Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det  lik design på festene for W124 500 for- og bakseter og "vanlig" w124  -  eller mye mikk for å få det til å passe??

Nei, nei, en del

Baksetene vet jeg strengt tatt ikke, men forsetene har forskjellig innfesting siden V8-modellene har bredere kardangtunell. Du kan løse det enten ved å montere noen braketter, eller ved at du "kler av" setene, og setter skinn/pædding over på vanlige seter. Det er ikke så vanskelig som det høres ut. Jeg laget en DIY på hvordan bytte høyre og venstre for en stund sida. Se under Gjør Det Selv

Posted

Takk for info. 

Er det  noen som vet om baksetene går nogenlunde rett inn

Jeg troooor at baksetene i 500 er de samme som vanlig sedan med sportline og 4-seter som option. altså plug&play.

Posted

Er det ikke slik at 500-seter og sportline-seter er samme utenom understellet på framsetene?

Jeg kan i hvertfall hverken se eller kjenne noen forskjell.

• 1 year later...
Posted

Nei, nei, en del

Baksetene vet jeg strengt tatt ikke, men forsetene har forskjellig innfesting siden V8-modellene har bredere kardangtunell. Du kan løse det enten ved å montere noen braketter, eller ved at du "kler av" setene, og setter skinn/pædding over på vanlige seter. Det er ikke så vanskelig som det høres ut. Jeg laget en DIY på hvordan bytte høyre og venstre for en stund sida. Se under Gjør Det Selv

Kunne ikke finne noe på DIY jeg  :? mulig bare jeg som ikke ser  :P

Posted

Nei, nei, en del

Kunne ikke finne noe på DIY jeg  :? mulig bare jeg som ikke ser  :P

http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=10734.0

Posted

Terje satte inn 500 interiør i sin 260E Sedan, mener det er kun innfestningen på stolene som må bygges om.... Terje kan sikkert si noe mer hvis han vil.... :lol:

Posted

til FrodeS :

Er jeg avhengig av å flytte over hele bunnen fra de orginale standard setene over til 500 setene ? hva med de elektriske motorene ?

Det vet jeg ikke. Da jeg gjorde det, var det i utgangspunktet fordi han som skulle kjøpe 500-setene ikke ville ha elektrisk. Jeg visste ikke den gangen at det var forskjellig innfesting. Jeg tror det blir vanskelig å flytte over alt det elektriske fra 500-sete og få det til å passe i standardfester. Det er helt annen bunn på elektriske og ikke-elektriske.

Det enkleste er vel å plukke det i småbiter og sjekke? Jeg er litt skeptisk til braketter. Husk at setene skal tåle MYE ved en evt. kollisjon. Tenk deg at han bak veier 120 kg, og ikke gadd dra på seg setebeltet. Allikevel skal helst ikke seteryggen knele ved en front-front.

Posted

Det enkleste er vel å plukke det i småbiter og sjekke? Jeg er litt skeptisk til braketter. Husk at setene skal tåle MYE ved en evt. kollisjon. Tenk deg at han bak veier 120 kg, og ikke gadd dra på seg setebeltet. Allikevel skal helst ikke seteryggen knele ved en front-front.

skjønner den, har tenkt på det samme..

har ikke sett så veldig mye på dette enda, men er sikker på at jeg skal nok finne på en sikker løsning.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...