og datt) de ville jo ha meg også som kunde, ringte å spurte meg midt i beste arbeidstid, og kunne ikke komme med en rimeligere forsikringspremie enn den jeg har.
RoarB Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Sjekket litt pris på forsikring på E250'en nå. Jeg skjønner nesten ikke hvordan det kan være så enorme forskjeller fra selskap til selskap. Bil: Mercedes E250TD, 95-modell. Bonus: 70% 4. år Kjørelengde: 12000 km/år Eier/bruker: 28 år, ingen yngre brukere Folkeregistrert postnummer: 2340 Dekning: Delkasko Gjensidige: 2126,-/år IF: 4510,-/år Sparebank1: 3216,-/år Postbanken: 4606,-/år Hva i all verden gjør f.eks. at IF og Postbanken er dobbelt så dyre som Gjensidige? At IF er vanvittige dyre er forsåvidt ingen nyhet, men allikevel.. TrygVesta-nettsidene virker ikke, og jeg vet ikke om flere prøv codan eller storebrand
Olav Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Husk også at det ikke bare er prisen som bør avgjøre valg av forsikringsselskap. Hvordan de håndterer en skade er vel ennå viktigere.
SigurdB Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Jeg har if: 23år 60% bonus 20 000 km i året. Betaler 4500. Byttet fra sparebank1 til if og sparte 1000 kr. Ble påkjørt for 3 uker siden, motpartens selskap var codan. Har forsatt ikke hørt noe fra de, ikke en gang ang taksering. Har purret 2 ganger nå. Slike ting gjør jo at jeg ikke velger codan nest gang jeg skal bytte forsikring. Gjensidige holder jeg meg også unna selv om de er billige, er jo masse reportasjer i media om at de trenerer og drar ut saker med alvorlig personskade. eks: http://www.gd.no/nyheter/article4323616.ece
Olav Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Sigurd B: du skal vel ikke forholde deg til motpartens selskap? La ditt selskap kjøre saken. Jeg har også hørt om saken du linker til, men har meget god erfaring med Gjensidige. Fikk dessverre bruk for dem nå angående innboforsikring. En imponerende service og imøtekommende saksbehandlere. Jeg er sjeleglad jeg ikke byttet over til samme selskap som naboen. Han kjemper hardt for å få det han har krav på.
Lars U. Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Hvis du har kasko er det ikke noe problem, da ordner ditt selskap opp og krever deg kanskje for egenandelen, men når motparten kommer på banen og eventuellt inrømmer skyld får du jo utlagt egenandel tilbakebetalt.
SigurdB Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Sigurd B: du skal vel ikke forholde deg til motpartens selskap? La ditt selskap kjøre saken. her er det jeg fikk fra if etter de mottok skademeldingen min: "Forsikringen din omfatter ikke kasko, og skaden på kjøretøyet ditt erstattes ikke av den forsikring du har hos oss. Vi har gjennomgått og vurdert forklaringen din. Ut fra denne mener vi at ansvaret må pålegges den annen part. Vi har kontaktet motpartens forsikringsselskap som vil kontakte deg om erstatningsoppgjøret for skaden på kjøretøyet ditt." Men nå sporer denne tråden av.
RoarB Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Sigurd B: du skal vel ikke forholde deg til motpartens selskap? La ditt selskap kjøre saken. her er det jeg fikk fra if etter de mottok skademeldingen min: "Forsikringen din omfatter ikke kasko, og skaden på kjøretøyet ditt erstattes ikke av den forsikring du har hos oss. Vi har gjennomgått og vurdert forklaringen din. Ut fra denne mener vi at ansvaret må pålegges den annen part. Vi har kontaktet motpartens forsikringsselskap som vil kontakte deg om erstatningsoppgjøret for skaden på kjøretøyet ditt." Men nå sporer denne tråden av. derfor kjører man full kasko men seff på en eldre bil er ikke dette like nødvendig, ettersom du helt sikkert ikke har lån på den
Einar Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Gjensidige er veldig greie å ha med å gjøre når det gjelder oppgjør er min erfaring...
gunsen Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Gjensidige er veldig greie å ha med å gjøre når det gjelder oppgjør er min erfaring... Har også veldig god erfaring med Gjensidige ved skadeoppgjør, sjøl om en må krangle på forsikringspremien hvert j.... år. Dei må vel snart skjønne at jeg ikke aksepterer store prisjusteringer fra året før
Jøran89 Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Vist ikke servicen Gjensidige har gitt meg er et unntak, ville jeg uten tvil gått for Gjensidige. Har hørt at de er både dyre og lite samarbeidsvillige, men det er noe som er ukjent for meg etter 5år som kunde der.
iNDiANER Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 Enn så lenge har jeg valgt å la pappa forsikre biler for meg. Men jeg har en motorsykkel jeg forsikrer selv. Der spriker det mye! Med 20% bonus og delkasko betaler jeg 1 900 kr hos if, mens Gjensidige ville ha over 8 000. Generelt sett ligger de fleste mellom 6 000 og 8 000. Her var det mye penger å spare på å sjekke priser!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now